Voi fi un bun profesor?

Un forum dedicat discutiilor intre elevi si profesori. Ai ceva de spus? Te asteptam aici.

Voi fi un bun profesor?

Mesajde valentindo » 03 Sep 2006, 03:11

In primul rand va adresez un bun gasit si imi exprim entuziasmul pentru ca am gasit acest site care face legatura intre elevi si profesori. In al doilea rand sa ma prezint. Ma numesc Valentin, sunt student in an terminal la Facultatea de Automatica si Calculatoare si am absolvit modulul psihopedagogic. De-a lungul anului am intalnit tot tipul de profesori. Unii mai isterici, altii de un cutocontrol admirabil, mai posaci, mai veseli, mai competenti sau mai putin competenti, mai insensibili sau mai sensibili. O diversitate de oameni si caractere. Incepand cu clasa a 9-a mi-am pus intrebarea cum ar fi sa fiu si eu profesor? Oare cum m-as descurca? Oare pot sa fac mai mult din elevii mei decat profesorii mei din clasele prin care am trecut? Mi-am pus aceste intrebari si nu am stiut ca voi ajunge in acest punct.

Totul a inceput din clasa a 11-a cand am oferit prima meditatie. Stiu ca veti rade, dar asa a fost. Si a fost o provocare. Cunosteam si cunosc matematica foarte bine, si eram pus in fata situatie de a scapa o fata de corigenta. Bineinteles contra cost. Dar a fost o piatra de incercare. Pentru ca ii lipsea mult din atentia si concentrarea la care ma asteptam sa o aiba.M-am informat despre felul de a fi al profesorului si pot sa spun ca nu mi-a placut deloc descrierea pe care mi-o facea. Am acordat credit la toate cele spuse si nu am gresit. Eram speriat de faptul ca daca nu reuseste sa ia corigenta toata vina va cadea pe capul meu. O voce interioara imi spunea ca trebuie sa fac mai mult decat matematica cu ea. O munca de modelare de comportament, sa ii imprim o motivatie, ceva care sa faca elevul sa creada si sa se convinga ca a invata matematica e cel mai usor lucru din lume. Imi aminteam de unii profesori care ofereau informatii dar care nu ne spunea pentru ce le invatam si de ce sa le invatam si mai ales sa ne imprime placerea de a invata. Dupa 3 saptamani a cate 3 sedinte de 2 ore am reusit sa ii dau tot bagajul de informatie si de competente cu care sa treaca fara amotii la matematica. A obtinut nota 10. Apoi am pregatit-o si pentru examenul de capacitate. Cu toate ca profesorul ii tot dadea numai 5 si 6 eu aveam incredere in ea. In poptentialul ei. Nu m-am inselat. A luat nota 8.15 la examenul de capacitate pentru matematica. Si desi era considerata cea mai slaba eleva din clasa a luat a treia nota pe toata clasa ei. A meritat efortul. Au trecut 6 ani de atunci si am ajuns deja la elevul numarul 25. Prinsesem gustul acestei meserii, si devenisem dependent de ea, si finainciar si psihologic. Ma simteam pur si simplu bine cand reuseam sa ridic un elev din mediocritate la un nivel la care profesorul de la el din clasa sa inceapa sa il ia in considerare. Dar am avut si esecuri. Am avut 2 elevi pe care din pacate nu am reusit sa ii ridic. Vointa lor era prea mica. Si parintii lor au fost foarte dezamagiti. Mi-am luat toata vina asupra mea si am recunoscut atunci ca nu pot sa fac mai mult, pentru ca atat se poate. Cu tot sufletul pe care l-am pus tot nu am reusit. Sau era poate orgoliu, pentru ca nu acceptam sa iasa prost. Stiu insa un singur lucru. Mereu cand ajung la domiciliul clientului, port macar o conversatie asa, mai banala, fara notiuni e matematica , ca de la om la om. Cand fac asta sedintele reusesc, cand nu o fac se creeeaza o distanta si elevul nu mai e asa receptiv. O perioada foarte buna a fost in timpul facultatii, cand numarul de clienti se tot marea. Si imi convenea. Cand am ajuns la facultat, incepand cu anul II am ales sa fac modulul de pedagogie. Considerasem ca e pacat sa pierd ceva dobandit cu asa mare truda. In luna aprilie am reusit sa fac proiecte de lectie pe care sa le predau la o clasa. Nu eram cred pregatit pentru a preda unei clase intregi de 25 de elevi. Am avut trac la primul proiect de lectie dar la al doilea m-am descurcat. Ceea ce doresc sa va intreb daca voi fi un dascal bun? Inca am convingerea ca mai am de invatat. Si recunosc ca am o problema cu elevii timizi. Ultima eleva era foarte timida, am incurajato sa puna intrebari cand are nelamuriiri si asta nu a facut. Iar la capacitate a luat doar nota 5.60. Se putea mai mult. CUm sa fac totusi pentru a face un elev foarte timid sa aiba curaj sa ma intrebe ceea ce a ramas nelamurit.


