Scris: 28 Ian 2005, 19:32
simonazz scrie:As vrea sa ma refer la cateva aspecte legate de ceea ce cred eu ca ar presupune o politica corecta de informatizare a invatamantului romanesc :
1. Liberalizarea sistemului de achizitii a pachetelor de soft / programelor educationale utilizate de scoli . In aceasta privinta cred ca un mare pas ar fi dobandirea de catre scoli a unei autonomii reale , ma refer aici in special la autonomia financiara ( care in fapt nu exista la ora actuala , totul depinde de sistemul centralizat de achizitii realizat de primarii sau minister) . Este foarte important ca o scoala sa aibe annual un buget prin care o anumita suma de bani sa-I fie atribuita pentru asemenea achizitii si care sa poata fi cheltuita asa cum profesorii cred , pentru ce programe de instruire cred ei ca le foloseste in mod real .
2. Liberalizarea sistemului de training prin deschiderea catre furnizori privati de intruire care sa poata fi alesi de profesori sau scoli pe baza de oferte in functie de nevoile reale ale scolii. Actualul sistem de acreditare al furnizorilor de pregatire mi se pare extrem de restrictiv , avantajeaza clar sistemul universitar de stat care de cele mai multe ori este nesincronizat cu nevoile actuale de instruire.
3. Investitii in programe nationale de cercetare , grupuri de lucru, programe de informare , care sa studieze impactul tehnologiei informatie asupra modului in care aceasta poate modifica modul de predare ,evaluare , continutul disciplinelor didactice.
Stimata colega,
desi vin un pic in contradictie cu principiile forumului , vreau sa va spun ca im plac foarte mult ideile dvs.
Dati-m voie sa le citez, pentru ca astazi toata zia am fost chestionat de presa pe tema in discutie!
Va multumesc si am incredere ca nu suntem singuri intr-un demers ce vrea mai binele elevilor nostri, al educatiei