de valimatiuta » 11 Mar 2010, 15:30
Problema e intr-adevar delicata, atata vreme cat vreti rezolvare urgenta.
In primul rand e bine ca va cunoasteti copilul, posibilitatile sale reale de actiune, deprinderi de lucru, felul motivatiei in invatare etc., locul ei in ierarhia clasei privind viteza de lucru. Cred ca benefic ar fi deocamdata sa o struniti acasa prin actiuni de acest gen:
- competitii -joc bazate pe citit-scris intre ea si alti componenti ai familiei;
- sa o apreciati de fiecare data cand termina in timp util o lucrare, o tema, o actiune propusa de membrii familiei, ori chiar de ea insasi;
- atentionarile sa nu persifleze;
- sa nu fie catalogata cu ”mici rautati” cand se intampla sa ramana in urma, ci incurajata, stimulata;
- in anumite situatii, cand rezultatele vor fi mai slabe datorita acestui fapt, copilul are nevoie de explicatiile corespunzatoare, sa fie in cunostinta de cauza ca incetineala sau pierderea de vreme aduce la acest final;
- daca ramanerea in urma se datoreaza preocuparilor suplimentare fara legatura cu munca in sine atunci se impun rigori de alta natura.
Copilul cu ritm lent de lucru trebuie ajutat, nicidecum apostrofat, cel mult atentionat, impulsionat prin masuri de stimulare progresiva. Rezultatele ”sanatoase” le veti vedea in timp.