Pagina 1 din 1

Pasii necesari pentru accesul la resurse IT&C in scoala

MesajScris: 23 Ian 2005, 23:50
de vivi
In conditiile declaratei treceri la societatea informationala,
care credeti ca ar fi pasii necesari pentru accesul la resurse IT&C in
scoala si pentru o instruire demna de mileniul 3? Unde sunt franele? Care
sunt factorii favorizanti?

Un prim raspuns al dlui Jalobeanu

MesajScris: 25 Ian 2005, 15:37
de emil
NOTA: textul a fost preluat din scrisoarea domnului Mihai Jalobeanu

In privinta continuarii dezbaterilor, de ce sa n-o facem direct pe lista
asta? Lasand coordonatorului proiectului didactic.ro placerea de a selecta
si posta pe forum opiniile exprimate de noi, aici, pur si simplu, prin
email.
Urmarind acum "Chestionarul Preliminar pentru Directorii de Licee", din
asa zisul studiu national initiat de MEC si condus chipurile de prof.
Noveanu (studiu adus de Radu Jugureanu ca argument pentru a sustine
succesul AEL), mie mi-au aparut si mai clare erorile grave mentionate prea
succint de Emil Onea. Inca de la prima intrebare amestecandu-se atractia -
interesul copiilor pentru TIC cu "nevoia de AEL". Introducand (voit?)
egalitatea dintre procesul necesar de introducere a TIC si solutia
SEI-AEL aleasa de minister!

Judecati si d-voastra. Formularea ce o am in fata arata asa:

Scolile au nevoie de sistemul AEL pentru ca:
1 - utilizarea computerului ii atrage pe elevi la scoala
2 - computerul promoveaza invatarea cooperativa
3 - computerele fac invatarea mai eficienta
4 - computerele faciliteaza invatarea individuala
5 - computerele fac munca profesorului mai usoara
Mai intai refuz sa accept ca profesorul Noveanu ar fi putut concepe sau
valida o asemenea manipulare sau eroare logica, ca ar fi avut de a face cu
un asemenea "chestionar"! In care se cere ierarhi(zare)a afirmatiilor,
asezarea lor in ordine descendenta, nu raspunsuri transante!

Chestia asta imi aminteste un episod - cosmar de care am avut parte in
vara lui '73 in Tbilisi (singura data cand am facut parte dintr-o
delegatie a institutului meu la institutul partener din Georgia). Cand,
neavand voie sa ne arate mai nimic din laboratoarele de acolo, nici sa
raspunda intrebarilor noastre, gazdele ne-au organizat o saptamana de
program "social", mai ales prin carciumile orasului, ca sa aiba macar o
tenta local-originala. Iar acolo aplicau cica traditia locului, adica
independent de forma si continutul paharelor, seful racnea: Bem pentru
prietenia romano-gruzina! Si toata lumea trebuia sa dea paharul pe
gat. Apoi, dupa re-umplere, bem pentru istoria milenara..., pentru copiii
nostri, pentru cooperarea..., etc, etc. Si era obligatoriu sa te
conformezi, de fiecare data, pana la fund! Pentru ca, in caz contrar incepea
admonestarea: "Cum tovarasu', nu bei pentru prietenia (colaborarea,
copiii, nepotii, parintii... ), nu esti de acord sa cinstim ..., esti
impotriva ... ???!!!"
Nu observati legatura de idei? Pai e simpla: a nu accepta sistemul AEL
pare sinonim aici cu a nu fi de acord cu introducerea calculatorului
(computer?) in scoala, cu rolul sau recunoscut deja in lumea intreaga, cu
a fi retrograd! Pai iti da mana ca director de scoala sa faci asa o gafa?

Si-atunci, care-i sinonimul cuvantului "sinonim" ? :-)

Iar dupa ce, ca respondent, ai inghitit galusca primei intrebari, ce mai
conteaza ce ierarhie declari la "care-s disciplinele cele mai avantajate
de utilizarea AEL?", sau la "Care-s disciplinele la care elevii d-voastra
au progresat cel mai mult datorita facilitatilor oferite de AEL?" ...

Independent de parerea mea despre AEL si despre "computere", personal eu
cred ca nu as trece la examenul de statistica pe un student care mi-ar
propune un asemenea chestionar!

Mihai Jalobeanu