Pagina 1 din 1

Activitate matematică

MesajScris: 13 Mar 2010, 23:44
de magdaa
Bună seara. Am o problemă cu activitatea matematică. Atunci când predăm, să zicem nr. 7, cum scriem, vorbim corect.Predare nr. şi cifra 7 sau predare nr. 7?
2. Este corect: nr. 10 este format din cifrele 1 şi 0?
Mulţumesc anticipat.

Re: Activitate matematică

MesajScris: 17 Mar 2010, 18:16
de roxanabadea
Fiica mea, eleva a clasei intii ,pune ca ei au invatat ''cifra 7'', iar ca ''10 este numar ,compus din cifra 1 si cifra 0''...
Sper asa sa fie, nu sa va invat prostii :wink:

Re: Activitate matematică

MesajScris: 17 Mar 2010, 21:17
de magdaa
Familiarizarea copiilor cu numărul 6. ... în vederea obţinerii numărului 6.
Oare chiar nimeni nu ştie?

Re: Activitate matematică

MesajScris: 20 Mar 2010, 17:01
de clapa_valentina
In orice activitate de predare -invatare a numerelor si cifrelor de la 0 la 9 discutam despre ,,predarea-invatarea numarului si cifrei ...X..." . Un numar este reprezentat grafic prin cifra corespunzatoare.
De la 0 la 9 sunt cifre, incepand cu 10 vorbim doar despre numere: numarul 10, numarul 11 ( sunt formate din doua cifre)...adica aici vom vorbi despre ,,invatarea numarului 10"

Re: Activitate matematică

MesajScris: 20 Mar 2010, 18:47
de magdaa
clapa_valentina scrie:In orice activitate de predare -invatare a numerelor si cifrelor de la 0 la 9 discutam despre ,,predarea-invatarea numarului si cifrei ...X..." . Un numar este reprezentat grafic prin cifra corespunzatoare.
De la 0 la 9 sunt cifre, incepand cu 10 vorbim doar despre numere: numarul 10, numarul 11 ( sunt formate din doua cifre)...adica aici vom vorbi despre ,,invatarea numarului 10"


Am înţeles. Mulţumesc frumos.
P.S. Dar când scriem proiectul didactic. Scriem tot aşa: Predarea numărului şi a cifrei 6, sau, numai: Predarea numărului 6?

Re: Activitate matematică

MesajScris: 03 Feb 2013, 21:07
de magdaa
magdaa scrie:
clapa_valentina scrie:In orice activitate de predare -invatare a numerelor si cifrelor de la 0 la 9 discutam despre ,,predarea-invatarea numarului si cifrei ...X..." . Un numar este reprezentat grafic prin cifra corespunzatoare.
De la 0 la 9 sunt cifre, incepand cu 10 vorbim doar despre numere: numarul 10, numarul 11 ( sunt formate din doua cifre)...adica aici vom vorbi despre ,,invatarea numarului 10"


Am înţeles. Mulţumesc frumos.
P.S. Dar când scriem proiectul didactic. Scriem tot aşa: Predarea numărului şi a cifrei 6, sau, numai: Predarea numărului 6?


Revin cu această întrebare. Subicet - numărul şi cifra 6. De ce scriem/spunem numărul şi cifra 6 având în vedere doar cifra 6 şi nu 16? Mulţumesc.

Re: Activitate matematică

MesajScris: 04 Feb 2013, 20:25
de adryana_vl
este coreCT PREDAREA CIFREI SI NUMARULUI..X...cei care suntem cadre didactice intelegem asta pt ca am invatat metodica si o sa incerc sa va explic asta ....

