Pagina 1 din 1

Diseminare proiect Comenius "How Different are We?"

MesajScris: 05 Mai 2012, 21:14
de claucris
Proiectul ” How Different are We?” este un Parteneriat multilateral Comenius, care cuprinde scoli din noua tari din Europa, şi se desfăşoară în perioada 2010-2012 fiind finantat cu sprijinul Comisiei Europne.
Partenerii de proiect sunt: Tavsanli Cumhuriyet Anadolu Lisesi, Turcia, Sudavos Vidurine Mokykla, Lituania, IES Pau Vila , Spania, Valmieras Valsts ģimnāzija, Letonia, SOU Nikolay Katranov, Bulgaria (coordonatorul proiectului), Cirkevné gymnázium – Egyházi gimnázium Slovakia, Leparovo Gimnazium din Cehia, Instituto di Instituzione Supriore E. Mattei, Italia si Colegiul Tehnic “George Baritiu” din Baia Mare.
Am obtinut aprobarea in anul 2010 pentru o candidatura depusa in luna februarie a aceluiasi an si in urma unui proces de selectie riguros la care au fost supuse alte sute de scoli din intrega tara. A fost primul proiect international la care am participat in calitate de coordonator si ca orice lucru pe care il faci pentru prima data a necesitat multa documentare, intrebari adresate celor cu mai multa experienta si nu in ultimul rand munca in echipa caci fara echipa mea de proiect nu as fi reusit.
Proiectul este o incursiune in psihologia personalitatii adolescentilor iar premisa de la care porneste este acceea ca intelegerea si cunoasterea celorlalti incepe cu cunoasterea de sine. Adolescenta este perioada cand tinerii isi exploreaza limitele comportamentului si incep sa se cunoasca pe ei si lumea in care traiesc.
Parteneriatul dintre cele noua scoli reprezinta modalitatea noastra, a fiecaruia, de a-i invata pe elevii nostri sa se accepte pe sine, de a le facilita accesul la cultura altor tari, de a-i accepta pe ceilalti ca parteneri si prieteni. Ca parte a marii comunitati europene trebuie sa apreciem si sa respectam nu doar ceea ce avem in comun ci si ceea ce ne face unici, ceea ce inseamna identitatea fiecaruia.
Fiecare dintre cele noua vizite din proiect reprezinta o noua experienta atat ca profesor cat si ca elev si mai ales ca om iar activitatile din cadrul proiectului ar putea fi cu usurinta incadrate la categoria “Scoala altfel” caci cum poti invata mai usor si mai placut decat sa te implici in activitati antrenante si interesante? Am fost actori, regizori, cantareti, desenatori, producatori de film. Am scris poezii, am interpretat scenete, am desenat, am cantat toate acestea ca manifestare a propriilor trairi, a gandurilor si a personalitatii noastre. Am alcatuit un dictionar de expresii si cuvinte preferate de adolescenti caci limbajul reflecta foarte bine personalitata acestora si nevoia lor de a iesi din tipare, de a fi diferiti. Am constatat ca toti adolescentii au propriul lor mod de a se exprima si ca limba engleza ocupa un loc de cinste in limbajul de zi cu zi. Toti sunt “cool” mai ales cand abordeaza un “look” nou. De altfel unul dintre marile avantaje ale acestor proiecte internationale il reprezinta exersarea limbii engleze. Am avut o mare satisfactie cand i-am auzit pe elevii implicati in proiect spunandu-mi cat sunt de incantati sa constate ca se descurca bine in limba engleza, iar satisfactia care se citea pe chipurile lor mi-a intarit convingerea ca astfel de proiecte merita tot efortul.
Profesorii implicati in proiect au avut ocazia sa compare sisteme de educatie diferite, tehnici de predare si de abordare a materiei predate, sa viziteze alte scoli, sa copieze modele care li s-au parut interesante si poate cel mai important lucru au avut ocazia sa stabileasca o altfel de relatie cu elevii, sa-i determine sa invete cu placere, sa-i motiveze si sa alcatuiasca impreuna o echipa. Realizarea produselor finale si a activitatilor a presupus utilizarea calculatorului iar acest lucru a dus la imbunatatirea abilitatilor IT ale elevilor si profesorilor. Multi si-au exprimat intentia si dorinta de a a invata sau imbunatati competentele de comunicare in limba engleza.
Implicarea parintilor in acest proiect a insemnat un pas inainte in colaborarea dintre acestia si scoala. Ei au inteles importanta pe care scoala o are in educatia copiilor lor si faptul ca ei au un rol esential in parteneriatul scoala-familie. Fara sprijinul lor si fara sustinere din partea lor efortul nostru ar fi redus considerabil.
Vizitele efectuate in cadrul proiectului, workshopurile la care am participat si activitatile desfasurate, practic amintirile legate de acest parteneriat vor ramane iar experienta acumulata va putea fi pusa in practica si pe viitor. Am invatat ce inseamna munca in echipa, am devenit mai responsabili si mai motivati. Am descoperit ca in multe privinte ne asemanam si am mai descoperit ca deosebirile dintre noi ne fac pe fiecare unici ca suntem la fel si totusi atat de diferiti iar acest lucru reprezinta, de fapt frumusetea acestei lumi.