Waldorf

Waldorf

Mesajde freeivi » 18 Mar 2006, 19:36

Buna ziua(seara),sint mamica unui baietel prescolar,care va merge in toamna la scoala.De principiu as vrea sa-l dau la sc Waldorf,dar am auzit multe pareri negative,foarte putine pozitive.De aceea,am propus acest subiect,poate,prin intermediul dvs pot afla mai multe amanunte.Va multumesc anticipat.
freeivi
 
Mesaje: 1
Membru din: 18 Mar 2006, 19:26

Re: Waldorf

Mesajde emil » 18 Mar 2006, 23:22

freeivi scrie:Buna ziua(seara),sint mamica unui baietel prescolar,care va merge in toamna la scoala.De principiu as vrea sa-l dau la sc Waldorf,dar am auzit multe pareri negative,foarte putine pozitive.De aceea,am propus acest subiect,poate,prin intermediul dvs pot afla mai multe amanunte.Va multumesc anticipat.


Buna seara, stimata mamica!
Si eu am auzit lucruri cam ciudate despre modelele acestea occidentalem care, nu toate au dat rezultate.
Rog colegele invatatoare sa-si spuna opinia!
Personal, sunt adeptul scolii traditionale.

asteptam pareri...
Emil Onea
Avatar utilizator
emil
Site Admin
 
Mesaje: 2737
Membru din: 22 Oct 2003, 23:10
Localitate: Focsani

Mesajde aniova30 » 19 Mar 2006, 11:54

Va raspunde tot o adepta a invatamantului traditional aplicat si in situatiile copiilor personali , pentru ca:
- Waldorf , Steb by Step , sunt alternative educationale care nu au structuri pentru toate formele de invatamant ( inclusiv inv. liceal sau superior) , si asta inseamna ca acel copil va fi nevoit la un moment dat sa intre in sistemul traditional pentru continuarea studiilor - unde se izbeste de multe nepotriviri.
In alta ordine de idei , am preluat elevi din alternativa Step by Step si a fost foarte greu sa-i fac compatibili cu sistemul traditional.Nu vreu sa intru in polemica cu nimeni , e adevarat ca nici inv. traditional nu este doar o suma de calitati dar nici step-ul.
Aceste sisteme considerate ca alternative educationale pun accentul pe individualitate,pe dezvoltarea libera a copilului dupa propriile sale posibilitati ,neingradit , neconstrans - aspecte care suna frumos , dar care nu-l pregatesc pentru societatea in care va intra si unde concurenta , competitia, valoarea sunt nemiloase.
Este bine sa reflectati la cele spuse de mine , dar sa asteptati si alte pareri,iar cei care vi le vor spune ar fi bine sa se refere la evolutii in timp , la finalitati si nu la aspecte legate de o anumita etapa a scolaritatii.
aniova30
 
Mesaje: 192
Membru din: 25 Dec 2005, 11:15

Mesajde mitzone » 21 Mar 2006, 15:33

Am fost curioasa si am avut posibilitatea sa vad activitati desfasurate in sistemul alternativ Waldorf.
Sincer mi-a fost greu sa inteleg ce se petrece acolo. Am senzatia ca izoleaza copiii de lumea reala. Manuale nu au. Invatatoarele creaza texte si le scriu cu litere de tipar dar cu mana nu cu calculatorul. Apoi impartirea timpului pe epoci, scrierea in clasa I numai a literelor mari de tipar .... Copiii aceea desenau foarte frumos, realizasera obiecte deosebite la abilitati practice, cantau minunat si se jucau foarte frumos. Poate nu am priceput eu ce se intampla si sincer m-am straduit dar... Am urmarit rezultatele absolventilor de la aceste scoli si am tras concluziile. Ei dau Testarea nationala cu ceilalti. Cautati rezultatele si trageti singuri concluziile. Sistemul Waldorf are structuri pentru toate formele de invatamant inclusiv inv. liceal.
Sistemul Steb by Step mi s-a parut mai interesant si mai apropiat de inv. traditional. Acolo se accentueaza activitatea independenta, munca in echipa. Nu are decat invatamant primar (cel putin eu nu stiu ).
Si eu sunt adepta invatamantului traditional. Sunt destule metode pedagogice care sa permita dezvoltarea copilului dupa propriile posibilitati.
mitzone
 