[/u]
valentindo
 
Mesaje: 33
Membru din: 03 Sep 2006, 01:43

Mesajde daiana » 03 Sep 2006, 07:45

Am citit cu mare atentie mesajul tau si iti pot raspunde fara nicio retinere: DA, vei fi un bun profesor. Ai toate calitatile necesare unui dascal de exceptie: cunosti foarte bine materia pe care urmeaza sa o predai, dai dovada de tact pedagogogic, esti ambitios, activitatea ta nu se rezuma la a transmite cunostinte; te-ai apropiat de sufletele copiilor, devenindu-le prieten si asta este o alta dovada ca esti nascut pentru a fi dascal. Un lucru extraordinar este de asemenea faptul ca i-ai determinat sa indrageasca matematica. Putini profesori reusesc acest lucru. Cat despre copiii timizi... sunt convinsa ca le vei castiga increderea, iar ei ,,se vor deschide" . Ai nevoie de multa rabdare.
Te felicit pentru activitatea ta si ma bucur ca mai exista tineri care vor practica aceasta meserie cu pasiune si daruire.
Mult succes!
daiana
 
Mesaje: 594
Membru din: 22 Ian 2006, 23:16

Mesajde doina_barsan » 03 Sep 2006, 10:42

valentindo, raspunsul meu este DAAAA!
Ma bucur ca ai ales sa faci parte din breasla noastra, a profesorilor de matematica; sunt convinsa ca vei fi un dascal extraordinar despre care elevii tai vor spune ca esti "super" sau "marfa" (ceea ce este "de bine" !!!)
SUCCES!
Avatar utilizator
doina_barsan
 
Mesaje: 1710
Membru din: 01 Iun 2005, 20:56
Localitate: Bucuresti

Mesajde mitzone » 03 Sep 2006, 13:05

Nu pot sa cred! Facultatea de Automatica si Calculatoare si vrei sa fii profesor. Inseamna ca nu e totul pierdut. Da! Cred ca vei fi un profesor adevarat daca nu te va descuraja salariul. Vei spune ca-ti vei rotunji veniturile din alte surse. Sigur, se poate. Dar munca la clasa cere timp, rabdare, intelegere si multe renuntari.
Iti doresc succes si indiferent de ce vei alege ma bucur ca un tanar vrea sa fie profesor adevarat.
Numai bine!
mitzone
 
Mesaje: 519
Membru din: 26 Oct 2005, 16:14

Mesajde gica_ionescu » 03 Sep 2006, 14:45

Esti un om minunat! Si eu sunt convinsa ca vei fi un profesor iubit de elevi ! Sper sa nu pierzi acest entuziasm vreodata.


De unde esti? Mi-ar placea sa-l meditezi si pe baiatul meu. :) Cred ca de un profesor ca tine ar avea nevoie...

Mult succes !
Avatar utilizator
gica_ionescu
 
Mesaje: 1154
Membru din: 18 Iul 2004, 10:29

Mesajde valentindo » 03 Sep 2006, 19:59

gica_ionescu scrie:Esti un om minunat! Si eu sunt convinsa ca vei fi un profesor iubit de elevi ! Sper sa nu pierzi acest entuziasm vreodata.


De unde esti? Mi-ar placea sa-l meditezi si pe baiatul meu. :) Cred ca de un profesor ca tine ar avea nevoie...

Mult succes !


