Pagina 1 din 1

portofoliu profesor de romana

MesajScris: 09 Sep 2013, 13:09
de takilla
Sunt profesor debutant de limba si literatura romana si as dori sa aflu ce documente trebuie sa contina portofoliul pe care-l voi prezenta la inspectiile pentru definitivat, de exemplu. Eu m-am gandit la planificari, proiecte pt unitatile de invatare, adeverinte si diplome, eventuale rapoarte privind rezultatele copiilor. Ce altceva mai trebuie sa contina si in ce ordine trebuie asezate, daca exista asa ceva. Pun astfel de intrebari deoarece sunt titulara in mediul rural , sunt singura profesoara din comuna si directorul mi-a spus ca nu stie exact ce trebuie sa contina. Va multumesc mult.

Re: portofoliu profesor de romana

MesajScris: 12 Sep 2013, 23:26
de goteai
e destul de stufos un astfel de dosar, dar o sa incerc sa-ti dau niste sugesti
sa ai un opis al dosarului, ce contine dosarul
apoi incadrarea
diplome personale
planificari
structura an scolar
proiecte unitati
indici de performanta
test initil
interpretare si grafic de analiza
alte teste cu barem
programa scolara pentru clasele la care predai
fise de lucru
spor la treaba si putere de munca

Re: portofoliu profesor de romana

MesajScris: 13 Sep 2013, 08:42
de sportiv
Căutați un portofoliu al învățătorului și selectați ce vă trebuie dv.!

Re: portofoliu profesor de romana

MesajScris: 13 Sep 2013, 09:02
de sportiv
Ori aici:
Structura mapei profesorului

A. Date personale
1. Structura anului şcolar (perioade de vacanţe, perioade de practică, perioade de carte, număr de săptămâni pe semestru şi pe an);
2. Încadrarea (pe clase cu număr de ore pe săptămână);
3. Orarul;
4. Fişa postului (inclusiv actele adiţionale, îndatoririle suplimentare – ex: membru în diferite comisii);
5. Calendarul activităţilor pe anul în curs (activităţi în cadrul catedrei – referate metodice, lecţii deschise, şedinţe de catedră, îndrumări - , la nivelul şcolii – Târg educaţional, Revista Şcolii, site-ul şcolii, anuar etc., la nivelul judeţului – cerc metodic, metodist etc.);
6. Curriculum vitae;
7. Raport de autoevaluare;
8. Fişa de evaluare anuală.


B. Activitatea la catedră
1. Programa şcolară (pentru fiecare tip de clasă, specializare);
2. Microprogramele pentru opţionalele propuse (CDŞ);
3. Planificarea materiei (planificarea anuală şi pe unităţi de învăţare);
4. Proiecte didactice (pentru cadrele didactice debutante lecţie de lecţie, pentru cadrele didactice cu experienţă câte o lecţie per unitate de învăţare);
5. Teste de evaluare (testele predictive, rezultatele acestora cu grafice şi observaţiile – concluziile ce se impun, testele iniţiale, testele de progres, testele sumative pentru fiecare unitate de învăţare sau testele date la sfărşit de semestru sau an şcolar,); Descriptori de performanţă (pentru fiecare unitate de învăţare, la fiecare nivel de clasă – dacă evaluarea are loc oral sau practic nu mai sunt necesare testele);
6. Fişe de grupe;
7. Fişe de lucru diferenţiat;
8. Evaluarea alternativă (titlurile proiectelor, referatelor, eseurilor şi portofoliilor întocmite de elevi – proiectele, referatele şi portofoliile stau la elevi);
9. Fişe de lucru (pe clase, pe nivel de performanţă vizat);
10. Catalogul profesorului;
11. Programa de pregătire pentru recuperarea cunoştinţelor (pe nivel de clasă);
12. Lista materialului didactic existent;
13. Fişe cu asistenţele la ore (interasistenţe indiferent de nivelul experienţei);
14. Planificarea claselor în laboratoare.

C. Performanţe
1. Calendarul olimpiadelor şi concursurilor şcolare;
2. Descriptori de performanţă (pentru nivel de clasă);
3. Subiectele propuse pentru reviste, olimpiade, concursuri;
4. Tabel nominal cu elevii selecţionaţi şi pregătiţi pentru aceste concursuri;
5. Planificarea pregătirii suplimentare (pentru olimpiade şi concursuri);
6. Prezenţa la pregătiri;
7. Rezultatele obţinute la diferite faze (cu acte doveditoare, cu copii după diplomele elevilor).

D. Proiecte personale
1. Lista proiectelor în derulare (la nivelul şcolii sau personale);
2. Lista proiectelor propuse (la nivelul şcolii sau personale).

E. Perfecţionare
1. Evidenţa activităţilor de perfecţionare organizate la nivelul unităţii de învăţământ (catedră, consilii profesorale);
2. Evidenţa activităţilor de perfecţionare organizate de CCD;
3. Evidenţa activităţilor de perfecţionare organizate de ISJ;
4. Evidenţa activităţilor de perfecţionare organizate de Universitate (master, postuniversitar);
5. Evidenţa diplomelor şi certificatelor.
6. Preocupări publicistice şi de creere a unor auxiliare, mijloace şi lucrări de specialitate.

F. Materiale
1. Scrisori metodice;
2. Manuale;
3. Liste cu adrese Internet utile;
4. Regulamente;
5. Publicaţii;
6. Adrese MECT;
7. Adrese ISJ.

G. Activitatea ca diriginte
1. Fişe personale ale elevilor;
2. Comitetul de părinţi pe clasă;
3. Reprezentanţii Consiliului elevilor;
4. Planificările activităţilor curriculare şi extracurriculare;
5. Tabel nominal cu elevii cu probleme, cu nevoi speciale etc.;
6. Graficul şi tematica Consiliului clasei;
7. Graficul şi tematica şedinţelor cu părinţii.
danadanae

Mesaje: 3
Membru din: 03 Feb 2009, 18:31

Re: portofoliu profesor de romana

MesajScris: 18 Noi 2014, 23:09
de marinamolnar
COPIIILOR,ca tot predati romana!

Re: portofoliu profesor de romana

MesajScris: 29 Noi 2014, 17:59
de marioara2008
marinamolnar scrie:COPIIILOR,ca tot predati romana!

De ce "copiiilor' cu trei "i"? avem- copil-copii -copiii -copiilor

Re: portofoliu profesor de romana

MesajScris: 30 Noi 2014, 16:57
de emil
goteai scrie:e destul de stufos un astfel de dosar, dar o sa incerc sa-ti dau niste sugesti
sa ai un opis al dosarului, ce contine dosarul
apoi incadrarea
diplome personale
planificari
structura an scolar
proiecte unitati
indici de performanta
test initil
interpretare si grafic de analiza
alte teste cu barem
programa scolara pentru clasele la care predai
fise de lucru
spor la treaba si putere de munca


Dar cu regulile de ortografie si sintaxa cum stam? Nu cumva va trebuie un ghid de scriere corecta? Sunteti profesor de limba romana sau doar un elev care scrie pe FB?