Mesaje: 519
Membru din: 26 Oct 2005, 16:14

Mesajde happydia » 21 Mar 2006, 21:09

Eu sunt o profesoara tanara( am vreo 5 ani in sistem) :oops:, dar consider ca, pentru o atitudine optima a elevilor fata de scoala ,trebuie sa se instituie ca o norma, daca nu legala, cel putin morala ,ideea de continuitate a aceluiasi sistem de valori, a pasilor facuti in procesul de educatie.Nu poti sa pretinzi unui copil sa se adapteze in continuu altor norme din sistemul de invatamant.Cum sa ceri unui copil ca, dupa ce timp de 4 ani a fost obisnuit sa-si focalizeze abilitatile pe activitati care ii plac mai mult sau pe care este mai capabil sa le duca la indeplinire, sa se integreze intr-un colectiv in care disciplinele sunt toate pe acelasi plan si la care pe cat posibil sa obtina si performante?Poate daca s-ar fi instituit un sistem viabil tip Waldorf sau Step by step pentru toate ciclurile de invatamant, copilul n-ar simti atat de acut sentimentul inadaptabilitatii.Ne este noua greu sa ne adaptam unor situatii noi si cu atat mai mult unor copii care, pana la urma vor fi supusi acelorasi forme de evaluare. Cand am facut practica pedagogica, am asistat la ore de engleza in sistem Step by step si desi la prima vedere par relexante si uneori spectaculoase, eu, ,,produsul" scolii traditionale, a trebuit sa fac o analiza a obiectivelor si am descoperit ca realizarea lor este uneori ,,sublima, dar... ":wink: si sunt mai dificil de cuantificat iar efectul acesta este resimtit de copil. :cry:
Avatar utilizator
happydia
 
Mesaje: 14
Membru din: 09 Mar 2006, 21:11
Localitate: Galati

Mesajde salutari6323 » 23 Mar 2006, 10:38

Din cate imi dau seama, foarte multe opinii referitoare la alternative sunt emise in necunostinta de cauza. Nu poate nimeni contesta eficienta verificata in ani a invatamantului traditional romanesc, dar poate ca este momentul sa privim atent si spre alte forme de invatamant. Nimeni nu contesta valoarea traditionalului, dar cred ca a venit timpul sa incercam sa creditam si formele pe care cei din tarile cu adevarata democratie le practica. Eu am predat 20 de ani in traditional si de 4 ani predau la o clasa in alternativa Step by Step. Am preluat tot ce am considerat mai valoros din traditional si am aplicat in mod creator in alternativa. Elevii mei pot oricand sta alaturi de cei din traditional si uneori pot dovedi competente pe care ceilalti nu au timp sa le dobandeasca sau le dobandesc prin eforturi mari din partea lor, a educatorilor sau a parintilor. Sunt foarte multe lucruri de spus referitor la alternativa Step by Step.Nu este nici timp, nici spatiu pentru a intra in amanunte. Un lucru este cert: trebuie sa ne autoeducam sa privim un proces (ca cel de educatie) din mai multe perspective. Fiecare sistem de invatamant are laturi bune si parti mai putin bune. Important este ca noi, dascalii moderni sa stim sa calauzim pasii micutilor pentru ca rezultatele finale sa fie cele dorite.
Fişiere ataşate
HPIM0976.jpg
Un momen din clasa Step by Step.
Avatar utilizator
salutari6323
 
Mesaje: 56
Membru din: 03 Noi 2004, 10:03

Mesajde aniova30 » 23 Mar 2006, 19:36

Exact de asta ma temeam sa nu devenim adversari in opinii fara sustinere. Am spus-o si mai sus , nu contest calitatile sistemului step , ( este din ce in ce mai mult o alternativa folosita in scolile care nu reusesc sa inscrie numarul minim de elevi pentru constituirea claselor traditionale)chiar stiu ce vorbesc in acesta privinta , dar v-am rugat sa va referiti la FINALITATI , si nu la un moment dat , unde cu draga inima putem confrunta un anumit nivel de achizitii. Cu asta insa , nu rezolvam nimic.
Este de asemenea adevarat ca "omul sfinteste locul" , indiferent de sistem , dar , Dvs. prin politica sistemului step trebuie sa formati la elevi un anumit gen de conduita ; deci , ce se intampla cand elevul iese din sistemul Dvs. si intra in cel traditional. Ce se intampla cu el , cu elevul.Asta este intrebarea.
aniova30
 