Sunt nascut, crescut in Bucuresti si de doi ani stau in Slobozia. Dar tot Bucurestiul e orasul in care stau cel mai mult pentru ca aici am facultatea, aici am toate cunostintele mele. Sunt dispus sa va ajut, fara retineri daca sunteti din Bucuresti sau cat de cat aproape din Bucuresti. Daca nu, sunt sigur ca mai exista oameni ca mine care doresc sa faca mai mult decat doar a turna informatii la clasa. Numai ca stau ascunsi, asa cum am stat si eu ascuns atata timp, pana m-am hotarat sa scot si eu capul. Multumesc foarte mult pentru incurajari si va promit ca nu va voi dezamagi. Cu toate ca stiu cum e tratat invatamantul de guvernanti, nu ma voi lasa de aceasta dorinta de a fi dascali. Dar poate vom deveni noi dascalii mai respectati daca vom incepe, si aici la cea mai mare majoritate sa iesim din blazarea aceasta, sa spargem cercul vicios si sa incepem sa renuntam la ideea acum avem generatii proaste. Sunt doar mai dificile. Si scotand din scoala oameni adevarati vom reusi sa atragem respectul si nu doar aprecierea guvernului. Adaptand o fraza dintr-un film propun sa nu ne mai intrebam ce sa faca guvernul pentru noi ci ce putem noi sa facem pentru el. Ascultandu-i si meditandu-i pe acesti elevi mi-am dat seama ca au nevoie de comunicare mai multa din partea noastra. Sa fim chiar mai adevarati parinti decat parintii lor adevarati. Sa le intelegem nevoile si sa lucram acolo unde e intr-adevar nevoie. Sper ca aceste lucruri pe care le scriu sa fie un semnal pe care toti sa il receptam (inclusiv eu) si sa facem lucruri mai bune in noul an scolar si universitar. Stiu ca e o iluzie dar sa nu uitam ca lumea a evoluat mult datorita celor care au avut idei trasnite. Am fi scris inca pe piatra si nu la tastatura daca nu existau acesti "nebuni".
Dar as dori sa va mai intreb ceva. Putem spune ca "Acest secol va fi al comunicarii sau nu va fi deloc"?. Va multumesc. Cu repect si consideratie, colegul vostru, Valentin....
valentindo
 
Mesaje: 33
Membru din: 03 Sep 2006, 01:43

Mesajde doina_barsan » 03 Sep 2006, 21:20

valentindo scrie:[....]Putem spune ca "Acest secol va fi al comunicarii sau nu va fi deloc"?.

Eu cred ca raspunsul este afirmativ :roll:
In rest, eu cred ca esti mult mai experimentat sau mai maturizat decat un proaspat absolvent...sau decat un profesor in devenire :P
Sper sa ai o cariera frumoasa, indiferent in ce domeniu. Meriti!
Numai bine iti doresc
Doina Barsan
Avatar utilizator
doina_barsan
 
Mesaje: 1710
Membru din: 01 Iun 2005, 20:56
Localitate: Bucuresti

Mesajde pirlo_a » 04 Sep 2006, 00:44

. a
Ultima oară modificat de pirlo_a pe 21 Dec 2008, 14:38, modificat 1 dată în total.
pirlo_a
 
Mesaje: 66
Membru din: 04 Sep 2006, 00:16

Mesajde pirlo_a » 04 Sep 2006, 00:49

a
Ultima oară modificat de pirlo_a pe 21 Dec 2008, 14:38, modificat 1 dată în total.
pirlo_a
 
Mesaje: 66
Membru din: 04 Sep 2006, 00:16

Mesajde valentindo » 04 Sep 2006, 09:02

pirlo_a scrie:Poti sa ne spui si ce fel de discutie porti cu elevul (mai in amanunt)? Momentan fac exercitii la matematica cu sora mea care va da examenul de capacitate si vreau sa stiu cum pot sa o fac sa se concentreze dupa acea discutie, doar la ceea ce ii explic.


Am observat ca ai realizari mai mari ca ale mele ca elev, dar am sa iti spun ceea ce foarte rar divulg. In fata unui elev cand stii ca el are nevoie de pregatire si ca misiunea ta este sa il faci mai bun decat este el acum, toate realizarile nu iti vor asigura succesul. Asa ca in momentul in care faci exercitii cu sora ta la matematica sa faci astfel incat sa nu conteze ce ai realizat. Sa nu intri in capcana asta a orgoliului. Iti spun, in primul an cand am dat meditatii acesta mi-a facut multe probleme. Nu eram asa tolerant si cu tact. Astea le-am castigat in timp prin feed-back-uri repetate si referitor la faptul ca ai dori sa afli ce fel de discutii port cu elevii iti spun ca si tu poti asta, in felul tau. Scopul ei e sa afli ce stare psihica are inaintea unei sedinte. Si daca e intr-una mai rea, stii ce sa faci. Iti e mai usor, pentru ca e sora ta o vezi foarte des si ii cunosti temperamentul. Eu ii vad o data sau de doua ori la saptamana si e mai greu, asa ca avantaj Andrei. Mesajul meu este....WALK ON YOUR OWN WAY & YOU'LL BE BETTER THAN ME.
valentindo
 
