Pagina 1 din 1

Performanța academică

MesajScris: 18 Iul 2021, 12:44
de valentin-cristescu
Fiind profesor debutant, aș avea rugămintea să mă lămuriți cu privire la așa-numita performanță academică, sintagmă pe care nu prea am întâlnit-o în cursurile și manualele de pedagogie.
O primă nelămurire reiese din înțelegerea termenului și din utilitatea sa. De ce se vorbește la gimnaziu de performanță... academică? De ce nu apare o definiție clară în manualele de pedagogie a academismului la gimnaziu?

DEX-ul oferă două explicații: a) care ține de academie, privitor la academie și b) stil sobru, corect, științific, convențional și rece. Prima nu se poate aplica la gimnaziu, dar pe a doua o înțeleg, căci am experimentat-o și eu în școală, când eram elev. Aș mai adăuga: sec, plat, osificat, monton etc.

Ce este deci academismul și cum îl putem defini la gimnaziu?

Re: Performanța academică

MesajScris: 22 Iul 2021, 09:47
de aslanca
Eu am predat foarte puțin timp la gimnaziu, dar aș vrea să îmi exprim totuși punctul de vedere. Eu folosesc sintagma "limbaj academic" tocmai pentru a atrage atenția asupra unei anumite rigori care e bine să existe sau măcar să se știe că exista , chiar și atunci sintagma fiind folosită cu scopul de a destinde atmosfera. Altfel, mi se pare evident o exagerare și o aroganță inutilă să susții că ai putea face o performanță academică la nivel de gimnaziu