structuri narative

Discutii despre noua programa, avand in
vedere noul plan de invatamant

structuri narative

Mesajde carmen_is_ok » 04 Mar 2006, 22:12

Vreau aplicatii metodologice despre relatia auto-narator-personaj. Ma poate ajuta cineva?
Va multumesc anticipat!!!
carmen_is_ok
 
Mesaje: 14
Membru din: 03 Mar 2006, 22:15

Mesajde andru » 08 Mar 2006, 08:49

S-ar putea aborda problema raportului autor-narator-personaj pornind de la analiza, pe grupe de elevi, a incipitului mai multor texte, alese in functie de varsta elevilor dumneavostra. Puteti alege incipituri care sa ilustreze situatii diferite: autor=narator=personaj (un text autobiografic); autor=narator dar diferit de personaj; autor diferit de narator, dar narator = personaj (un text fictional cu narator-personaj, cu naratiune la pers. I); autor, narator, personaj - instante narative distincte.
Sarcinile de lucru ar putea fi aceleasi si ar viza:
- identificarea fiecarei instante narative si a marcilor lexico-gramaticale prin care e individualizata;
- raportarea fiecarei instante narative la binomul realitate-fictiune.
andru
 
Mesaje: 51
Membru din: 20 Aug 2005, 14:58

Mesajde ruxy » 27 Apr 2006, 21:08

Cred ca cel mai bun examplu pt.aceasta situatie este "Amintiri din copilarie"de I.Creanga.Elevii mei de a 5a au inteles f.bine pt. ca am discutat despre naratiunea la pers.I(pron.+verbe) iar ei au argumentat ca Nica este de fapt I.Creanga la varsta copilariei.incearca cu aceasta opera.
ruxy
 
Mesaje: 16
Membru din: 06 Feb 2006, 20:44

plan de lectie

Mesajde edituracodrion » 29 Sep 2008, 16:25

Scuze pentru raspunsul tardiv!
edituracodrion
 
Mesaje: 7
Membru din: 15 Iun 2008, 12:20


Înapoi la Programa scolara Limba romana

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori