de dana_t » 09 Apr 2006, 22:27
Ah, imi pare rau ca trebuie sa mai scriu o data, am mai facut acest lucru, tot pe didactic, si sustin cu tarie ca NU aveti dreptate!
Vorbesc din prisma cadrului didactic ce a trecut prin aceasta experienta.
Prima intrebare de la dumneavoastra va fi de ce am renuntat.
Pur si simplu eram pionier in judet (la scoala, intrucat mai aveam o colega la gradinita), dar eforturile mele nu erau continuate si la ciclul gimnazial.
Am pastrat insa obiceiuri de la Waldorf: sa spun povestea cu lumanarea aprinsa pe masa, sa modelez litere, cifre si fructe din ceara (n-am folosit plastilina la modelaj), sa marchez diferite anotimpuri prin serbari, carnavale, etc. dar, mai ales, sa aduc povestea in clasa, sa explic totul viu, fara prea multe notiuni abstracte.
"+" si "-" sunt niste pitici, unul ordonat, strangator, celalalt cascat, uituc, si apoi ne jucam cu acestia. Unul strange 2 ghinde, mai pune 6, dar uitucul pierde din buzunar 5..., etc.
Insa, va spun cu mana pe inima, a fost o etapa minunata din viata mea.
Munca este incomparabil mai mare! Tocmai pentru ca nu sunt manuale, iar invatatorul serveste mereu "mancarea proaspata" si nu o "conserva".
Aici nu te rutinezi, cu siguranta.
Ce nu stiu parintii este faptul ca, desi nu sunt note, la Waldor invatatorul noteaza ZILNIC evolutia copiilor intr-un jurnal, care li se da parintilor la sedinta sau la sfarsitul anului.(inclusiv perlele copiilor). De aceea eu munceam 4 ore la scoala si tot atatea acasa, pentru a scrie despre fiecare copil in jurnal si pentru a pregati povestile pentru a doua zi.
Apoi este normal sa inveti sa scrii cu litere de tipar. Este si fiziologic. Toti copiii cand incep sa buchiseasca, o fac pe litere de tipar. De ce nu spuneti insa ca se invata TABLA INMULTIRII in clasa I? E drept, sub forma de joc si de ritm, dar se face!
Elevii mei de la Waldorf sunt acum studenti, o eleva a fost ani de zile olimpica nationala la matematica, iar acum este studenta bursiera la Matematica - Informatica, la Bucuresti, altii sunt la Psihologie, Relatii Internationale, etc. Pastram si acum legatura.
Deci, NU e o alternativa pentru copiii cu dizabilitati intelectuale.
Eu n-am avut norocul sa am, pentru copilul meu, o asemenea alternativa in Pitesti, dar va recomand tuturor care trebuie sa optati, nu ezitati!
Fiecare temperament este respectat, nu tipi la un melancolic, chiar daca el plange fara rost, dar nici la un coleric, deoarece reactia va fi pe masura, cu acesta din urma insa trebuie sa fii foarte categoric. Se aplica, deci, HOMEOPATIA PEDAGOGICA.
De aceea exista alternative....
Dana
P.S. Scuzati-ma daca am scris mult, dar chiar v-am spus lucruri reale si din suflet.