Motivarea acestui sondaj:
Deşi în Legea Învăţământului sunt precizate opţiunile pe care elevii sau tutorii le au faţă de Religie (ca materie şcolară) acestea nu le sunt aduse la cunoştinţă.
Cu toate că în mod explicit este precizată neutralitatea de care trebuie să dea dovadă instituţiile de învăţământ, chiar legea favorizează prozelitismul religios prin impunerea religiei de tip confesional la orele respective. În mod tacit manifestările religioase (interzise conform legii) sunt acceptate în şcoli.
Discriminarea datorată opţiunilor religioase este prezentă în chiar structura sistemului de învăţământ prin faptul că elevii ce optează să nu urmeze orele de religie sunt dezavantajaţi la admiterea la liceu. De exemplu un elev ce are 10 medii ce totalizează 70 şi nu urmează ora de religie are media anuală 7. Colegul său, care are aceleaşi medii la celelalte materii, plus 10 la religie are media anuală 80:11=7,27.
Discriminarea este prezentă şi în şcoli datorită faptului că unii profesori, mai ales cei de religie (după cum am văzut pe forum) fac o discriminare făţisă faţă de elevii care nu urmează orele respective (discuţii separate cu elevul respectiv sau blamarea acestuia în faţa clasei) sau profesori (fie şi atei) ce iau în derâdere publică, în timpul orelor de curs, manifestările religioase ce contravin convingerilor lor.
Subiectivismul accentuat al notării, care este cuprins între "nivelul" credinţei manifestat de către elev şi volumul de informaţie acumulat.
Deşi nu consider că acest sondaj va fi revelator cu privire la direcţia corectă, rugămintea mea este de a justifica votul dumneavoastră.
Vă mulţumesc,
Cornel Creţu