marikaj scrie:cdiasimi scrie:
Cum ar trebui sa procedeze?
Intrebarea este foarte buna si demonstreaza interesul pentru aceasta problema. Am mai incercat sa raspund, dar consider ca trebuie sa adaug completari, si anume: In primul rand d-na invatatoare trebuie sa cunoasca ce este autismul. Are diferite forme, de la cele severe pana la cele mai usoare.
Pentru a-i cunoaste si urmari evolutia trebuie sa-i completeze fisa psihopedagogica, unde va nota evolutia copilului si, bineinteles, va trebui sa coopereze cu asistentul social al copilului si cu parintii. Apoi, este necesara o programa speciala, adaptata la personalitatea acelui copil, in functie de capacitatea pe care o are. Este o greseala sa-i comparam cu ceilalti. Trebuie comparat cu propria evolutie, cu micile - sau marile lui progrese - progrese. Programa de care vorbeam (curriculum adaptat ) trebuie facuta de d-na invatatoare; se presupune ca dansa cunoaste (sau ar trebui sa cunoasca) cel mai bine evolutia copilului in cauza. Daca nu reuseste sa faca programa, atunci trebuie sa apeleze la Inspectoratul scolar sau la Inspectoratul (directia) de protectie al copilului.
Mult succes!