Pagina 1 din 1

s-au scos sistemele de ec la cls a VII-a

MesajScris: 18 Ian 2009, 13:02
de anita123
cum det o fct liniara (cunoscand doua pct ale graficului) la inceputul cls a VIII-a,fara sisteme?

Re: s-au scos sistemele de ec la cls a VII-a

MesajScris: 18 Ian 2009, 13:53
de emil
anita123 scrie:cum det o fct liniara (cunoscand doua pct ale graficului) la inceputul cls a VIII-a,fara sisteme?


Va rog sa aveti bunavointa sa folositi corect Limba Romana!

Va multumesc, in numele elevilor nostri,

Re: s-au scos sistemele de ec la cls a VII-a

MesajScris: 19 Ian 2009, 08:16
de sorinborodi
anita123 scrie:cum det o fct liniara (cunoscand doua pct ale graficului) la inceputul cls a VIII-a,fara sisteme?


Fara rezolvarea unui sistem,nu prea vad.cum.Eventual,dupa scrierea ecuatiilor,evitam notiunea de "sistem" si facem rezolvarea ....cum putem.

MesajScris: 19 Ian 2009, 17:33
de marikaj
clasa a 8-a din anul scolar curent nu intampina nici o dificultate pentru ca anul trecut au avut complet capitolul ecuatii si sisteme
pentru anii urmatori se poate>
1. PROFESORUL ORDONEAZA MATERIA IN FUNCTIE DE MODUL CUM VREA SA ABORDEZE CONTINUTURILE - POATE SA FACA ECUATII SI SISTEME INAINTE DE FUNCTII !??!!
2. ELEVII POT REZOLVA DIFERITE SISTEME cu doua necunoscute ori prin metoda substitutiei (fara sa numim ca atare), sau prin reducere "eliminarea cantitatilor egale" in egalitati, metode folosite in rezolvarea anumitor probleme si in clasele mai mici.
3. in cazul functiilor de forma f(x)=ax+b conduce in general la un sistem in care se exprima usor b din ambele ecuatii si se egaleaza expresiile afland apoi pe a

problema aceasta am pus-o la inceputul anului la consfatuiri si raspunsul primit a fost ca fiecare profesor poate proceda cum crede mai bine.

Re: s-au scos sistemele de ec la cls a VII-a

MesajScris: 21 Ian 2009, 22:20
de silviadoandes
anita123 scrie:cum det o fct liniara (cunoscand doua pct ale graficului) la inceputul cls a VIII-a,fara sisteme?

Să nu uităm că este vorba de o schimbare a programei pentru a descongestiona materia. Oameni de știință, educatori, părinți, elevi-toți sunt de acord că nu se mai poate așa. Programele sunt prea încărcate. Cerem mult și nu mai obținem nimic!

In noua programă de agebră, cls. a VIII-a, care intră în vigoare la anul, nu mai avem (la conținuturi)
Coliniaritatea a trei sau mai multe puncte, cunoscând coordonatele acestora
ca să facem determinări de funcții liniare cunoscând două puncte ale graficului.

Dar apar alte probleme:
1. Ce ne facem la tezele unice unde subiectele sunt făcute de alți profesori ?
2. Cum rămâne cu pregătirea pentru concursuri, care se face cu toți elevii, în timpul celor patru ore pe săptămână?

Oricum:
-unele determinări se fac fără sisteme dacă unul din punctele cunoscute este intersecția graficului cu axa ordonatelor, altul aiurea în plan.
-pot face acest tip de exercițiu și după sisteme, la aplicații.