Profesor itinerant

Profesor itinerant

Mesajde dianam » 15 Sep 2005, 21:59

Buna seara!Sunt profesor itinerant si as dori sa iau legatura cu alti profesori itineranti sau cadre didactice de sprijin.Doresc sa discutam despre activitatea noastra,despre copiii cu CES ,despre integrarea lor in inv. de masa ,despre documentele scolare,proiecte de interventie personalizata...Poate ne ajutam reciproc.Sunt bineveniti si colegi din inv. de masa care lucreaza cu copii integrati si sunt in parteneriat cu psihopedagogi de sprijin.Astept cu incredere si speranta in noi colaborari si -de ce nu -in legarea unor noi prietenii.
Succes in noul an scolar tuturor colegilor de pe forum!
dianam
 
Mesaje: 12
Membru din: 15 Sep 2005, 21:15

Mesajde mariro » 15 Sep 2005, 22:42

Bine ai venit, dianam! Acum am aflat si eu despre profesorii itineranti! Sunt profesori de sprijin in clasele care au copii cu CES? Iti doresc lectura placuta pe acest site si sigur vei gasi si topicuri care te intereseaza!
Numai bine!
Mari
Avatar utilizator
mariro
 
Mesaje: 16653
Membru din: 16 Mai 2004, 20:40
Localitate: Galati

Mesajde dianam » 16 Sep 2005, 14:44

Multumesc pentru intampinare.Sunt noua pe forum,sper sa aflu si sa invat lucruri noi si interesante si -asa cum spuneam -sa-mi gasesc noi prieteni.
Da,profesorii de sprijin isi desfasoara activitatea in inv. de masa, in clasele unde sunt copii cu CES,in parteneriat cu profesorii de la clasa.Eu sunt pe un astfel de post abia de anul trecut.Stiu ca inca mai am multe de invatat si consider ca putem invata unii de la altii,din experientele celorlalti...De aceea am intrat pe acest forum.Vreau sa fac lucrurile asa cum trebuie,munca mea sa fie eficienta si sa fiu de un real folos in scoala unde lucrez.Sa fiu intr-adevar un sprijin.
Toate cele bune!
Dianam
dianam
 
Mesaje: 12
Membru din: 15 Sep 2005, 21:15

Mesajde o_ileana » 18 Sep 2005, 00:52

"Da,profesorii de sprijin isi desfasoara activitatea in inv. de masa, in clasele unde sunt copii cu CES,in parteneriat cu profesorii de la clasa.Eu sunt pe un astfel de post abia de anul trecut."
Sunt incatata sa aflu ca exista deja astfel de cadre did incadrate intr-o scoala obisnuita (de masa). In felul acesta este respectat dreptul copilului cu dificultati in invatare de a avea un profesor de sprijin. Cunosc ordinul privind "Metodologia de organizare si functionare a serviciilor educationale prin cadre didactice de sprijin/itinerante pentru copiii cu CES scolarizati in invatamantul de masa" ( OMEdC nr. 5379 / 25.11.2004, la adresa www.edu.ro/invspe.htm ). La prima sedinta cu parintii e bine sa -i informam de existenta/continutul acestui ordin si sa-i rugam, ca la randul lor, sa-i informeze pe cunoscutii lor ca daca au copii cu CES e necesar sa fie evaluati de Comisia de la DJPPG.(!...!). Numai in acest mod, la nevoie, copiii ar avea sansa sa beneficieze de serviciile unui profesor de
sprijin in scoala de masa. As dori sa ne spuneti care este structura catedrei dvs. (nr de elevi, clasele, ... ) si, in mod concret, cum va desfasurati activitatea intr-o zi? Aveti programe de interventie personalizata pentru fiecare elev?
Mult succes, tuturor, in noul an scolar!
[quote][/quote]
o_ileana
 
Mesaje: 128
Membru din: 31 Aug 2005, 11:58

Mesajde o_ileana » 18 Sep 2005, 00:58

Scuze. Evorba de DJPPDC ( Directia Jud. pt Protectia Drepturilor Copilului).
o_ileana
 
