Stalpii din Regie dau un semnal de alarma

Un forum dedicat discutiilor intre elevi si profesori. Ai ceva de spus? Te asteptam aici.

Stalpii din Regie dau un semnal de alarma

Mesajde valentindo » 04 Sep 2006, 09:16

Pe stalpi putem gasi diverse afise cu dispozitive si obiecte ce vor ajuta la viitorul fraudei de teze si examene din tara. Cerneala invizibila si ochelari cu ultravilete, handsfree wireless si greu de depistat. la preturi maricele dar oricum dai 5 milioane si stii ca toata viata poti sa fraudezi linistit. Investitia e tentanta si noi dascalii am ajuns victimile stiintei pe care tot noi am ridicat-o. De parca nu aveam destule probleme cu aceste generatii ce au nevoie de intelegere. Cum ne putem pregati impotriva acestui fenomen? Si ma refer la o alta metoda decat a ne plimba prin clasa si a verifica ochelarii si urechile elevilor. Avem solutii? Si exista profesori care au reusit sa depisteze pe cei care au copiat astfel?
valentindo
 
Mesaje: 33
Membru din: 03 Sep 2006, 01:43

Mesajde pirlo_a » 04 Sep 2006, 14:16

Cred ca elevii care utilizeaza asemenea metode pentru a copia sunt greu de depistat, mai ales daca nu sunt din aceia emotivi care sa se inroseasca imediat la fata. Consider ca totul pleaca de la mentalitatea din invatamantul romanesc, care pune accentul pe diplome ( care majoritatea sunt platite ), si nu pe cunostintele elevului. De aceea elevii copiaza (la examene in special), caci stiu ca daca vor obtine acea diploma se pot angaja fara probleme.
. In strainatate accentul cade pe cunostiintele elevilor. De exemplu o firma de acolo nu il angajeaza neaparat pe cel cu facultate, ci il poate angaja pe unul care a studiat si stie mai multa practica decat cel cu diploma. Nu aberez, caci stiu un exemplu concret.
pirlo_a
 
Mesaje: 66
Membru din: 04 Sep 2006, 00:16

Mesajde betiana » 05 Sep 2006, 18:33

Pentru ca voi veti fi dascalii de maine ar trebui sa gasiti solutii pentru a evita fraudarea "moderna".
betiana
 
Mesaje: 240
Membru din: 22 Apr 2006, 18:37

Mesajde pirlo_a » 06 Sep 2006, 11:14

Pai eu am scris cea mai buna metoda: schimbarea mentalitatii elevilor care s-ar putea face si prin diplome care sa se dea doar venind la studii si invatand ( nu pe bani ). Tehnologia se tot dezvolta, deci e greu sa depistezi ceva, desi chestia cu ecranarea salalor mi se pare buna, astfel incat sa nu fie stiute raspunsurile de la cineva de afara. Dar tot raman cateva obtiuni: mobile, fituici, cerneala "invizibila".
pirlo_a
 
Mesaje: 66
Membru din: 04 Sep 2006, 00:16

Mesajde yoyollini26 » 10 Sep 2006, 13:23

Tehnologia o sa tot evolueze... o sa fie imposibil sa-i prinzi pe cei care copiaza... Solutia e foarte simpla: metodele de evaluare ar trebui schimbate. Examenele sunt invechite si nu intotdeauna arata adevaratele cunostinte ale unui elev. Exemplu: la un examen la romana va lua nota mai mare un elev care a invata "papagaliceste" un comentariu chiar fara sa fi citit cartea, iar cel care a citit mai multe opere ale unui autor si care are capacitatea de a gandi pentru el si de a emite propriile judecati in legatura cu textul va lua o nota mai mica. Kind of sad... :?
Avatar utilizator
yoyollini26
 
