de lilidani » 05 Dec 2009, 10:20
Nu sunt profesor de chimie, dar sunt specialist în pedagogie şi psihologie. Sper să vă fiu de ajutor măcar cu câteva idei:
-taxonomia lui Bloom presupune ordonarea obiectivelor gradat, pe niveluri: cunoaştere, înţelegere, aplicare, analiză, sinteză...
-fiecare nivel se poate verifica prin sarcini de lucru specifice, astfel:
1. cunoaştere: elevul va defini, identifica, descrie..., în cazul dvs. noţiuni din chimie, gimnaziu
2. înţelegere: elevul găseşte explicaţii cauzale, interpretează fapte/ fenomene, realizează asocieri
3. aplicare: utilizează/aplică informaţii şi cunoştinţe în rezolvarea de probleme, experimentează, descoperă
4. analiză: identifică părţi componente, organizează părţile, surprinde sensuri ascunse
5. sinteză: realizează generalizări, asociază cunoştinţe din mai multe domenii...
Fiind vorba de gimnaziu, cred că primele 3 niveluri sunt suficiente, pentru început.
Sper să puteţi concepe teste de calitate, urmând aceste principii: evaluare gradată, de la simplu (reproducere de definiţii, conceptualizare) la complex (rezolvare de probleme).
Succes !