de dianam » 21 Sep 2005, 23:39
Cred, de asemenea , ca parintii si elevii trebuie sa decida cum si unde sa se realizeze sprijinul. Nu poate fi, insa, neglijata parerea titularului orei de matem/l. romana, avand in vedere sarcinile suprasolicitante ale acestor doua discipline. Sa ne amintim cum ne uitam,ca elevi, pe furis, la cei ce ii asistau pe profesorii nostri. Cred ca si acum elevii sunt curiosi sa afle cum ii ajutati pe colegii lor, langa care v-ati asezat. In plus, daca totusi rezolvati alte sarcini ( "curriculum adaptat" ), cred ca ar fi mai util daca s-ar lucra in cabinet. In acest caz, cu multa subtilitate, atat elevul cat si parintii ar trebui sa accepte ca nu e vorba de segregare. Dar apoi vine problema examenului de capacitate....
Nu stiu daca parintii si elevii pot sa decida cum si unde sa se realizeze sprijinul.Sper sa fiu inteleasa corect,nu vreau sa cataloghez pe nimeni,nu vreau sa jignesc pe nimeni,dar sunt parinti care au si ei nevoie de sprijin si consiliere,altii sunt dezinteresati de soarta copilului lor,altii sunt plecati in strainatate...
In ceea ce priveste curiozitatea copiilor,stiti cum se spune,orice minune tine trei zile.La inceput,primele ore sunt curiosi,se intorc spre banca unde stau eu cu colegul lor,vor sa stie ce se jntampla acolo,apoi intervine obisnuinta si pana la urma e ceva normal,nu ne mai acorda nici o atentie.
In ceea ce priveste curriculumul adaptat...Am sa va dau un exemplu pt. a ma face mai bine inteleasa .Sa zicem ca suntem la ora de citire.Copiii citesc lectia din manual,dar elevul meu abia a invatat cateva litere.La cabinet invatam alfabetul desi el e in clasa aIIIa.La ora de citire noi lucram pe acelasi text ca si restul copiilor.Cum?Incercam sa recunoastem in textul lectiei literele invatate sau sa citim cuvinte formate din sunetele respectiv silabele invatate la cabinet.
Alt exemplu...Clasa de gimnaziu ,matematica.Elevii au de rezolvat 5 probleme.Profesorul de matematica stie ca are in clasa copii cu CES,stie pana la ce nivel am ajuns cu ei,doar colaboram.Prima problema este astfel data incat sa o poata rezolva copiii cu CES,a doua este putin mai dificila dar,cu ajutor o scoatem la capat si gradul de dificultate creste.Poate copiii cu CESrezolva cu ajutorul meu o singura problema intr-o ora sau una si jumatate,dar au rezolvat-o si asta e un pas inainte.Altfel ar fi copiat de pe tabla fara sa inteleaga nimic pentru ca nu-si poate permite nimeni oricata bunavointa ar avea sa stea langa un singur copil o ora intreaga.
Mai vorbim.Sunteti cumva din Cluj sau imprejurimi?