Mesaje: 61
Membru din: 27 Aug 2006, 14:54
Localitate: Bucuresti

Mesajde Vizitator » 14 Sep 2006, 10:30

aveti dreptate d-na yoyolilini26,asa este unul care invata papagaliceste i-a mai mult dect cel care invata logic,gandeste despre ceea ce invata,da mai multe sensuri celor invatate,dar asa e peste tot,recunosc asa fac si eu cateodata atunci cand nu-mi ajunge timpul pt invatat ca eu sunt mai zburdalnica,si copiez si eu,dar sa stiti ca nu exista prof care nu poate fi copiat,dc ai cap reusesti,dar prob e cu ce ramai tu in capsor,asa am facut eu odata,am copiat la o prof care spunea ca nu s-a nscut inca elevul care s-o poata copia.ne dadu-se intr-o zi o lucrare neanuntata,din cauza ca faceam galagie,si pe mine m-a enervat,ca nu stiam decat putin din lectie,si am facut gura,ca macar sa ne lase 5 minute sa ne mai repetam putin,dar nu,ce am facut,am rupt foile cu lecti din caiet si le-am pus in foaia de lucrare,copiam eu ce copiam si deodat prof cam se uita urat la mine,ca vedea ca scriu prea mult,si am zis ca decat sa ma prinda s-o tin de vorba,am inceput s-o intreb din exercitii,dc e bine as scriem decat ce e esentiala sa nu mai intram mult in detalii,ca nu eram sigura dc e bine i-am spus astfel incat s nu zica ceilalti copii ca-mi spune profa la exercitiu,si mi-a zis "te rog frumos sa-ti vezi de lucrarea ta"asa am scapat de dubiul care il avea.mai scriu eu ce mai scriu si deodata se intoarce repede dar nu cu privirea la mine,asa spre toata cls,cum eu eram putin cu mana sub foaie,am clipit din ochi putin mai tare,si ca sa nu se gandeasca sa vina la mine,am chemat-o eu,si am intrebat-o ceva in legatura cu ultimul exercitiu,ca nu stiam ce exact ne cere,si a venit la banca mea,si a vrut sa-mi ia lucrarea in mna s-o citeasca mai bine,eu cum eram cu mana pe ea,nu am lasat-o,am inceput sa o intorc,i-am spus"d-na poate cred colegii ca vreti sa-mi suflati,gata ca mia-m dat seama ce cere,mai sunt 5 minute,lasati-ma sa-l rezolv,si am scapat si cu asta.si auziti culmea cat am luat la lucrarea aia 9.50,de nu m-a laudat profa in toata cancelaria,ca sunt desteapta,etc,eu sincera sa fiu la inceput mi-a placut ca eram asa de admirata,si cum nu invatam mereu,dar eram de 7-8,intr-o zi m-a ascultat si prof se astepta sa-i zic de 9-10,si mi-a pus o intrebare din lucrarea care mi-o dadu-se atunci,n-am stiut-o va dati seama,si s-a suparat,si mi-am pus ambitia si de atunci am inceput sa invat mereu la dansa asta pt ca ea a fost cea care m-a impins de la spate,mi-a vorbit frumos,si ma simteam aiurea ca am dezamagit-o,dar am tras niste concluzii de la aceasta prof,ca degeaba am facut eu de 9.50 lucrarea ca in cap nu mi-a intrat nimic.deci faptul ca am reusit c-am copiat-o a mers,si acesta m-a ajutat cat e de usor sa inveti de drag,nu doar ca sa iei note mari,sau s-o faci pt altcineva,la inceput o faceam pt profa sa n-o dezamagesc si asa am inceput sa fac si al celelalte ore,dar acum o faceam pt mine.a fost greu dar pana la urma a meritat. :D
Vizitator
 

Mesajde doro » 17 Sep 2006, 12:53

Orice elev poa' sa copieze, e decizia lui. Si aia care au ales sa copieze la un test au facut-o fara sa priveasca urmarile. Acum doar n-o sa se interzica pixurile si ochelarii in scoala, eu propun altceva: modificarea structurii testelor. De exemplu la istorie in loc sa intrebati ceva ca asta ( in ce an s-a nascut Burebista, cand a construit Stefan Cel Mare manastirea de la putna, de ce s-au luptat turcii cu grecii) puteti sa puneti alte intrebari, intrebari la care nu poti sa raspunzi citind o copiuta.
Puteti sa puneti de exemplu un text ca asta:
"Am ales sa luptam impotriva imparatului, pentru ca ne-am cerut drepturi iar acesta ne-a ignorat cererile. Am cerut sa avem dreptul de a inceta un razboi dupa un teritoriu cucerit si de a avea dreptul la propietate privata. In timp ce familia noastra a ramas in Roma noi ramanem si luptam pe veci pentru a cuceri noi teritorii"
1. Cui ii apartine dialogul si cui i se adreseaza?
2. Care a fost reactia?
Orice elev care a fost atent in clasa sau care a inteles lectia isi va da seama ca e vorba despre un conducator al celor patru armate ale Imperiului Roman, si tot asa el va sti cui i se adreseaza :)
A fost doar un exemplu...
Cat despre materiile precum matematica, fizica, logica, aici n-aveti de ce sa va faceti probleme. O profesoara de fizica buna ne-a spus anul trecut: "Am sa-l felicit pe ala care a copiat si a luat 10, fara sa il fi prins eu" Rezolvarea problemelor de matematica nu o gasesti in nici o carte si pe nici o copiuta :P

Concluzia: Pana la urma micii trisori copiaza in dezavantajul lor, cu ce ii afecteaza pe dascali?
doro
 
Mesaje: 65
Membru din: 25 Iun 2006, 10:21

Mesajde passwrdyserv » 16 Feb 2008, 23:30

sunt elev si ma mira faptul ca niste profesori vorbesc despre acest subiect...si sincer mi se pare ca sunteti depasiti de situatie...dar nu dau vina pe voi ci pe sistemul educational roman si pe bugetul prea mic care i se aloca.
1)sunt de acord cu copiatul avand in vedere ca materia este prea incarcata...studiez intr-un liceu de informatica si sunt nevoit sa invat foarte multe lucruri de umplutura...in canada de exemplu la liceu se intra pe specializarea pe care o vrei iar materiile preacum biologia,geografia etc sunt scoase...
2)sunteti depasiti de tehnologie iar metodele noi de predare va sunt total straine...dak vrei sa nu copieze copilul cu cerneal UV poti folosi neon cu quart;)
pt telefoane sms etc signal jammer...