Mesaje: 192
Membru din: 25 Dec 2005, 11:15

Mesajde salutari6323 » 24 Mar 2006, 09:24

In scoala noastra s-au introdus si clase in sistem step datorita cerintei unor categorii de parinti si nu pentru ca nu avem copii pentru clasele traditionale. La aceasta ora avem deja inscrisi copii pentru patru clase de traditional si pentru o clasa step. In legatura cu finalitatile de spre care vorbiti, trebuie sa clarific o problema: spre deosebire de sistemul Waldorf, la step cartea de capatai este Curriculum National, la fel ca si la traditional. Ceea ce difera este stilul didactic de abordare a continuturilor: predarea tematica (dumneavoastra o numiti predare pe unitati de invatare), transferul in practica a tuturor continuturilor achizitionate.
Sunt bucuroasa ca exista preocupari pentru acest sistem si din partea celor care nu il practica. Dovada muncii facuta cu profesionalism este rezultatul elevilor in clasa a V-a, in clasa traditionala.
Avatar utilizator
salutari6323
 
Mesaje: 56
Membru din: 03 Noi 2004, 10:03

Mesajde emil » 24 Mar 2006, 13:45

Va rog sa nu va departati de subiect!
Era vorba de alternativa Waldorf, care este diferita de "step by step"
Emil Onea
Avatar utilizator
emil
Site Admin
 
Mesaje: 2737
Membru din: 22 Oct 2003, 23:10
Localitate: Focsani

Mesajde didita » 24 Mar 2006, 14:01

Dragi parinti si stimati colegi , am ingrata postura de a fi parinte si profesor ( cum de altfel , multi o au ) si fara a parea conseervatoare ( cu siguranta , nu sunt !) , cred ca pentru a aplica in Romania alternativele educationale este necesar de inca mult timp si multa experianta ( atat pentru formatori , cat si pentru cei care se pregatesc sa lucreze in acest mod ) Am avut trista experienta cu gradinita unde am inscris-o pe fiica mea la varsta de 5 ani , o gradinita se spunea foarte buna - parerea unora , dar care ulterior am constatat ca nu avea ca baza de lucru curriculum-ul national . Asa m-am trezit ca dupa un an , cand am fost nevoita sa mut copilul la alta gradinita , din diverse motive , inclusiv pentru ca nu vedeam nici un progres educational adecvat varstei - sa constat ca a trebuit sa recupereze o gramada de notiuni si implicit am fost nevoiti sa o solocitam mult mai mult decat era cazul . Din fericire a facut fata cu succes si aa am pornit pe un drum drept , incepand sa invete ce este competenta , performanta si seriozitatea in ceea ce are de facut
( lucru extrem de util pentru scoala ).
Si acum ma gandesc ce am fi facut daca solicitarea era prea mare si nu ar fi facut fata ; greseala mea ca nu m-am informat inca de la inceput despre modul de abordare in acea gradinita .
In alta ordine de idei , performanta , asa cum o stim noi , de demult , cu concursuri , olimpiade , trepte , etc. nu poate sa aiba nici o legatura cu alternative educationale gen Waldorf sau Montesori ; sunt ideale insa pentru copiii cu deficiente , chir si foarte usoare .
Ma bucur ca am descoperit acest topic !
As dori insa , parera d-voastra cu privire la ierarhizarea in cls. I-IV , pe baza calificativelor. Mie , mi se pare o solutie nefericit aleasa !
didita
 
