Parteneriat de invatare Grundtvig "Everybody can do it!"
Scris: 22 Sep 2012, 17:55
Scoala noastra promoveaza cooperarea europeana!
Parteneriat de invatare "Everybody cad do it!" (ECDI)
În perioada august 2012-iulie 2014, Liceul „Ştefan Procopiu” din Vaslui va derula un nou proiect Grundtvig cu titlul „Everybody can do it” (ECDI). Partenerii noştri sunt instituţii atât din sectorul formal cât şi din cel non-formal (şcoli, organizaţii şi asociaţii, instituţii de cultură): IES JACARANDÁ (Sevilla, Spania), Mission Locale de l'Agenais, de l'Albret et du Confluent (Agen, Franţa), UŞAK MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ (Uşak, Turcia), SA Tõstamaa Mõis (Tõstamaa, Estonia), LEARNWELL OY (Helsinki, Finlanda), Accentuate (North East) Limited (Newcastle upon Tyne, Marea Britanie), EUROYOUTH Portugal (Lisabona, Portugalia). Spania este ţara coordonatoare. Parteneriatul de învăţare „Everybody can do it” (ECDI) este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene prin Programul de Învăţare pe Tot Parcursul Vieţii.
În concordanţă cu Tratatul de la Amsterdam, scopul acestui proiect este crearea unui spaţiu european pentru învăţarea de-a lungul vieţii în rândul adulţilor, fapt care va facilita dezvoltarea şi consolidarea valorilor cetăţeniei europene precum egalitatea de gen, toleranţa, combaterea discriminării, a stereotipurilor şi prejudecăţilor, respectarea diversităţii.
Obiectivele concrete ale parteneriatului sunt:
- facilitarea dezvoltării unor practici inovatice în ceea ce priveşte educaţia adulţilor;
- transferul de experienţe şi bune practici in implementarea egalităţii de gen în educaţia adulţilor;
- dezvoltarea competenţelor profesionale pentru staff şi learners;
- promovarea conceptului de învăţare pe tot parcursul vieţii prin implicarea adulţilor în diverse activităţi;
- consolidarea rolului învăţării pe tot parcursul vieţii în dezvoltarea cetăţeniei europene bazată pe înţelegere, respect, toleranţă, lipsa prejudecăţilor şi stereotipurilor, egalitatea de gen;
- dezvoltarea competenţelor de comunicare în limba engleză pentru staff şi learners;
Aceste obiective vor fi îndeplinite prin următoarele activităţi: 6 întâlniri de proiect (Marea Britanie, Turcia, România, Estonia, Franţa, Spania), activităţi pentru promovarea egalităţii de gen (ateliere de lucru, dezbateri, simpozioane, seminarii, expoziţii), realizarea cercetării „Femei şi bărbaţi-realităţi ale prezentului european”, ateliere de lucru pentru elaborarea materialelor necesare pentru broşura „Noi suntem egali! Ghid de bune practici privind egalitatea de gen”, activităţi de diseminare şi valorizare, activităţi de monitorizare şi evaluare.
Prima întâlnire de proiect va avea loc în Spania, în oraşul Sevilla, în luna noiembrie, iar printre principalele activităţile propuse se numără: „Să ne cunoaştem”, stabilirea planului de activităţi pentru primul an de proiect, renegocierea responsabilităţilor, stabiliea structurii pentru site-ul proiectului.
Cursanţii care vor participa la acest parteneriat de învăţare îşi vor schimba mentalitatea tradiţională referitoare la stereotipurile şi prejudecăţile legate de rolurile femeii şi ale barbatului în viata economică, socială şi privată; ei vor învăţa să promove egalitatea de gen atât la locul de muncă, cât şi în viaţa privată. Cursanţii îşii vor îmbunătăţi competenţele specifice învăţării pe toată durata vieţii (competenţe de comunicare in limba engleza, competenţe digitale, competenţe sociale şi civice - capacitatea de a comunica în mod constructiv în diferite situaţii, de a manifesta toleranţă, de a exprima şi înţelege puncte de vedere diferite, de a emapatiza, de a lucra în echipa, de a accepta compromisuri-, competenţe interculturale - deschidere culturală şi aprecierea diversităţii culturale). Toate aceste aspecte vor determina creşterea stimei de sine şi a motivaţiei, cursanţii devenind mai încrezători în propriile forţe.
