Pagina 3 din 3

Re: Despre testele intiale 2011

MesajScris: 15 Iun 2012, 22:26
de marianaari
miha_ind scrie:Ma mahneste sa vad ca nimeni din cei care au postat aici nu au inteles necesitatea testelor initiale. Daca s-ar fi aplicat corespunzator (acelasi test aplicat la nivel national, functie de clasa si disciplina, urmat de un alt test national, la final de clasa) ar fi aratat "plus valoarea" pe csare tu ai adus-o in acest an scolar, "performanta" ta ca profesor. Daca testul initial a relevat faptul ca tu ai elevi de 2-4, o adevarata performanta ar fi pt tine, ca profesor, sa ai dupa un an scolar, elevi care au obtinut note de 5. Numai ca, dupa parerea mea, e nevoie de mai mult pt ca initiativa sa functioneze! Si anume de o salarizare diferentiata, functie de criterii clare, transparente, neechivoce, de evaluare a activitatii cadrului didactic, cu referire clara la performanta profesionala (plusvaloarea de care vorbeam anterior). In rest... Dumnezeu cu mila!

Vă rog să faceţi un exerciţiu de imaginaţie şi, dacă puteţi, gândiţi-vă cum se pot realiza evaluările iniţiale la preşcolari( nu scăpăm nici noi !).Încercaţi să vă imaginaţi cum, în ce fel, cu cine, când trebuie să stai cu 2-3-4 micuţi pe genunchi, care plâng după mama ( asta dacă ei vor să rămână cu "doamna ", că , dacă nu...), care plâng cam până prin 15 octombrie sau mai mult (când deja s-a încheiat perioada evaluărilor iniţiale); în acelaşi timp şi uşa clasei devine un centru de interes , motivul fiind uşor de bănuit, nu? Este o perioadă grea atât pentru educatoare cât şi pentru copii, mai ales pentru ei. Este perioada în care copiii de 2-3-4, chiar şi de 5 ani se desprind de părinţi probabil pentru prima dată, în care pur şi simplu învaţă să stea pe scăunele nu mai mult de 10 minute,să împartă jucăriile cu alţi copii, să mănânce ceva fără ajutorul adultului şi cam atât . Credeţi că evaluările iniţiale "la comandă" sunt necesare chiar la oricare nivel ? Credeţi că pot vorbi despre "plus valoare" sau despre performanţă? Sau ..."Dumnezeu cu mila!"