3)nu va dati interesul sa faceti elevii sa fie fascinati de materia pe care o predati si cu siguranta nu stiti sa va impuneti in fata unei clase de 30 de elevi...

4)nu tehnologia este cea mai buna metoda de copiat sau prin care poti invata copii diferite lucruri ci ingineria sociala...am prostit multi profesori sa ne scuteasca de lucrari,sa motiveze absente,sa ne dea note mai mari sau sa uite de anumite note pe care le au trecute in carnetele personale...dar tot asa am vazut profesorii tineri care se aproppie de noi si folosesc psihologia in castigul ambelor parti:ei au parte de liniste la ore si elevi chiar invata iar elevii sunt interesati de acele materii predate de astfel de profesori,lucru care se reflecta in comportamentul lor fata de profesori si in notele din catalog la acele materii...

oricum...fara suparare...un profesor care deschide un topic de genul asta este un "ageamiu" si cu siguranta e depasit de situatie...depasit de niste "mucosi".
passwrdyserv
 
Mesaje: 1
Membru din: 16 Feb 2008, 23:20

examen

Mesajde angela_ghrsm » 19 Feb 2008, 22:28

Ca să nu mai copieze elevii sau studenţii la examene, trebuie ca materia predată să fie interesantă, uşor de reţinut, învăţată din clasă şi cu foarte multe aplicaţii. Sunt o multime de profesori universitari care obligă studentii să înveţe cursurile lor depăşite, când ei pe net găsesc cu totul altceva ! La examen îi dai elevului sau studentului un subiect de gândire, de creativitate în care să fie implicate multe date personale iar el va fi obligat să scrie ce trebuie şi nu ce-i dictează colega din cămin. Am un băiat student şi mi-a povestit cum e la examene şi la cursuri. Dacă m-am mai amestecat în învăţământul preuniversitar, discutând cu profesorii lui, acolo la Bucuresti nu am nici o putere să mă amestec. E mult prea mare încurcătura, ca să nu zic altceva. Trebuie niste legi serioase, multe pensionări, să vină cadre tinere în învăţământul universitar, dar de unde ? tinerii noştri merituoşi îi găsim pe la Oxford, Sorbona, Stanford, ...
angela_ghrsm
 
Mesaje: 120
Membru din: 01 Feb 2007, 15:23

Mesajde real » 20 Feb 2008, 13:34

sunt si profesori batrani (universitari) foarte buni si bine pregatiti (de exemplu Sorin Rosca, Iosif Schiketanz, Florin Badea, Constantin Luca, Cornelia Guran de la CASM-UPB). faptul ca studentul nu e capabil sa invete la o materie nu il face pe prof nu-stiu-cum.. fiecare materie are o anumita ''tehnica de invatare''. una e sa inveti la romana, cu totul alta la chimie. si deci tinerii care am ramas in tara nu suntem merituosi, nu?
revenind la subiect.. eu una zic ca la materiile de real nu se poate copia cu d-astea.. cel mult o fituica cu formule.. dar e imposibil sa-ti dicteze cineva prin telefon demonstratii de matematica sau mecanisme de reactie la chimie organica. si in liceu se copiaza ca nu poti invata la toate, mai ales daca esti totusi atras de ceva anume si nu esti un simplu tocilar/vanator de note.
Imagine
Imagine
Hell was full so I came back..
real
 
Mesaje: 27
Membru din: 18 Noi 2007, 19:32
Localitate: Bucuresti

Re: Stalpii din Regie dau un semnal de alarma

Mesajde eurobert » 08 Sep 2009, 05:02

De ce copiaza elevul ?
Pai simplu:
1) Profesorul este prea slab pregatit din toate punctele de vedere.
2) Iti dicteaza 10 pagini pentru a 2a zi la lucrare.
3) De ce nu? Daca se poate...
eurobert
 
Mesaje: 2
Membru din: 18 Aug 2009, 22:47

Re: Stalpii din Regie dau un semnal de alarma

Mesajde alexandre » 12 Sep 2009, 16:14

^Nu pot sa cred ce postare am citit mai in sus....xD Si totusi este o parere serioasa a cuiva. :|


Am inteles primele doua argumente (in unele cazuri pot fi adevarate in altele nu). Dar cred ca nu e deloc corect fata de nimeni ca in momentul in care le-ati mentionat pe cele doua, sa nu le mentionezi si pe toate celalalte posibile. Si cred ca deja aveti o idee la care posibil fac referire. :wink: Cat despre ultimul argument...Daca cineva l-ar fi folosit intr-o gluma, poate as fi incerca sa ma amuz. :|
alexandre
 
Mesaje: 664
Membru din: 21 Aug 2007, 15:35


Înapoi la Dialog cu elevii

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori