Pagina 1 din 3

Dezbatere asupra programelor scolare

MesajScris: 18 Iun 2009, 14:56
de emil
Ministerul Educatiei lanseaza provocarea unei discutii despre programele de anul viitor.
Ce parerea aveti? Faceti referire la programa disciplinei dvs. sau la cadrul general in care se afla disciplina in care o predati.
Daca sunteti invatator, comentati programele pe anul de studiu sau cadrul programelor din invatamantul primar.
preluati arhiva cu programe de pe site MECI.
http://www.edu.ro/index.php/articles/12187

Descarcati si extrageti programa sau programele care va intereseaza.

Succes!

Schimbari in programa ???

MesajScris: 18 Iun 2009, 23:41
de sorinborodi
La matematica (gimnaziu) noul proiect de programa nu aduce absolut nicio schimbare.

dezbatere aspura programelor scolare

MesajScris: 19 Iun 2009, 09:37
de ceraselabaltaretu
dar despre programele din aria curriculara tehnica de ce nu se spune niciodata nimic?

programa scolara...

MesajScris: 19 Iun 2009, 12:12
de dragos2009
la invatamantul primar nu s-a schimbat nimic...
propun " aerisirea" materiei... este foarte mult.

MesajScris: 19 Iun 2009, 18:00
de cioaba_ana
Sunt învăţătoare cu o experienţă didacitcă e 21 de ani . Tot timpul se face reformă în învăţământ, dar nu cred că această reformă s-a făcut în interesul elevilor. Este oare atât de greu să luăm câteva programe şcolare din alte ţări şi să vedem ce e de făcut cu ale noastre. Ni s-au cerut păreri în legătură cu modificarea programei şcolare, am avut în anii trecuţi chiar cerc pedagogic pe această temă la care am venit cu mic cu mare cu modificări pentru programe şcolare de la I-IV, ba chiar am fost entuziasmaţi, pentru că am crezut că se face ceva. Părerile celor care muncesc efectiv cu elevii, care cunosc schimbările de ordin psihologic ale copiilor din ultimele generaţii, în concluzie, părerile celor care iau primii pulsul activităţii didactice sunt aproape în totalitate date deoparte.
Aşa cum este actualmente făcut învăţământul nu se răspunde decât în foarte mică nevoilor elevilor.
Pe scurt, o propunere: descongestionarea materiei sau altfel spus, toate conţinuturile pentru pentru clasele I-VIII să se eşaloneze pe parcursul claselor I-X. Acest lucru s-ar putea face, nu ar costa atât de mult, în comparaţiile cu alte nevoi ale învăţământului românesc (să zicem dotarea cu baze sportive adecvate pentru fiecare şcoală).

MesajScris: 19 Iun 2009, 18:08
de lilidani
Copiii din ziua de azi nu învaţă nimic în plus faţă de noi, când eram copii. Doar că era mai mult timp (3-4 ore sâmbăta, multiplicate de 35 de ori- câte săptămâni are un an şcolar) şi televizorul/calculatorul nu consuma atât de mult din timpul de învăţare.
Cadrele didactice erau mai relaxate şi mai conştiente de responsabilitatea pe care o aveau, erau mai bine plătite şi nu găseau tertipuri prin care să-i aducă pe elevi la meditaţie...
Alte vremuri, cam aceleaşi conţinuturi în programele şcolare.


____________________

http://confidentze.blogspot.com

MesajScris: 19 Iun 2009, 21:19
de 1957
Predau chimie-gimnaziu. Am transmis la ISJ din judetul nostru o propunere pt noua programa chimie-gimnaziu si spre incantarea mea, modificarile propuse apar si in programa elaborata de minister. Am propus transferarea unor notiuni din clasa a VII-a in clasa a VIII-a. Predau la gimnaziu de 20 de ani si tot timpul mi s-a parut programa pt clasa a VII-a foarte incarcata.

MesajScris: 20 Iun 2009, 18:09
de 251953
Am 35 ani ca invatatoare. Sunt impotriva "aerisirii programei" Ce se vrea de la copiii nostri ? Sa munceasca cat mai putin ? Ce sa faca , domnilor cu timpul? Sa fumeze, sa drogeze......? Cine se ocupa de timpul lor liber ? Parintii? Profesorii ? E foarte rau ca luam de la altii ce nu ni se potriveste. Ce fac sportivii de performanta? MUNCESC , SE ANTRENEAZA, TRANSPIRA! Vi se pare ca ii deranjeaza programa pe elevii nostri? Putin ceri , putin ai! Eu asa cred. A, da mentalitatea profesorilor trebuie schimbata. Cei care nu vad cat de deosebiti copii de azi.Cei care nu reusesc sa atraga copii spre munca, studiu. Si suntem platiti la fel! Dar poate ca nu asta e problema.
DOAMNE-OCROTESTE-I pe romani!!!

