Excelente, pertinente observatiile colegei nora45o. Afacerile de tip smart, canguru, olimpiadelecunosterii, piticot etc, in care se percep taxe de la elevi ca sa intre ...in concurs, mi se par incalcari flagrante ale legii, ale deontologiei didactice, ale igienei scolare(timpul), ale ... etc.
Am spus ca sunt discriminatorii pentru ca un elev poate plati, altul nu, pentru ca ele nu urmaresc nicidecum progresul scolar ci o lupta absurda pentru o pozitie intr-un clasament mecanic, fara scopuri, obiective, etc.
Cum este posibil sa antrenam elevi de 4-9 ani in aceste lupte fara nicio finalitate, fara niciun castig educational in afara de ambitii si BANI.
Ma uit inapoi cu manie la afacerea liderilor din asociatia invatatorilor cu SRL-ul ce sta in spatele unei afaceri concurs. Ma intreb, aceia sunt oameni? Sunt pedagogi? Sunt adevarati lideri? Au ei capacitatea profesionala sa decida in numele a sute si mii de oameni ca scolile, invatatorii, elevii, au nevoie sa se inregimenteze in asemenea afaceri necurate?
Ma intreb si de ce oficialii din MECT isi pot permite sa incheie parteneriate cu afaceri de genul canguru, care duc competitii pe banii parintilor in scolile de stat gratuite?
In toata aceasta exagerare a activitatilor extracurriculare fara sens, in timpul afectat orelor la catedra, mai credem noi ca se mai face invatamant de calitate? .... Mai credem in cei ce se plang ca programul elevilor este exagerat, ca programele sunt supraaglomerate?
Domnului constanti_obreja. Va respect ideile, competitiile (nu concursurile) pe anumite abilitati sunt bune, daca ne gandim bine la finalitati, daca ii ajutam pe toti copiii sa se remarce cu ceva, pentru ca fiecare OM poate sa performeze, poate sa fie bun intr-un domeniu!
E bun a si competitia, eu insumi ma ocup si stimulez asa ceva (
www.infoeducatie.ro ), dar facuta rational si respectand dreptul copiilor de acces la educatia normala, garantata prin constitutie, respectand particularitati de varsta, stimuland pe cei care au abilitati deosebite intr-un domeniu, fara sa-i afectez pe ceilalti si, de ce nu, stimuland prin lucruri deosebite accesul catre domenii practice. Cineva spuna ca performanta Nadiei Comaneci are cea mai buna valorificare daca lumea de rand face gimnastica pentru sanatatea proprie....
Buna si observatia cu sarabanda punctelor si diplomelor.
Va trebui sa intervenim ca sa se schimbe sistemul de evaluare a cadrului didactic, instrumentele de masura sa se refere in primul rand la ceea ce face la clasa, la "performanta" de duce un elev de la nota 5 la nota 7, sau de la satisfacator la bine...
Va multumesc de interventii, asteptam si altele
Numai bine,