Mesaje: 33
Membru din: 03 Sep 2006, 01:43

Mesajde valentindo » 04 Sep 2006, 09:11

pirlo_a scrie:. Ma numesc Draga Andrei, locuiesc in Hunedoara si sunt elev ( am absolvit clasa a 9-a ). Realizarile mele pe plan scolar sunt urmatoarele:
A) In clasa:
-in clasele 1-4 Premiul I
-in clasele 5, 8 si 9 Premiul III
-in clasele 6 si 7 Premiul II
B) La Concursuri:
-am fost de 2 ori primul pe scoala la concursul de matematica Cangurul
C) La Olimpiade:
-in clasa 6: locul 1 pe oras la matematica, mentiune la fizica faza judeteana
-in clasa 7: locul 7 pe oras la matematica, mentiune la fizica faza judeteana
-in clasa 8: Premiul II la fizica faza judeteana si Diploma de Excelenta la Faza Nationala
-in clasa 9: Premiul II la fizica faza judeteana si calificre la Faza Nationala, iar la matematica mentiune speciala la faza judeteana ( dupa ce am luat locul 2 pe oras )

Ma gandesc sa devin profesor de fizica ! Credeti ca am sanse sa devin unul foarte bun ? ( Adica sa: propun subiecte la etapa nationala/sa scot multe culegeri care sa fie bine vandute/sa devin inspector pe judet/sa ajung profesor universitar/sa corectez lucrari la olimpiada internationala)

Cam ce salariu voi avea la debutul in invatamant, si cam ce evolutie ar avea el pe parcurs ( sunt hotarat sa imi iau si doctoratul ) ? Credeti ca odata cu intrarea in UE, salariile profesorilor vor creste?


Un profesor bun isi pregateste elevii pentru examene, si un profesor excelent ii pregateste pentru viata......nu stiu la ce utilizator am gasit asta, sa ma scuze pentru ca mi-am permis sa ii fur un pic citatul.

Ca sa fi un profesor de valoare e suficient sa fi profesorul dupa care sa ajunga ei sa se inspire. Realizarile lor trebuie sa fie excelente, nu ale tale. Daca ale lor vor fi excelente, atunci vei putea incepe sa te ridici prn reputatie. Intrebarea ta era cum sa ajungi un profesor reputat. Nu iti va fi greu, numai sa nu ajungi sa te saturi de fizica si sa alternezi asta si cu citirea de carti de psihologie, sa urmezi constiincios modulul pedagogic si totul va veni de la sine.

Referitor la salariu, discutia poate fi mai ampla si as putea deschide un nou topic pe seama asta, dar tu vei prinde salarii mai bune in invatamant ca acum. Vei incepe de la un salariu mai mare decat mine sau alti viitori dascali. Asa ca succes in cariera.
valentindo
 
Mesaje: 33
Membru din: 03 Sep 2006, 01:43

Mesajde pirlo_a » 04 Sep 2006, 14:00

a
Ultima oară modificat de pirlo_a pe 21 Dec 2008, 14:39, modificat 1 dată în total.
pirlo_a
 
Mesaje: 66
Membru din: 04 Sep 2006, 00:16

Mesajde pirlo_a » 04 Sep 2006, 14:09

a
Ultima oară modificat de pirlo_a pe 21 Dec 2008, 14:39, modificat 1 dată în total.
pirlo_a
 
Mesaje: 66
Membru din: 04 Sep 2006, 00:16

Mesajde betiana » 05 Sep 2006, 18:30

Doamne,ce mult imi plac tinerii care dau dovada de har.E chiar o placere sa citesti astfel de inscrisuri.Si cred ca este foarte important sa existe acea empatie intre dascal si invatacel, iar profesorul sa nu fie doar un "munte" de informatii si in rest...un mare vid.Va urez la amandoi succes.
betiana
 
Mesaje: 240
Membru din: 22 Apr 2006, 18:37

Mesajde adela_gorcea » 12 Sep 2006, 23:10

Vei avea rezultate de exceptie la olimpiade daca vei avea si elevi de exceptie, adica elevi cu un potential intelectual ridicat si cu reale inclinatii spre fizica!Dar sa ai in vedere ca un profesor lucreaza si cu clase eterogene, si cu elevi cu probleme de comportament, de afectivitate, iar aici intervine necesitatea pregătirii temeinice din punct de vedere psihopedagogic si apoi abia stiintific.Munca in aceste conditii este, dintr-un anumit punct de vedere, mult mai grea, mai obositoare, si nu există retete general valabile.S-ar putea sa nu ai somn gandind solutii la astfel de probleme, dar cand vei razbate la lumina, vei fi cu atat mai multumit.Un profesor trebuie sa fie mai intai OM, dupa parerea mea.Daca se lipeste de sufletul elevilor, el va ramane acolo toata viata.Iti spun asta dintr-o experienta didactica de saisprezece ani!Poate mai vorbim!Oricum, daca simti sau ti s-a spus ca ai vocatie, merita sa-ti urmezi telul!
adela_gorcea
 
Mesaje: 1
Membru din: 30 Apr 2006, 20:33

Următorul

Înapoi la Dialog cu elevii

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori