Domnule jurnalist,
Sunt o simpla invatatoare dintr-o scoala de cartier din Galati. Nu pot spune ca am un proiect de imbunatatire a vietii elevilor si a educatorilor dar vreau sa va arat niste paradoxuri pe care le-am intalnit in viata elevilor si a educatorilor:
*exista copii ai caror parinti lucreaza si care isi duc viata in mai multe lipsuri decat cei care primesc ajutorul social! Pe acestia nu-i intreaba nimeni daca le ajung banii, daca au indraznit sa-si cumpere in rate un aragaz (pe care-l platesc dublu in trei ani) traiesc in mari lipsuri ca sa-si plateasca ratele, care devin din ce in ce mai mari, nu-i ajuta nimeni cu nimic, (doar au salarii). Doar ei stiu cat strang cureaua si cate umilinte indura din lipsa banilor si deci a unei vieti civilizate!
*fonduri, sponsorizari, bani care se trimit tot la scolile care au toate conditiile; si in scolile de cartier sunt copii care vor sa invete in conditii macar pe jumatate cat ale scolilor de centru. Ar vrea si ei sa aiba birouri cu pupitre sa nu mai tina gentile pe jos , sau sa le cada de pe scaune. Ar intelege mult mai bine o lectie sustinuta cu mijloace moderne: video, calculator, Internet...Si ei sunt tot copii!
*printre educatori se intampla lucruri ciudate: ca sa-si plateasca restantele acumulate la intretinere in timpul iernii apeleaza la salariile pe care le incaseaza pe perioada concediului sau fac imprumuturi CAR! Nu mai vorbesc de S.H.-urile din care se imbraca!
Imi vine acum in minte o idee, un proiect daca vreti: simplu.
Constructia in vecinatatea scolii a unei cantine cu sala de mese si sali de meditatii, cu personal calificat care sa le asigure copiilor macar o masa pe zi. Program de meditatii facut de educatori (invatatori-dupa amiaza, profesori-dimineata) Noi nu fugim de munca, dar daca aceasta e si platita este ajutat si profesorul! Frecventa si succesul scolar vor fi astfel la loc de cinste si se va lichida repetentia! Veti spune ca exista fundatii, organizatii nonguvernamentale...Am si eu elevi care se duc la astfel de fundatii dupa ore (mananca si-si fac temele sub supraveghere). Temele sunt incorecte sau gresit lucrate.Supraveghetorii nu au experienta si metodele celor de la catedra.
Eu nu am urmarit modele din Occident, ci am urmarit viata plina de lipsuri a copiilor cu parinti saraci, betivi sau bolnavi sau privati de libertate pentru diverse fapte; copii orfani sau parasiti de parinti si crescuti de bunici sau diverse rude.
Poate e prea lung mesajul si v-am plictisit; poate lucrurile astea se stiu, se vad, toata lumea vorbeste despre ele dar nu se face si nu se va face nimic. Sau poate ne trezim de Ziua Educatorului-5 octombrie, cu nu stiu ce programe de "ridicare a nivelului de trai" picate din cer!
Stiu: se discuta mult in ziare, reviste, TV , radio... dar nu se face NIMIC!