[quote="marianapavel_ro"]Nu ma deranjeaza sa predau la acesti copii.Din acest an avem o clasa de
aIX-a in profil croitorie(filiera tehnologica),se descurca binisor,chiar le place.Ce fac insa la disciplina mea,biologie?Dupa cinci minute nu mai stiu nimic,fac bastonase in loc de litere,vorbesc singuri,se leagana si canta,etc.
Am destul tact pedagogic,ma descurc dar ce fac cu materia?Inspectorul de specialitate recomanda doar adaptarea programei.Dar concret:ce sa le cer,cu ce sa ramana dupa ora,ce metode specifice sa aplic,etc,toti ridica din umeri.Din pacate cred ca interesul pentru acesti copii,e doar de suprafata(sper sa gresesc!).Parerile,indrumarile,ideile voastre ma intereseaza mult.
[/quote
Iti inteleg foarte bine frustrarea , acesti copii te dezarmeaza , la un moment dat cand crezi ca ai s-o scoti la capat cu ei . Daca ma bag prea mult, imi cer scuze , pentru ca nu stiu nimic despre materia pe care trebuie s-o predai tu .in special la acest nivel de clasa ; pot insa sa-ti sugerez sa folosesti in cazul acestor copii tot ce tine de activitati practice , desene , imagini , cat mai simplu si cu cat mai rarefiat text de scris ; daca este posibil axeaza-te pe notiuni de baza , cateva , pentru ca memoria lor este mecanica , neselectiva si asa cum ai spus uita repede !
Orice este concret " palpabil " pentru ei , este mai usor de retinut ; abstractizarea nu-si are locul . Bazeaza-te pe desenat , lipit anumite elemente care sa conduca la a retine notiuni , incearca sa structurezi mesajul transmis cat mai mult si de asemenea , cat lucrezi cu ceilalti
( daca sunt amestecati in aceeasi clasa cu copii normali ) sa ii tii mereu ocupati , sa simta ca au ceva de facut . Inca o data , scuze , cred ca nu am inteles , clasa aceasta este integrata in inv. public ? Daca da , atunci nu au profesor de sprijin , sau care e sistemul vostru de lucru ? Daca te mai pot ajuta cu ceva , mi-ar prinde bine mai multe detalii .