În ceea ce priveşte impactul parteneriatului asupra dezvoltării personale a profesorilor din echipa de proiect, aceştia îşi vor îmbunătăţi competenţele sociale şi de comunicare, îşi vor lărgi orizontul cultural, vor fi mai interesaţi să participe la diverse experienţe, îşi vor dezvolta competenţele digitale şi de comunicare în limba engleză. Profesorii vor înţelege mai bine modalităţile prin care pot consolida dimensiunea europeană a instituţiei lor: dezvoltarea colaborării în cadrul unor parteneriate europene, promovarea dialogului intercultural, raportarea la standardele europene de formare. În ceea ce priveşte dezvoltarea profesională a profesorilor din echipa de proiect, putem menţiona îmbunătăţirea competenţelor legate de educaţia adulţilor (în special în ceea ce priveşte egalitatea de gen datorită schimbului de bune practici cu diverse instituţii europene şi a implicării în activităţile proiectului). Dezvoltarea competenţelor manageriale ale profesorilor din echipa de proiect va fi utilă pentru proiectarea şi implementarea altor proiecte europene.
Parteneriatul contribuie la îmbunătăţirea calităţii educaţiei adulţilor în ceea ce priveşte egalitatea de gen în cadrul instituţiilor partenere datorita transferului de experienţe şi bune practici. Prin realizarea cercetării „Femei şi barbaţi-realităţi ale prezentului european”, participanţii vor identifica stereotipii, prejudecăţi şi modele culturale referitoare la egalitatea de gen din diverse state europene şi vor face comparaţii. Brosura „Suntem egali! Ghid de bune practici privind egalitatea de gen” va fi un rezultat al colaborării tuturor partenerilor, fapt care conferă acestuia o dimensiune europeană şi facilitează transferul de experienţe şi bune practici.
Parteneriatul favorizează deschiderea culturală a participanţilor prin familiarizarea acestora cu cultura şi civilizaţia ţărilor partenere şi crearea de oportunităţi pentru dezvoltarea comunicării interculturale. Sperăm că acest nou proiect Grundtvig va constitui un imbold pentru cadrele didactice de a aborda noi modalităţi de a-i ajuta pe adulţi să-şi dezvolte competenţele şi să-şi consolideze diverse valori ale cetăţeniei europene.
Prof. Hobjila Daniela
Liceul "Stefan Procopiu" - Vaslui
Parteneriat de invatare "Everybody cad do it!" (ECDI)
În perioada august 2012-iulie 2014, Liceul „Ştefan Procopiu” din Vaslui va derula un nou proiect Grundtvig cu titlul „Everybody can do it” (ECDI). Partenerii noştri sunt instituţii atât din sectorul formal cât şi din cel non-formal (şcoli, organizaţii şi asociaţii, instituţii de cultură): IES JACARANDÁ (Sevilla, Spania), Mission Locale de l'Agenais, de l'Albret et du Confluent (Agen, Franţa), UŞAK MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ (Uşak, Turcia), SA Tõstamaa Mõis (Tõstamaa, Estonia), LEARNWELL OY (Helsinki, Finlanda), Accentuate (North East) Limited (Newcastle upon Tyne, Marea Britanie), EUROYOUTH Portugal (Lisabona, Portugalia). Spania este ţara coordonatoare. Parteneriatul de învăţare „Everybody can do it” (ECDI) este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene prin Programul de Învăţare pe Tot Parcursul Vieţii.
În concordanţă cu Tratatul de la Amsterdam, scopul acestui proiect este crearea unui spaţiu european pentru învăţarea de-a lungul vieţii în rândul adulţilor, fapt care va facilita dezvoltarea şi consolidarea valorilor cetăţeniei europene precum egalitatea de gen, toleranţa, combaterea discriminării, a stereotipurilor şi prejudecăţilor, respectarea diversităţii.
