Pagina 1 din 1

Metode pentru combaterea sau prevenirea violenţei şcolare

MesajScris: 02 Sep 2011, 19:49
de ela67
Nu avem reţete pentru prevenirea şi rezolvarea conflictelor din şcoală. Nici un conflict nu seamănă cu celălalt sau chiar dacă semănă aceeaşi soluţie nu dă roade.
Vă invit să scrieţi metode/ procedee/ exemple de bună practică care au dat roade în activitatea pe care o desfăşuraţi la clasă.
Încep eu cu " o reţetă" de care am fost foarte entuziasmată. Nu îmi aparţine, am preluat-o de la o colegă - psiholog. Nu e chiar simplu de realizat, dar repetată, susţinută, în timp, duce la mari satisfacţii. Abia aştept să văd şi eu rezultatele, după ce o voi aplica la clasă.
Ideea mi-a părut genială şi mi-ar fi părut rău să nu o "shar-uiesc".

"Semaforul conflictelor"
Cele trei culori le voi traduce astfel: roşu (1)- stă/ numeşte acel conflict care l-a deranjat;
galben(2)- caută soluţii, alege soluţia,să exprime sentimentele, emoţiile şi consecinţele ( mă deranjează, mă simt jignit, mă priveşte etc.); ;
verde(3)- aplicăm soluţia/să-şi exprime nevoia, ce doreşte ( sugestie : printr-o comunicare asertivă).
Desigur că această metodă a semaforului are largi aplicaţii. Priestly(2004) propune „semaforul” ca tehnică utilă pentru inter-evaluare şi autoevaluare.
Succes în noul an şcolar!
Conflicte puţine şi clase implicate în învăţare!

Re: Metode pentru combaterea sau prevenirea violenţei şcolar

MesajScris: 05 Noi 2011, 03:20
de pedagogul
ela67 scrie:Nu avem reţete pentru prevenirea şi rezolvarea conflictelor din şcoală. Nici un conflict nu seamănă cu celălalt sau chiar dacă semănă aceeaşi soluţie nu dă roade.
Vă invit să scrieţi metode/ procedee/ exemple de bună practică care au dat roade în activitatea pe care o desfăşuraţi la clasă.
Încep eu cu " o reţetă" de care am fost foarte entuziasmată. Nu îmi aparţine, am preluat-o de la o colegă - psiholog. Nu e chiar simplu de realizat, dar repetată, susţinută, în timp, duce la mari satisfacţii. Abia aştept să văd şi eu rezultatele, după ce o voi aplica la clasă.
Ideea mi-a părut genială şi mi-ar fi părut rău să nu o "shar-uiesc".

"Semaforul conflictelor"
Cele trei culori le voi traduce astfel: roşu (1)- stă/ numeşte acel conflict care l-a deranjat;
galben(2)- caută soluţii, alege soluţia,să exprime sentimentele, emoţiile şi consecinţele ( mă deranjează, mă simt jignit, mă priveşte etc.); ;
verde(3)- aplicăm soluţia/să-şi exprime nevoia, ce doreşte ( sugestie : printr-o comunicare asertivă).
Desigur că această metodă a semaforului are largi aplicaţii. Priestly(2004) propune „semaforul” ca tehnică utilă pentru inter-evaluare şi autoevaluare.
Succes în noul an şcolar!
Conflicte puţine şi clase implicate în învăţare!


Identificarea faptelor
Acele fapte sunt BUNE, care, atunci când le săvârşeşti, ceilalţi văzându-te, Îl laudă pe Dumnezeu. Dacă ceilalţi văzându-te se smintesc şi nu sunt mişcaţi să-l laude pe Dumnezeu, atunci acele fapte sunt rele:
,,Aşa să lumineze lumina voastră înaintea oamenilor, aşa încât să vadă faptele voastre cele bune şi să slăvească pe Tatăl vostru Cel din ceruri”(Matei 5. 16).
,, Cereţi şi vi se va da; căutaţi şi veţi afla; bateţi şi vi se va deschide”(Matei 7. 7).