Pagina 1 din 1

DISEMINARE PROIECT ERASMUS 2023-1-RO01-KA121-ADU-000119512

MesajScris: 22 Aug 2024, 21:53
de ileanatecu
In lumea de azi, diversitatea elevilor/formabililor reprezintă o provocare pentru profesor/formator, acesta trebuind să găsească soluții inovatoare pentru a gestiona cu succes diferențele și a construi un mediu de formare benefic pentru toți.
Am dorit să învat mai multe despre gestionarea eficientă a mediilor eterogene, încurajând participarea și performanța pentru toți elevii/formabilii, folosind cele mai recente metode și instrumente de predare incluzive pentru managementul clasei.
Am vrut sa aflu mai multe despre gestionarea unei clase de elevi/formabili prin învățare experiențială și sa împărtășesc bune practici cu alti colegi din Europa, profesori si formatori, cu privire la problemele spinoase ale incluziunii in educația școlara/educatia adulților.
Participarea mea la cursul «"Managing a Diverse Classroom: Facing Upcoming Challenges"(furnizor Europass Teacher Academy), desfăşurat în Florenta, Italia, in perioada 15.04.2024 – 20.04.2024, mi-a adus multe raspunsuri la aceste intrebari.
Cursul a fost parte proiectului nr. 2023-1-RO01-KA121-ADU-000119512 din primul an de acreditare al Asociației Părintilor „Elena Doamna”(nr. acreditare 2022-1-RO01-KA120-ADU-000104262) si si-a propus să contribuie la:
-realizarea unui cadru educativ incluziv, bazat pe egalitate de șanse, toleranță, incluziune socială, diversitate
-asigurarea egalității de șanse, a abordării incluzive și a coeziunii sociale
-implementarea toleranței ca fundament al educației civice
-aplicarea unor strategii activ-participative, centrate pe elev : Task-Based Learning (TBL) and Project-Based Learning (PBL)
-creșterea motivaţiei, autonomiei, colaborării și creativității
Cursul a avut următorul program, structurat pe 6 zile:
Ziua 1 – Introducere/Stabilirea obiectivelor
-Informatii despre tematica cursului, despre furnizor (Europass Teacher Academy) și despre activitățile saptamanii;
-Activități de spargere a ghetii prin tehnici teatrale pentru construirea încrederii;
-Identificarea nevoilor și a obiectivelor pentru fiecare participant in parte;
-Strategii;
-Prezentări ale școlilor/organizatiilor participanților.
Ziua 2 – Sala de clasă incluzivă
-Educație incluzivă;
-Diversitate și echitate;
-Construcția narativă a identității;
-Competențe interculturale.
Ziua 3 – Comportament și limite
-Stabilirea unor reguli eficiente;
-Cum sa faci fata unui comportament dificil ?
-Activități de team building pentru a promova un mediu sigur.
Ziua 4 – Comunicare eficientă
-Comunicare interculturală;
-Metode si strategii;
-Motivația în mediul de formare.
Ziua 5 – Planificarea de scenarii incluzive
-Planuri de lectie folosind instrumente și abilități pentru crearea unui mediu incluziv;
-Revizuirea cunoștințelor dobândite și a abilităților învățate;
-Discuții de grup.
Ziua 6 – Final de curs și activități culturale
-Evaluarea cursului: prezentarea competențelor dobândite, feedback și discuții;
-Inmanarea certificatului de participare la curs;
Excursii și alte activități culturale.
Grație acestui curs, am invatat:
-să construiesc și să folosesc un nou «limbaj» didactic centrat pe valorificarea diversității, promovarea echității și incluziunii
-să conștientizez prejudecățile
-să exploatez din punct de vedere didactic ascultarea activă și empatică
-să proiectez spații de lucru deschise spre învățare și acceptare
Am devenit conștient că:
-principiul egalităţii de şanse reprezintă conceptul de bază al educației incluzive, prin aplicarea căruia aceasta contribuie la anularea diferenţelor bazate pe criterii subiective
-conduita creativă a profesorului/formatorului are un rol important în educaţia incluzivă
-incluziunea se realizează prin respectarea şi valorizarea diferenţelor socio-culturale existente în rândul elevilor/formabililor şi prin promovarea bogăţiei şi a diversităţii experienţei educative care rezultă din aceste diferenţe
-fiecare elev/formabil trebuie înţeles ca un participant activ la procesul de învăţare şi predare pentru că fiecare aduce cu sine o experienţă, un stil propriu de învăţare, un model social, o interacţiune specifică, un ritm personal, un mod de abordare
Ileana Tecu, Marius Dumitrescu, formatori, Asociatia Parintilor Elena Doamna