Pagina 1 din 5

Dezbatere asupra restructurarii Didactic.ro

MesajScris: 10 Feb 2009, 20:44
de webmaster
Buna seara,

Dorim sa imbunatatim portalul Didactic, cu precadere sectiunea de materiale, pentru ca materialele pe care le cautati sa poata fi gasite mai usor. Vom optimiza desigur si sistemul de cautare.

Ne-am bucura sa primim sugestiile dumneavoastra, in special in legatura cu categoriile care ar trebui sa existe. Am hotarat sa cream categorii pe tip de invatamant, care sa cuprinda mai multe discipline, aceasta structura fiind cea mai logica.

Gasiti in atasament propunerea actuala, cu siguranta ca aceasta suporta imbunatatiri (eu nefiind cadru didactic, ci specialist in optimizarea site-urilor). Va invit sa postati aici sugestiile dumneavoastra si ne-ar fi de mare folos daca ati putea trimite si propuneri concrete de liste de discipline pe adresa webmaster@didactic.ro. Va multumesc!

Sugestie

MesajScris: 10 Feb 2009, 20:59
de claudia1976
Cred ca ar trebui sa existe o sectiune unde sa putem gasi documente si acte normative referitoare la Formarea continua (conditii de admitere la gradele didactice, centrele universitare acreditate pt. diferite discipline etc.) a cadrelor didactice si la Concursurile pentru ocuparea posturilor in invatamant.

Păreri

MesajScris: 10 Feb 2009, 21:33
de sfetnicul
Înţeleg că se doreşte o cât mai uşoară găsire a materialelor, fapt pentru care s-au creat la învăţământ primar categorii precum "Limbi slave", care s-ar putea sa rămână mai mult goale. Dar fiindcă trebuie să gândim în perspectivă pe următorii 3 ani măcar, se justifică. Nu faci în fiecare an modificări majore de site.

În altă ordine de idei nu văd rostul împărţirilor de genul Cunoaşterea mediului - Ştiinţele naturii sau Abilităţi practice - Educaţie tehnologică, atâta vreme cât sunt de fapt aceeaşi Mărie, cu altă pălărie, vorba românului. Dacă peste un an, MECI-ul zice că se revine la ideea de Lucru manual sau se inventează o nouă denumire de genul Deprinderi practice şi tehnologice, ce faceţi?

"Religie" ar trebui, în aceeaşi idee fragmentată. Sau redenumită "Religii".

Nu am găsit "Consiliere şi orientare", disciplină misterioasă, ba obligatorie, ba nu.

Cred că opţionalele intră la alte discipline, deşi ar fi trebuit o rubrică "Opţionale" sau "Curriculum la decizia şcolii".

Încă o sugestie: întrucât nu prea se încadrează pe tiparele clasice, tradiţionale, ar fi bine să existe o rubrică "Alternative educaţionale" (Step-by-step, Freinet, Montessori, Waldorf...).

Încă o dată felicitări şi mulţumiri pentru tot ceea ce faceţi.

SFetnicul

Propunere

MesajScris: 10 Feb 2009, 22:10
de cobelea
Profesorii sa poata prezenta (desigur, deja exista aceasta posibilitate) din activitatea SA, ceea ce considera ca ar putea fi aplicat de catre colegii sai in activitatea lor si in conditiile scolii respective.
La fizica, intr-o noua ordine:
1. curriculum (baza activitatii);
2. lectii (suportul de invatare);
3. teste de evaluare
4. EXPERIMENTE (*propunere);
5. proiecte tematice (modalitati prin care se exprima diversitatea din lumea didacticii fizicii);
6. diverse modalitati de activitate pentru influentarea si mentinerea interesului pentru invatare (al fizicii).
* Propunerea noastra consta in faptul ca multi colegi nu au in scolile lor si nici nu pot avea un laborator de fizica, iar materialele didactice de pe piata sunt extrem de scumpe. De aceea, profesorii cu experienta, sa poata sa le ofere sugestii pentru a efectua experimente cu materiale ce se pot realiza pe plan local.
Noi avem deja pe didactic.ro un inceput de propuneri.

MesajScris: 11 Feb 2009, 01:08
de webmaster
Formarea continua este o sectiune separata in momentul de fata si ne gandim sa ramana la fel si pe viitor, urmand sa vedem ulterior cum o putem imbunatati.

