In primul rand va adresez un bun gasit si imi exprim entuziasmul pentru ca am gasit acest site care face legatura intre elevi si profesori. In al doilea rand sa ma prezint. Ma numesc Valentin, sunt student in an terminal la Facultatea de Automatica si Calculatoare si am absolvit modulul psihopedagogic. De-a lungul anului am intalnit tot tipul de profesori. Unii mai isterici, altii de un cutocontrol admirabil, mai posaci, mai veseli, mai competenti sau mai putin competenti, mai insensibili sau mai sensibili. O diversitate de oameni si caractere. Incepand cu clasa a 9-a mi-am pus intrebarea cum ar fi sa fiu si eu profesor? Oare cum m-as descurca? Oare pot sa fac mai mult din elevii mei decat profesorii mei din clasele prin care am trecut? Mi-am pus aceste intrebari si nu am stiut ca voi ajunge in acest punct.
Totul a inceput din clasa a 11-a cand am oferit prima meditatie. Stiu ca veti rade, dar asa a fost. Si a fost o provocare. Cunosteam si cunosc matematica foarte bine, si eram pus in fata situatie de a scapa o fata de corigenta. Bineinteles contra cost. Dar a fost o piatra de incercare. Pentru ca ii lipsea mult din atentia si concentrarea la care ma asteptam sa o aiba.M-am informat despre felul de a fi al profesorului si pot sa spun ca nu mi-a placut deloc descrierea pe care mi-o facea. Am acordat credit la toate cele spuse si nu am gresit. Eram speriat de faptul ca daca nu reuseste sa ia corigenta toata vina va cadea pe capul meu. O voce interioara imi spunea ca trebuie sa fac mai mult decat matematica cu ea. O munca de modelare de comportament, sa ii imprim o motivatie, ceva care sa faca elevul sa creada si sa se convinga ca a invata matematica e cel mai usor lucru din lume. Imi aminteam de unii profesori care ofereau informatii dar care nu ne spunea pentru ce le invatam si de ce sa le invatam si mai ales sa ne imprime placerea de a invata. Dupa 3 saptamani a cate 3 sedinte de 2 ore am reusit sa ii dau tot bagajul de informatie si de competente cu care sa treaca fara amotii la matematica. A obtinut nota 10. Apoi am pregatit-o si pentru examenul de capacitate. Cu toate ca profesorul ii tot dadea numai 5 si 6 eu aveam incredere in ea. In poptentialul ei. Nu m-am inselat. A luat nota 8.15 la examenul de capacitate pentru matematica. Si desi era considerata cea mai slaba eleva din clasa a luat a treia nota pe toata clasa ei. A meritat efortul. Au trecut 6 ani de atunci si am ajuns deja la elevul numarul 25. Prinsesem gustul acestei meserii, si devenisem dependent de ea, si finainciar si psihologic. Ma simteam pur si simplu bine cand reuseam sa ridic un elev din mediocritate la un nivel la care profesorul de la el din clasa sa inceapa sa il ia in considerare. Dar am avut si esecuri. Am avut 2 elevi pe care din pacate nu am reusit sa ii ridic. Vointa lor era prea mica. Si parintii lor au fost foarte dezamagiti. Mi-am luat toata vina asupra mea si am recunoscut atunci ca nu pot sa fac mai mult, pentru ca atat se poate. Cu tot sufletul pe care l-am pus tot nu am reusit. Sau era poate orgoliu, pentru ca nu acceptam sa iasa prost. Stiu insa un singur lucru. Mereu cand ajung la domiciliul clientului, port macar o conversatie asa, mai banala, fara notiuni e matematica , ca de la om la om. Cand fac asta sedintele reusesc, cand nu o fac se creeeaza o distanta si elevul nu mai e asa receptiv. O perioada foarte buna a fost in timpul facultatii, cand numarul de clienti se tot marea. Si imi convenea. Cand am ajuns la facultat, incepand cu anul II am ales sa fac modulul de pedagogie. Considerasem ca e pacat sa pierd ceva dobandit cu asa mare truda. In luna aprilie am reusit sa fac proiecte de lectie pe care sa le predau la o clasa. Nu eram cred pregatit pentru a preda unei clase intregi de 25 de elevi. Am avut trac la primul proiect de lectie dar la al doilea m-am descurcat. Ceea ce doresc sa va intreb daca voi fi un dascal bun? Inca am convingerea ca mai am de invatat. Si recunosc ca am o problema cu elevii timizi. Ultima eleva era foarte timida, am incurajato sa puna intrebari cand are nelamuriiri si asta nu a facut. Iar la capacitate a luat doar nota 5.60. Se putea mai mult. CUm sa fac totusi pentru a face un elev foarte timid sa aiba curaj sa ma intrebe ceea ce a ramas nelamurit.
[/u]