La conceptul de numar copilul ajunge progresiv si dupa o anumita perioada pregatitoare. În
aceasta perioada este initiat în activitati de compunere si punere în corespondenta a multimilor
pentru a desprinde ideea de multimi echivalente sau multimi care au acelasi numar de elemente,
de constituire, dupa anumite criterii, de submultimi date, de numarare a elementelor unei
multimi, de transpunere prin simboluri a unei multimi.
Înregistrarea în scris a numarului reprezinta o etapa superioara a procesului de
abstractizare. Scrierea numerelor ridica, de cele mai multe ori, dificultati de ordin psihologic
pentru copil, unele chiar mai mari decât greutatile pe care el le întâmpina când învata sa scrie
primele semne ale alfabetului. Cifra reprezinta semnul grafic al numarului, asa cum litera
reprezinta semnul grafic al sunetului. Dificultatile sporesc fiindca el trebuie sa realizeze o
legatura strânsa între trei elemente: conceptul numeric, exprimarea sa verbala si semnul grafic.
Scrierea de mâna a cifrei se face o data cu predarea corespunzatoarea numarului pentru a se
realiza o strânsa legatura între numar, exprimarea sa verbala si simbolul sau grafic.

Re: Activitate matematică

MesajScris: 04 Feb 2013, 20:51
de adryana_vl
Numărul şi numeraţia reprezintă abstracţiuni care se formează pe baza analizei proprietăţilor spaţiale ale obiectelor şi a clasificărilor. Noţiunea de mulţime joacă un rol unificator al conceptelor matematice, iar numărul apare ca proprietate fundamentală a mulţimii.
Numărul este expresia unei caracteristici obiective a lucrurilor şi este o însuşire de grup.
Esenţa noţiunii de număr o constituie tocmai aspectul cantitativ care caracterizează mulţimile. Copilul nu are formată capacitatea de a sesiza acest aspect cantitativ al mulţimii şi reduce formal şirul numerelor cardinale la şirul ordinal.
Atunci când copilul ajunge să sesizeze raportul dintre mulţime şi unitate, numărul dobândeşte caracter sintetic şi desemnează o proprietate de grup, ceea ce semnifică dobândirea capacităţii de sinteză. În formarea unui număr sunt implicate atât analiza, în activitatea practică cu obiecte din procesul numărării, cât şi sinteza, în reprezentarea mulţimii ce înglobează obiectele numărate.
Reprezentarea numerică are caracter spaţial, componenta numerică fiind legată de spaţialitate, în reprezentare dar şi în percepţie. Componenta spaţială sprijină reprezentarea numerică şi o limitează datorită faptului că reprezentările, ca şi percepţiile, cuprind un spaţiu limitat.
Conceptul de număr se consideră format dacă se dezvoltă raporturi reversibile de asociere număr la cantitate şi invers, cantitate la număr, şi se realizează sinteza şirului numeric. Copilul interiorizează operaţia de numărare spre 6-7 ani, când numără numai cu privirea obiectele ce alcătuiesc o anumită grupare.

Re: Activitate matematică

MesajScris: 24 Dec 2013, 18:17
de magdaa
Mai am o nelămurire. Vreau să-i invăţ pe copii:
1.Ce este numărul?
2. Ce este cifra?
Care ar fi "definiţiile?" Ce ar trebui simplu să îmi răspundă sau să ştie copiii. Mulţumesc.

Re: Activitate matematică

MesajScris: 26 Dec 2013, 18:36
de botezatu_mioara
Re: Activitate matematică

Mesajde adryana_vl » 04 Feb 2013 17:25
este coreCT PREDAREA CIFREI SI NUMARULUI..X...cei care suntem cadre didactice intelegem asta pt ca am invatat metodica si o sa incerc sa va explic asta ....

La conceptul de numar copilul ajunge progresiv si dupa o anumita perioada pregatitoare. În
aceasta perioada este initiat în activitati de compunere si punere în corespondenta a multimilor
pentru a desprinde ideea de multimi echivalente sau multimi care au acelasi numar de elemente,
de constituire, dupa anumite criterii, de submultimi date, de numarare a elementelor unei
multimi, de transpunere prin simboluri a unei multimi.
Înregistrarea în scris a numarului reprezinta o etapa superioara a procesului de
abstractizare. Scrierea numerelor ridica, de cele mai multe ori, dificultati de ordin psihologic
pentru copil, unele chiar mai mari decât greutatile pe care el le întâmpina când învata sa scrie
primele semne ale alfabetului. Cifra reprezinta semnul grafic al numarului, asa cum litera
reprezinta semnul grafic al sunetului. Dificultatile sporesc fiindca el trebuie sa realizeze o
legatura strânsa între trei elemente: conceptul numeric, exprimarea sa verbala si semnul grafic.
Scrierea de mâna a cifrei se face o data cu predarea corespunzatoarea numarului pentru a se
realiza o strânsa legatura între numar, exprimarea sa verbala si simbolul sau grafic.