Dupa cum a intuit SFetnicul, am incercat sa comasez diverse discipline, fara a le elimina totusi pe cele la care nu sunt inca prea multe materiale, pentru ca nu putem restructura site-ul in fiecare an, e foarte mult de lucru. E posibil de pilda sa fie categorii goale la Invatamant postliceal, la Limbi slave stiu ca avem totusi ceva materiale, cel putin la rusa.

Schimbarile mi-au dat intr-adevar multa bataie de cap, de aceea am optat pentru denumiri pertinente din care sa se inteleaga clar ce fel de materiale contin categoriile. Acestea nu corespund neaparat cu denumirea disciplinelor sau ariilor curriculare. De aceea sper sa primesc de la cat mai multi membri Didactic, fiecare pe specializarea sa, idei de imbunatatire a clasificarii.

La Invatamantul profesional si tehnic sunt de pilda foarte multe categorii, deoarece la licee tehnologice este curriculum pe cultura generala, ca la liceele teoretice, plus disciplinele de specialitate. Cel putin asa scrie pe edu.ro. Intrebarea mea pentru profesorii de liceu si SAM este daca li s-ar parea util sa ramana in sectiunea Invatamant profesional si tehnic doar disciplinele de specialitate. Iar materialele pentru disciplinele de cultura generala sa fie propuse in categoria Invatamant liceal, cu mentiunea in titlu sau descriere ca materialul este pentru SAM, liceu tehnologic etc. (pentru a fi gasite usor folosind Cautarea, care va fi de altfel mult imbunatatita).

Propun acelasi sistem pentru materialele destinate invatamantului special, caci ar fi practic imposibil sa facem inca un set de categorii pentru invatamantul special. Este ceva mai simplu sa se posteze materialele la limba romana pentru elevii cu CES la disciplina limba romana. Pentru materialele specifice educatiei speciale care nu se incadreaza in disciplinele existente, poate exista categoria Educatie speciala. Nu mi-e clar daca putem face la fel si pentru alternativele educationale, nu pare fezabil...

Astept evident si alte pareri si sugestii si le multumesc celor care au raspuns.

MesajScris: 11 Feb 2009, 01:19
de webmaster
Domnule Cobelea, cred ca o sa gasiti convenabile tipurile de materiale stabilite. Nu putem face tipuri diferite pentru fiecare disciplina, ar fi foarte complicat, de aceea pentru fiecare disciplina vor exista tipurile:

Lectii (proiecte de lectii sau continuturi de lectii)
Teste
Curriculum
Fise (exista mai multe tipuri de fise si in numar mare la unele discipline, ar fi deci bine sa fie grupate)
Prezentari (aici intra orice prezentare pe o tema anume care nu constituie o lectie integrala dar sustine predarea, de exemplu animatiile ajutatoare, simularile, aici pot intra si experimentele despre care vorbiti)
Activitati (aici vor intra inclusiv materiale care nu au valoare didactica in sine sau au valoare didactica minima, dar care sunt utile - de exemplu diverse sabloane pentru activitati artistice, adaptari de scenete si piese de teatru pentru serbarile scolare, modele de diplome, ecusoane etc.)
Proiecte (prezentari ale desfasurarii si rezultatelor parteneriatelor, schimburilor de experienta, concursurilor, simpozioanelor)

In ce priveste clasele/nivele de invatamant, la majoritatea este foarte simplu. La Invatamantul prescolar insa as dori sa aflu de la educatoare daca e cazul sa fie trei grupe sau patru. Cu alte cuvinte, daca grupa pregatitoare e separata de grupa mare - nu neaparat oficial, cat in alcatuirea materialelor. Stiu ca erau si niste discutii pe aceasta tema in forumul dedicat... Multumesc.

MesajScris: 11 Feb 2009, 07:44
de danielahobjila
Predau istoria la clase de liceu si SAM. Personal, as prefera ca materialele, atat pt liceu, cat si pentru SAM, sa le gasesc in aceeasi rubrica.

MesajScris: 11 Feb 2009, 22:08
de doina_barsan
Eu propun o sectiune intitutala "LEGISLATIE" in care sa putem gasi tot ceea ce priveste invatamantul din punct de vedere legislativ.