Obiectivele concrete ale parteneriatului sunt:
- facilitarea dezvoltării unor practici inovatice în ceea ce priveşte educaţia adulţilor;
- transferul de experienţe şi bune practici in implementarea egalităţii de gen în educaţia adulţilor;
- dezvoltarea competenţelor profesionale pentru staff şi learners;
- promovarea conceptului de învăţare pe tot parcursul vieţii prin implicarea adulţilor în diverse activităţi;
- consolidarea rolului învăţării pe tot parcursul vieţii în dezvoltarea cetăţeniei europene bazată pe înţelegere, respect, toleranţă, lipsa prejudecăţilor şi stereotipurilor, egalitatea de gen;
- dezvoltarea competenţelor de comunicare în limba engleză pentru staff şi learners;
Aceste obiective vor fi îndeplinite prin următoarele activităţi: 6 întâlniri de proiect (Marea Britanie, Turcia, România, Estonia, Franţa, Spania), activităţi pentru promovarea egalităţii de gen (ateliere de lucru, dezbateri, simpozioane, seminarii, expoziţii), realizarea cercetării „Femei şi bărbaţi-realităţi ale prezentului european”, ateliere de lucru pentru elaborarea materialelor necesare pentru broşura „Noi suntem egali! Ghid de bune practici privind egalitatea de gen”, activităţi de diseminare şi valorizare, activităţi de monitorizare şi evaluare.
Prima întâlnire de proiect va avea loc în Spania, în oraşul Sevilla, în luna noiembrie, iar printre principalele activităţile propuse se numără: „Să ne cunoaştem”, stabilirea planului de activităţi pentru primul an de proiect, renegocierea responsabilităţilor, stabiliea structurii pentru site-ul proiectului.
Cursanţii care vor participa la acest parteneriat de învăţare îşi vor schimba mentalitatea tradiţională referitoare la stereotipurile şi prejudecăţile legate de rolurile femeii şi ale barbatului în viata economică, socială şi privată; ei vor învăţa să promove egalitatea de gen atât la locul de muncă, cât şi în viaţa privată. Cursanţii îşii vor îmbunătăţi competenţele specifice învăţării pe toată durata vieţii (competenţe de comunicare in limba engleza, competenţe digitale, competenţe sociale şi civice - capacitatea de a comunica în mod constructiv în diferite situaţii, de a manifesta toleranţă, de a exprima şi înţelege puncte de vedere diferite, de a emapatiza, de a lucra în echipa, de a accepta compromisuri-, competenţe interculturale - deschidere culturală şi aprecierea diversităţii culturale). Toate aceste aspecte vor determina creşterea stimei de sine şi a motivaţiei, cursanţii devenind mai încrezători în propriile forţe.
În ceea ce priveşte impactul parteneriatului asupra dezvoltării personale a profesorilor din echipa de proiect, aceştia îşi vor îmbunătăţi competenţele sociale şi de comunicare, îşi vor lărgi orizontul cultural, vor fi mai interesaţi să participe la diverse experienţe, îşi vor dezvolta competenţele digitale şi de comunicare în limba engleză. Profesorii vor înţelege mai bine modalităţile prin care pot consolida dimensiunea europeană a instituţiei lor: dezvoltarea colaborării în cadrul unor parteneriate europene, promovarea dialogului intercultural, raportarea la standardele europene de formare. În ceea ce priveşte dezvoltarea profesională a profesorilor din echipa de proiect, putem menţiona îmbunătăţirea competenţelor legate de educaţia adulţilor (în special în ceea ce priveşte egalitatea de gen datorită schimbului de bune practici cu diverse instituţii europene şi a implicării în activităţile proiectului). Dezvoltarea competenţelor manageriale ale profesorilor din echipa de proiect va fi utilă pentru proiectarea şi implementarea altor proiecte europene.
Parteneriatul contribuie la îmbunătăţirea calităţii educaţiei adulţilor în ceea ce priveşte egalitatea de gen în cadrul instituţiilor partenere datorita transferului de experienţe şi bune practici. Prin realizarea cercetării „Femei şi barbaţi-realităţi ale prezentului european”, participanţii vor identifica stereotipii, prejudecăţi şi modele culturale referitoare la egalitatea de gen din diverse state europene şi vor face comparaţii. Brosura „Suntem egali! Ghid de bune practici privind egalitatea de gen” va fi un rezultat al colaborării tuturor partenerilor, fapt care conferă acestuia o dimensiune europeană şi facilitează transferul de experienţe şi bune practici.
Parteneriatul favorizează deschiderea culturală a participanţilor prin familiarizarea acestora cu cultura şi civilizaţia ţărilor partenere şi crearea de oportunităţi pentru dezvoltarea comunicării interculturale. Sperăm că acest nou proiect Grundtvig va constitui un imbold pentru cadrele didactice de a aborda noi modalităţi de a-i ajuta pe adulţi să-şi dezvolte competenţele şi să-şi consolideze diverse valori ale cetăţeniei europene.
Prof. Hobjila Daniela
Liceul "Stefan Procopiu" - Vaslui