Re: Activitate matematică

MesajScris: 26 Dec 2013, 20:54
de magdaa
botezatu_mioara scrie:Re: Activitate matematică

Mesajde adryana_vl » 04 Feb 2013 17:25
este coreCT PREDAREA CIFREI SI NUMARULUI..X...cei care suntem cadre didactice intelegem asta pt ca am invatat metodica si o sa incerc sa va explic asta ....

La conceptul de numar copilul ajunge progresiv si dupa o anumita perioada pregatitoare. În
aceasta perioada este initiat în activitati de compunere si punere în corespondenta a multimilor
pentru a desprinde ideea de multimi echivalente sau multimi care au acelasi numar de elemente,
de constituire, dupa anumite criterii, de submultimi date, de numarare a elementelor unei
multimi, de transpunere prin simboluri a unei multimi.
Înregistrarea în scris a numarului reprezinta o etapa superioara a procesului de
abstractizare. Scrierea numerelor ridica, de cele mai multe ori, dificultati de ordin psihologic
pentru copil, unele chiar mai mari decât greutatile pe care el le întâmpina când învata sa scrie
primele semne ale alfabetului. Cifra reprezinta semnul grafic al numarului, asa cum litera
reprezinta semnul grafic al sunetului. Dificultatile sporesc fiindca el trebuie sa realizeze o
legatura strânsa între trei elemente: conceptul numeric, exprimarea sa verbala si semnul grafic.
Scrierea de mâna a cifrei se face o dată cu predarea corespunzatoarea numarului pentru a se
realiza o strânsa legatura între numar, exprimarea sa verbala si simbolul sau grafic.



Eu am avut o altă nedumerire.

Mai am o nelămurire. Vreau să-i invăţ pe copii:
1.Ce este numărul? - copiii răspund...
2. Ce este cifra? - copiii răspund...
Care ar fi "definiţiile?" Ce ar trebui simplu să îmi răspundă sau să ştie copiii. Mulţumesc.
magdaa

La această rugăminte aş dori să mi se răspundă, dacă se poate mai repede? Mulţumesc.

Re: Activitate matematică

MesajScris: 27 Dec 2013, 22:37
de adryana_vl
sincer..nu inteleg pt cine-ti trebuie definitiile concrete..sau poate nici tu nu intelegi ce vrei de fapt......ca nu poti cere asa ceva copiilor de gradininita sa-ti dea definitii...explica=le pe intelesul lor ce trebuie sa stie... totusi eu iti scriu mai jos...sper sa te lamuresti

Cifra .....reprezinta semnul grafic al numarului
Numarul...cantitate de elemente de același fel

Re: Activitate matematică

MesajScris: 27 Dec 2013, 22:44
de adryana_vl
de exemplu ...Poti sa le prezinti planse cu cifre si nr corespunzator de elemente...si-i intrebi...
-ce avem noi in aceste planse?..ei raspund...avem cifre..
-care este numarul de elemente corespunzator de exemplu cifrei 2?..ei raspund doua elemente..
si asa mai departe pt fiecare cifra si nr de elemente in parte...
daca tot nu te-ai lamurit..cauta o metodica de predare in inv prescolar ..se gaseste si pe net..si o sa intelegi...dar parerea mea este ca trebuia sa sti deja daca lucrezi...iti doresc mult succes!

Re: Activitate matematică

MesajScris: 03 Ian 2014, 15:23
de magdaa
Cifra .....reprezinta semnul grafic al numarului
Numarul...cantitate de elemente de același fel


Vă mulţumesc.