MesajScris: 20 Iun 2009, 22:02
de sportiv
Dupa parerea mea cel mai important lucru la continutul programelor scolare este corelarea lor,editarea pentru toate clasele in acelasi timp, daca se poate, urmarirea si extinderea notuinilor in clasele superioare,astfel incat sa nu se mai creeze discutii intre prescolar,primar,gimnazial, liceal referitoare la ,,ce s-a facut si ce nu" intr-o anumita clasa (,,trebuia sa stiti asta! din clasa..."),lucru,de altfel,intalnit in prezent la diferite arii curriculare.
Referitor la ,,aerisire",cred ca prelungind perioada de insusire a unor notiuni,aceasta vine de la sine.
Cei care fac studii pe aceasta tema stiu foarte bine ca ,,nicio meserie"nu se invata fara repetari (exercitii),aprofundari,extinderi si... timp.
(Vis-a-vis de timp,cei care au inceput o treaba - lucru demonstrat - nu prea il au,deoarece alegerile,daca nu sunt prea dese, aduc formatiuni diferite la putere si ,,ce noi suntem mai slabi decat...",lucrul reluandu-se din patru in patru ani,cel putin, asa ca: Doamne ajuta sa iasa ceva!

MesajScris: 23 Iun 2009, 13:51
de rodicahritac
NICIO SCHIMBARE LA PROGRAMELE PENTRU INVATAMANTUL PRIMAR.

MesajScris: 23 Iun 2009, 16:14
de lilidani
Da, CORELARE cred că este cuvântul-cheie!

____
http://de-ale-scolii.blogspot.com
http://confidentze.blogspot.com

MesajScris: 23 Iun 2009, 16:42
de massy_66xxx
CUNOASTEREA MEDIULUI LA CLASA A IVA = FIZICA SI CHIMIE DE GIMNAZIU :!: :!: :!:
Continuturi ,,mizerabile", cu nimic atragatoare, care depasesc puterea de intelegere a unor copii asa de mici,si chiar si a celor mari, de multe ori!! si nici pregatirea mea nu este aceea de profesor de fizica sau de chimie. Programa n-a schimbat nimic din ce-a fost vechi. Pentru necunoscatorii care au realizat programa voi exemplifica, daca mi se cere.

ISTORIE
Cunosc cei care-au ,, refacut" ( :?: :!: ) programa ca numarul de lectii (obligatorii, desigur!)din manuale depaseste, cu mult !!,nr. de ore alocate, pe an, obiectului ,, istorie"?????????

GEOGRAFIE
Care este rostul capitolului ,, Repere de timp" ? Pobabil acela de a umple manualul.

Va rog, postati si programele pentru a XI-a, a XII-a, real si uman.

MesajScris: 24 Iun 2009, 09:14
de lilidani
Daţi-mi voie să vă contrazic:
Ştiinţele de clasa a IV-a sunt accesibile şi antrenante dacă se învaţă experimental !

____________
http://de-ale-scolii.blogspot.com
http://confidentze.blogspot.com

MesajScris: 24 Iun 2009, 14:40
de moniq
Tot anul scolar ”alerg” sa parcurg continuturile programei. Simt ca elevii au nevoie de mai mult timp pentru aprofundare. Acum parca trecem mult prea repede peste tot. Mai este cineva in asentimentul meu? :?
Nu vad schimbari in continuturi. Doar in terminologie: ACUM avem competente... etc.
”reforma”, ”schimbare”, ”studii”, ”cercetare”... e.... au ocupatie oamenii...

MesajScris: 25 Iun 2009, 05:29
de mioanghel
Se spunea ca se va pune accent pe aplicabilitatea disciplinei. Dar la matematica a ramas acelasi continut bogat in continut stiintific ce nu-ti permite sa aloci timpil necesar unei minime abordari aplicative sistematice si corelate de la un capitol la altul . Ce sa mai spunem de aplicarea metodelor moderne "centrate pe elev" care sunt cronofage? Singurul lucru care s-a schimbat, este modul de prezentare al programei: nu mai avem obiective, ci competente. Pentru aceasta se vor face iar ani de perfectionari cu toate cadrele didactice si cand se vor termina se va schimba din nou modul de prezentare al continuturilor.

Concluzia: de ani de zile se schimba doar ordinea cuvintelor in propozitii, nu ideile si atitudinile. Si nu mentalitatea noastra este cea ramasa in urma, a celor de la catedra, ci a celor care ar trebui sa ne ajute pe noi sa ne-o schimbam, acei care dau public dovada de incompetenta si din cauza carora o intreaga breasla este judecata asa cum suntem noi azi.