Mesaje: 53
Membru din: 28 Feb 2006, 23:10

Mesajde dana_t » 09 Apr 2006, 22:27

Ah, imi pare rau ca trebuie sa mai scriu o data, am mai facut acest lucru, tot pe didactic, si sustin cu tarie ca NU aveti dreptate!
Vorbesc din prisma cadrului didactic ce a trecut prin aceasta experienta.
Prima intrebare de la dumneavoastra va fi de ce am renuntat.
Pur si simplu eram pionier in judet (la scoala, intrucat mai aveam o colega la gradinita), dar eforturile mele nu erau continuate si la ciclul gimnazial.
Am pastrat insa obiceiuri de la Waldorf: sa spun povestea cu lumanarea aprinsa pe masa, sa modelez litere, cifre si fructe din ceara (n-am folosit plastilina la modelaj), sa marchez diferite anotimpuri prin serbari, carnavale, etc. dar, mai ales, sa aduc povestea in clasa, sa explic totul viu, fara prea multe notiuni abstracte.
"+" si "-" sunt niste pitici, unul ordonat, strangator, celalalt cascat, uituc, si apoi ne jucam cu acestia. Unul strange 2 ghinde, mai pune 6, dar uitucul pierde din buzunar 5..., etc.
Insa, va spun cu mana pe inima, a fost o etapa minunata din viata mea.
Munca este incomparabil mai mare! Tocmai pentru ca nu sunt manuale, iar invatatorul serveste mereu "mancarea proaspata" si nu o "conserva".
Aici nu te rutinezi, cu siguranta.
Ce nu stiu parintii este faptul ca, desi nu sunt note, la Waldor invatatorul noteaza ZILNIC evolutia copiilor intr-un jurnal, care li se da parintilor la sedinta sau la sfarsitul anului.(inclusiv perlele copiilor). De aceea eu munceam 4 ore la scoala si tot atatea acasa, pentru a scrie despre fiecare copil in jurnal si pentru a pregati povestile pentru a doua zi.
Apoi este normal sa inveti sa scrii cu litere de tipar. Este si fiziologic. Toti copiii cand incep sa buchiseasca, o fac pe litere de tipar. De ce nu spuneti insa ca se invata TABLA INMULTIRII in clasa I? E drept, sub forma de joc si de ritm, dar se face!
Elevii mei de la Waldorf sunt acum studenti, o eleva a fost ani de zile olimpica nationala la matematica, iar acum este studenta bursiera la Matematica - Informatica, la Bucuresti, altii sunt la Psihologie, Relatii Internationale, etc. Pastram si acum legatura.
Deci, NU e o alternativa pentru copiii cu dizabilitati intelectuale.
Eu n-am avut norocul sa am, pentru copilul meu, o asemenea alternativa in Pitesti, dar va recomand tuturor care trebuie sa optati, nu ezitati!
Fiecare temperament este respectat, nu tipi la un melancolic, chiar daca el plange fara rost, dar nici la un coleric, deoarece reactia va fi pe masura, cu acesta din urma insa trebuie sa fii foarte categoric. Se aplica, deci, HOMEOPATIA PEDAGOGICA.
De aceea exista alternative....

Dana

P.S. Scuzati-ma daca am scris mult, dar chiar v-am spus lucruri reale si din suflet.
Avatar utilizator
dana_t
 
Mesaje: 213
Membru din: 11 Dec 2003, 20:21
Localitate: Pitesti

Mesajde mitzone » 10 Apr 2006, 21:43

Ai urmat Colegiul Waldorf dupa Scoala Normala sau Colegiul de Institutori? Imi raspunzi daca vrei.
Iarta-ma pentru intrebare dar vreau sa-mi clarific eu anumite lucruri.
mitzone
 
Mesaje: 519
Membru din: 26 Oct 2005, 16:14

Mesajde dana_t » 10 Apr 2006, 23:41

Am urmat Colegiul Waldorf dupa Liceul Pedagogic (unde am fost sefa de promotie, sic!) si in timp ce eram inscrisa si la Colegiul de Institutori (pe care l-am absolvit). Intre timp am terminat si Facultatea de Administratie Publica, iar anul acesta termin masteratul pe Resurse Umane.....
Mie mi-e draga scoala si la propriu si la figurat....

Dana
Avatar utilizator
dana_t
 
Mesaje: 213
Membru din: 11 Dec 2003, 20:21
Localitate: Pitesti

Mesajde aniova30 » 11 Apr 2006, 07:11

Felicitari , chiar sunteti o persoana indreptatita sa ofere raspunsuri la framantarile inv. traditional/ alternative educationale, asa ca ... opinia Dvs. capata greutate.
aniova30
 
Mesaje: 192
Membru din: 25 Dec 2005, 11:15

Mesajde mariro » 11 Apr 2006, 16:19

dana_t scrie:Am urmat Colegiul Waldorf dupa Liceul Pedagogic (unde am fost sefa de promotie, sic!) si in timp ce eram inscrisa si la Colegiul de Institutori (pe care l-am absolvit). Intre timp am terminat si Facultatea de Administratie Publica, iar anul acesta termin masteratul pe Resurse Umane.....
Mie mi-e draga scoala si la propriu si la figurat....

Dana


Felicitari! Ma bucur sincer ca te-am cunoscut la Bucuresti! Cu asa oameni sa tot mergi mai departe! :lol:
Avatar utilizator
mariro
 
Mesaje: 16653
Membru din: 16 Mai 2004, 20:40
Localitate: Galati

Următorul

Înapoi la Alternative educationale

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori