statutul cadrului didactic

statutul cadrului didactic

Mesajde lumin » 22 Dec 2007, 20:32

Este cazul sa luam atitudine, noi profesorii de fizica, chimie, biologie fata de prevederile statutului. Nu-i asa ca e frustrant sa pierzi cateva ore pe saptamana pregatind materialele (ca acum avem) pentru lectiile cu experimente? in timp ce colegii de romana si matematica se duc repede acasa sa-si vada de copii, de meditatii? (aici sunt putin invidioasa). Daca nu avem nici laborant facem si economii la minister. Ar trebui sa primim si sporuri de toxicitate pentru ca laboratoarele nu cred ca au sisteme eficiente de aerisire.
In concluzie: Sporuri de toxicitate si sporuri diferentiate (scoala cu sau fara laborant) pentru pregatirea lectiilor experimentale (sau reducere de norma). Ar trebui sa luam atitudine pe toate forumurile inspectoratelor, pe forumul ministerului, prin e-mail la minister, la sedintele de sindicat.
Ce ziceti?
Va doresc tuturor Sarbatori Fericite si
La multi ani!
lumin
 
Mesaje: 13
Membru din: 06 Noi 2004, 23:04

profesor si laborant?

Mesajde caraciuc » 04 Ian 2008, 17:31

Foarte pertinenta interventia,intrucat directorii se fac ca nici nu stiu ca se lucreaza in conditii grele fara laborant.Nu se compara cu alte discipline,se lucreaza cu substante chimice ,pierzi foarte mult timp cu pregatirea substantelor etc.
Propun sa facem un memoriu pe internet si sa il semnam toate cadrele didactice aflate in aceeasi situatie si sa-l trimitem la minister.
caraciuc
 
Mesaje: 1
Membru din: 21 Dec 2005, 21:44

Mesajde emil » 04 Ian 2008, 22:49

Eu cred ca la orice disciplina profesorul trebuie sa isi rezerve timp pentru pregatirea lectiei: exercitii, fise de lucru, teste, etc...
Emil Onea
Avatar utilizator
emil
Site Admin
 
Mesaje: 2737
Membru din: 22 Oct 2003, 23:10
Localitate: Focsani

Mesajde lumin » 05 Ian 2008, 00:21

emil scrie:Eu cred ca la orice disciplina profesorul trebuie sa isi rezerve timp pentru pregatirea lectiei: exercitii, fise de lucru, teste, etc...

Nu este acelasi lucru , domnule Onea. Pe langa exercitii, fise de lucru, teste, etc, profesorii de chimie, fizica, biologie au de pregatit (in cel mai bun caz de proiectat si verificat) experimentele pentru lectie. Sa pregatesti un experiment nu e acelasi lucru cu a te duce cu culegerea de probleme in mana sau cu harta sub brat in clasa.
Si sa stiti ca mediul este mai toxic intr-un laborator de chimie decat intr-un laborator de informatica.
lumin
 
Mesaje: 13
Membru din: 06 Noi 2004, 23:04

Mesajde mihaimdl » 06 Ian 2008, 14:00

lumin scrie:
emil scrie:Eu cred ca la orice disciplina profesorul trebuie sa isi rezerve timp pentru pregatirea lectiei: exercitii, fise de lucru, teste, etc...

Nu este acelasi lucru , domnule Onea. Pe langa exercitii, fise de lucru, teste, etc, profesorii de chimie, fizica, biologie au de pregatit (in cel mai bun caz de proiectat si verificat) experimentele pentru lectie. Sa pregatesti un experiment nu e acelasi lucru cu a te duce cu culegerea de probleme in mana sau cu harta sub brat in clasa.
Si sa stiti ca mediul este mai toxic intr-un laborator de chimie decat intr-un laborator de informatica.


De acord, in chimie se lucreaza in mediu toxic, dar ni l-am asumat datorita pasiunii (cel putin in cazul multora pe care ii cunosc), iar rezolvarea toxicitatii sta in realizarea unor laboratoare adecvate: sisteme de aerisire, nise, haine de protectie, ochelari, etc - aviz sindicatelor si celor cu finantarea sau celor care depun proiecte de finantare a unor laboratoare! Pe de alta parte ORICE disciplina trebuie tratata la fel din punct de vedere al necesitatilor de pregatire, DACA se doreste un invatamant performat. Cred ca solutia ar fi reducerea normei de predare si compensarea reala, prin timp alocat partial din norma, necesitatilor de pregatire a activitatii didactice, incluzand aici experimentele, fisele de lucru, programele informatice (si astea iau timp: concepere-realizare-verificare, etc). Este parerea personala, evident discutabila si probabil subiectiva, fiind profesor de chimie.
mihaimdl
 
Mesaje: 35
Membru din: 26 Apr 2006, 09:35

Mesajde real » 09 Ian 2008, 20:24

daca si-a ales cineva chimia din pasiune inseamna ca era in cunostinta de cauza si nu il deranjeaza nici mirosul nici toxicitatea. multe accidente pot fi evitate pur si simplu urmand regulile de lucrat in laborator (halat, manusi daca este cazul, ochelari de protectie daca este cazul - nu este de ras, laboratorul nu e loc de parada modei ca sa zicem ''da' nu-mi sta bine asa''). oricum nu se compara liceul cu facultatea ca ''toxicitate'' a lucrarilor. ce se face la liceu e apa chioara (scuze dk am jignit pe cineva). sunt practic inofensive (decat dk vreun copil bezmetic face o gluma proasta). la facultate se lucreaza cu saruri de mercur, termometre cu mercur, gaze etc. (Cl2 de exemplu), la chimie organica nu mai zic..
Imagine
Imagine
Hell was full so I came back..
real
 
Mesaje: 27
Membru din: 18 Noi 2007, 19:32
Localitate: Bucuresti

Statutul cadrului didactic

Mesajde maria_nagy » 15 Ian 2008, 12:05

Sunt de acord cu introducerea acestor sporuri ,dar nu suntem uniţi nici pe judeţe nici la nivel de ţară . măsurile se pot lua doar dacă colaborăm
maria_nagy
 
Mesaje: 5
Membru din: 01 Feb 2007, 09:57

Mesajde ciufi » 04 Sep 2008, 21:53

Pe bună dreptate că nu suntem uniţi ; mai vrem să obţinem ceva ,nu vedeţi câtă mâncătorie şi invidie este in învăţământ? Ca in acest sistem nu mai există atâta răutate şi invidie,numai să facă rău unui coleg dacă acesta are rezultate,numai bârfă şi murdării care nu ar trebui să ne caracterizeze că suntem pedagogi ,domnilor!
ciufi
 
Mesaje: 19
Membru din: 19 Aug 2008, 10:31


Înapoi la Chimie

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 20 vizitatori

cron