Pagina 1 din 1

obiective operationale in proiectari?

MesajScris: 12 Noi 2005, 19:24
de adi_1972
Eu, ca si multe alte colege ale mele, am o nelamurire in legatura cu prezenta obiectivelor operationale in proiectul unitatii de invatare. Ni s-a cerut (din partea ISJ) sa trecem in proiectul unitatii de invatare, pentru fiecare dintre orele alocate unui continut, obiectivele operationale corespunzatoare. Mie mi se pare un lucru inutil, de vreme ce ele se regasesc (intr-o alta formulare) in exemplele de activitati de invatare. Consider ca mi-as putea folosi acel timp intr-un mod mult mai eficient, confectionand un material didactic sau studiind ceva nou.
Nici programa scolara nu prevede mentionarea obiectivelor operationale, ci doar a celor de referinta.
As dori sa stiu daca si dumneavoastra, colegilor din alte zone ale tarii, vi se pretinde acest lucru.

MesajScris: 12 Noi 2005, 19:30
de mela
Obiectivele operationale indica exact ce urmaresti in cadrul u orei. In urma cu cativa ani , eu, le-am trecut deoarece astfel nu mai faceam schita de lectie. Dar, sa revin, activitatile de invatare nu sunt obiective operationale.

MesajScris: 12 Noi 2005, 20:37
de adi_1972
Mesajul ce are drept autor un [i]vizitator[/i] imi apartine. Sunt nou intrata pe acest forum si nu-mi dau seama ce eroare am comis, incat mesajul meu a fost marcat astfel :shock: :?. Imi pare rau.

MesajScris: 12 Noi 2005, 22:29
de mirela-barcan
Nu inteleg de ce sunt cerinte diferite in acest sens: eu elaborez proiectul unitatii de invatare scriind obiectivele de referinta (de fapt codurile, ca in programa). Pentru exemplificare vezi materialele de la Curriculum - Invatamant primar.

MesajScris: 14 Noi 2005, 01:12
de irina165
Noua ni s-a spus ca proiectarea unitatii de invatare nu trebuie sa cuprinda decat ob. de referinta, activitatile de invatare, resurse, obs. , activitatile transdisciplinare. Deci nu apar nicaieri obiectivele operationale. Din cate stiu eu, acestea apar in planul unei lectii. Ele trebuie sa fie masurabile.
Dar, cate bordeie atatea obiceiuri!!

MesajScris: 14 Noi 2005, 16:55
de adi_1972
Va multumesc mult pentru lamuriri. Acum sunt sigura ca asta nu e ceva [i]de sus[/i], ci doar pe plan local, de la doamnele noastre inspectoare, care considera, probabil, ca nu scriem indeajuns la aceste proiectari. Atat timp cat nu exista ceva legiferat in privinta asta, si mai ales, eu insami considerand asta o munca nenecesara, nu le voi trece nici eu. :) :D

MesajScris: 23 Oct 2007, 20:03
de stefanavoicu
La Constanta am scris ani de zile obiectivele operationale in proiectarile unitatilor de invatare. De anul trecut nu mai scriem pentru ca s-a schimbat inspectorul pentru invatatori. Am rasuflat putin usurate. Avem si asa o multime de hartii de completat.

MesajScris: 12 Ian 2008, 20:52
de ilienina66
Ca şi Irina, în Prahova se ştie că proiectarea unităţii de învăţare nu trebuie să cuprindă obiectivele operaţionale. Ele sunt necesare în proiectul de lecţie, ca să ştim ce urmărim. Totuşi, se pot prezenta şi la începutul unei U.Î, că avem timp suficient să ne pregătim materialele, care sunt ... ,,puţine".

MesajScris: 12 Ian 2008, 21:40
de mirela-barcan
Exista documente oficiale, elaborate de M.Ed.C - denumirea de atunci - şi C.N.C., pe baza cărora se face proiectarea didactică. Pentru fiecare disciplină, în 2001-2002, au fost elaborate ghiduri metodologice pentru aplicarea programelor de ... (disciplina). Fiecare ghid are un capitol dedicat strict proiectării - "Metodologia aplicării curriculumului. Proiectarea demersului didactic". Temele din capitolul respectiv sunt:
1. Lectura personalizată a programelor şcolare
2. Planificarea calendaristică
3. Proiectarea unei unităţi de învăţare
4. Relaţia dintre lecţie şi unitatea de învăţare

Aceste ghiduri trebuie să existe în bibliotecile şcolare. Faceţi trimitere la ele atunci când cineva vine cu fel de fel de idei "buclucaşe" privind proiectarea didactică. Citez pentru cei care nu au acces acum la ghiduri: "În rubrica Obiective de referinţă se trec numerele obiectivelor de referinţă din programa şcolară"(Ghid metodologic pentru aplicarea programelor de limba şi literatura română - învăţământ primar şi gimnazial, pag. 22-23).

Re: obiective operationale in proiectari?

MesajScris: 15 Oct 2013, 20:40
de 1551016182784
La noi e ceva si mai curios.O responsabila de comisie metodica ,,scolita,, mai dupa 90' incoace nu vrea sa vizeze planificarile decat daca ai obiectivele scrise detaliat ,ci nu cum se specifica in toate documentele ca obiectivele de ref. se trec in planificare numeric.Eu unul ,care predau la 4 clase simultan ,nu am respectat aceste dispozitii pretioase si nu mi-a vizat planificarea nici dumneaei, nici directorul,cu toate ca o am vizata de inspectorul de specialitate.Mi se pare straniu ,dar ce te mai mira in tara asta, ca dupa vreo37 ani de invatamant sa primesc lectii de la niste oameni care interpreteaza legea cum le convine.