Pagina 1 din 1

Eficienta educatiei muzicale

MesajScris: 20 Ian 2010, 04:13
de oaboab
Modificarea (ilegala) a planului cadru din martie 2009 a lovit puternic unele discipline, printre care si educatia muzicala: adica:
1. la filiera teoretica a fost injumatatita la majoritatea claselor; doar a IX-a uman mai face o ora / saptamana: restul fac 0,5
2. la filiera tehnologica, muzica a fost scoasa; era de asteptat ca, intr-o periioada de criza sa se recurga la astfel de masuri, dat fiind faptul ca, in multe cazuri, la liceele industriale, ora de muzica era un chin pentru profesor; au cazut,insa, norme; multi isi castigau painea chinuindu-se la astfel de clase

Avand in vedere ca educatia muzicala are eficienta maxima in cazul scolarilor mici, as propune urmatoarea varianta:

1. pe clasele II-IV, muzica sa fie predata de profesor in echipa cu invatatoarea: in felul acesta:
- norma invatatoarei nu e afectata: invatatoarea e incadrata pe post, nu pe numar de ore, deci, toate orele; in plus, noul proiect de statut al personalului didactic stipula posibilitatea predarii in echipa
-prezenta invatatoarei la ora profesorului poate corecta eventualele disfunctionalitati in relatia profesor-elev mai ales pe clasa a II-a

2. clasele V-VII sa studieze educatia muzicala ca si in prezent: o ora / saptamana
3. clasa a VIII-a: 0,5 ore / saptamana daca gimnaziul se termina cu clasa a VIII-a
4. la clasa a IX-a: o ora / saptamana
incepand cu clasa a X-a, educatia muzicala sa se studieze doar la licele de specialitate si la unele profiluri ale filierei vocationale, in special pedagogic si teologic