MesajScris: 11 Feb 2009, 23:22
de claudia1976
La Invatamantul profesional si tehnic sunt de pilda foarte multe categorii, deoarece la licee tehnologice este curriculum pe cultura generala, ca la liceele teoretice, plus disciplinele de specialitate. Cel putin asa scrie pe edu.ro. Intrebarea mea pentru profesorii de liceu si SAM este daca li s-ar parea util sa ramana in sectiunea Invatamant profesional si tehnic doar disciplinele de specialitate. Iar materialele pentru disciplinele de cultura generala sa fie propuse in categoria Invatamant liceal, cu mentiunea in titlu sau descriere ca materialul este pentru SAM, liceu tehnologic etc. (pentru a fi gasite usor folosind Cautarea, care va fi de altfel mult imbunatatita).

Sunt intru totul de acord cu propunerea dumneavoastra.

MesajScris: 12 Feb 2009, 10:59
de valimatiuta
Consider ca educatia pentru sanatate ar merita un loc aparte ca disciplina in invatamantul primar, poate si gimnazial, materiale folosite pentru aceste lectii fiind foarte multe.
Salut schimbarea, consultarea practicienilor, dar speram sa nu dureze prea mult timp acest lucru. Chiar avem o reala nevoie de didactic.ro.
Multumim!

MesajScris: 12 Feb 2009, 16:18
de webmaster
Am notat Educatie pentru sanatate, multumesc pentru sugestie. Intr-adevar, par sa fie multe materiale pentru acest optional. Mai exista poate si altele la care ar fi necesara crearea unor categorii separate?

Ma informasem in legatura cu acea misterioasa Consiliere si orientare si din cate intelesesem se face la orele de dirigentie (la clasele mai mari, evident). Va avea deci o categorie dedicata si in sectiunea Invatamant primar.

MesajScris: 12 Feb 2009, 21:41
de bertini
Sunt pentru ,,LEGISLATIE''.

Structura

MesajScris: 12 Feb 2009, 22:04
de cobelea
Raspunsul DV. privind structura, este mult mai cuprinzator decat a fost pana acum si in acelasi timp este o oferta generoasa pentru toate cadrele didactice.

MesajScris: 12 Feb 2009, 23:43
de 1957
doina_barsan scrie:Eu propun o sectiune intitutala "LEGISLATIE" in care sa putem gasi tot ceea ce priveste invatamantul din punct de vedere legislativ.


Vin si eu cu aceasta propunere. Tare util ar fi LEGISLATIE.ACTE NORMATIVE.

Propuneri

MesajScris: 13 Feb 2009, 22:06
de constantin_obreja
1. Prima pagina sa fie ..pagina in pagina; stirile sa fie impartite pe 'caprarii' :gimnazial, prescolar, liceal, legislatie etc.. Altfel, 'clicaim' de ne sare mouse-ul in cap pana gasim ceea ce ne intereseaza.
2. Rubrica discipline sa fie 'sectionata' in curriculum si concursuri. Pare aiurea dar daca vrei sa gasesti ceva despre Prisma, cauti pana te plictisesti ca gasesti subiectele de la un concurs privat (cu bani, care nu-s pe placul lui Emil!). Asta se poate face simplu introducand o rubrica NUMAI PENTRU CONCURSURI.
3. Aveti o baza de date IMPRESIONANTA pe care cu greu o putem accesa; un MOTOR DE CAUTARE intern, ar fi extrem de util.
4. Afisarea oricaror propuneri de .. orice, mi se pare facila, dar Maiorescu a murit de mult! Mai faceti niste selectii! Nu NOTELE CONTEAZA (si ar trebui eliminate) ci esenta si consistenta materialului. Gasim pe prima pagina materiale de .... duzina, care apar ca sa fie! MAI MULTA EXIGENTA IN APROBAREA UNOR MATERIALE!
5. In Forum, indiferent in ce domeniu, SA EXISTE CENZURA! Pare aiurea, dar asa trebuie sa fie! Ganditi-va ca poate citesc si elevii (?) ceea ce apare acolo! Sunteti Stapanii Site-lui, site adresat atat cadrelor didactice cat si parintilor si elevilor, DECI AVETI O RASPUNDERE MORALA in fata acestora prin ... raspunsurile si interventiile pe care le girati! Nu cred ca ar fi binevenita o actiune in judecata pentru faptul ca ati publicat interventii necuvenite (!) ale unei persoane fata de alta persoana care dezbate o anumita tema!
6. Un editor mai performant pentru sectiunea FORUM ar fi util. Ce-i drept, daca nu putem scrie direct, implementam o poza, e o solutie! Cam greoaie, dar e!
7. Dumezeu s-a odihnit in ziua a saptea, asadar, urmandu-i exemplul, va doresc
Numai bine,