Mesaje: 128
Membru din: 31 Aug 2005, 11:58

Mesajde dianam » 20 Sep 2005, 15:28

Imi cer scuze pentru ca nu am raspuns mai repede,dar am fost foarte ocupata.Stim cu totii ce inseamna inceputul de an scolar si cata munca presupune...
Eu lucrez cu 12 copii cu CES.Anul trecut am avut mult mai multi si simteam ca nu am eficienta lucrand cu atatia copii,nu reuseam sa ma intalnesc cu un copil mai mult de doua ore pe saptamana.Anul acesta a fost reglementat aspectul acesta,astfel un cadru de sprijin lucreaza cu 8-12 copii.Munca noastra se desfasoara atat in sala de clasa,in parteneriat cu profesorul de la clasa cat si in cabinet.Lucram dupa un curriculum adaptat copilului cu CES.Pentru fiecare copil avem un program de interventie.De asemenea avem fise de evaluare,care demonstreaza progresul copilului,stagnarea sau regresul.
Concret,eu intru in clasa ,la ora ,impreuna cu profesorul si ma asez cu copilul in banca.Lucrez cu el ceea ce am stabilit dinainte cu profesorul,il ajut in rezolvarea sarcinilor de lucru.Din pacate am intalnit si profesori care nu accepta sa intru in clasa,ma considera un factor perturbator,nu doresc nici un fel de colaborare considerand munca noastra ineficienta.Altii se simt controlati,inspectati...Eu ma gandesc ca asa se intampla cu orice lucru nou,suntem putin mai conservatori,dar va veni o zi cand vom fi...doriti.Chiar solicitati de catre cei care azi nu ne accepta.Trebuie sa ne gandim in primul rand la binele copilului.
Lucrez cu copilul si separat,in cabinet.Aici nu rezolvam temele pentru acasa asa cum multi cred.Lucram tot dupa curriculum adaptat,tot cu proiect de interventie personalizat,reactualizam cunostinte,aprofundam,dobandim cunostinte...Fac si evaluare.
Multe sunt de spus despre munca noastra.Am sa revin.Astept si parerile colegilor de pe forum.
Toate cele bune!
dianam
 
Mesaje: 12
Membru din: 15 Sep 2005, 21:15

Mesajde mariro » 20 Sep 2005, 21:10

Diana, eu am in clasa un copil cu ADHD. Mi-ar prinde foarte bine un profesor itinerant, dar pentru un singur copil se poate aproba un profesor? Nu cred! :wink:
Avatar utilizator
mariro
 
Mesaje: 16653
Membru din: 16 Mai 2004, 20:40
Localitate: Galati

Mesajde dianam » 21 Sep 2005, 16:03

Diana, eu am in clasa un copil cu ADHD. Mi-ar prinde foarte bine un profesor itinerant, dar pentru un singur copil se poate aproba un profesor? Nu cred!

Asa este,pentru un singur copil nu se poate aproba profesor de sprijin.Dar,asa dupa cum a spus si o_ileana,poate exista copii cu CES in alte clase si atunci se poate forma o grupa de 8-12 copii pentru profesorul itinerant.Sau exista copii cu CES intr-o scoala apropiata.Eu am copii din doua scoli.
In scoala dvs. nu exista psiholog?V-ar putea ajuta cu acest copil.
dianam
 
Mesaje: 12
Membru din: 15 Sep 2005, 21:15

Mesajde dianam » 21 Sep 2005, 16:39

Inteleg ca profesorul de sprijin intra si la clasele V-VIII? Si la orice disciplina? Mai precis, el trebuie sa elaboreze programul de interventie personalizata (PIP) in functie de programa adaptata la fiecare disciplina? Asta inseamna ca vorbeste, pe rand, cu fiecare profesor, de la fiecare disciplina al elevului/elevilor pe care ii sprijina la grupa unde este incadrat? In acest caz, volumul de munca este prea mare pt un profesor de sprijin. Poate nu am inteles eu corect, dar si la matematica, si la l.romana, si la fizica, chimie, limbi moderne...?! Iar daca profesorul de sprijin are in grupa elevi din clase diferite ( si aV-a si a VI-a si...) mi se pare ca e prea mult si este in defavoarea copiilord][/color]

Profesorii de sprijin sunt profesori de sprijin primar si profesori de sprijin gimnazial.Primii lucreaza cu copii din clasele I-IV,iar ceilalti cu copii din claseleV -VIII.Eu sunt la gimnaziu.Interventia se face in special la l.romana si matematica.Impreuna cu profesorii de la clasa se elaboreaza curriculum-ul adaptat.Apoi profesorul de sprijin realizeaza proiectul de interventie personalizat.Sigur ca volumul de munca este f.mare,trebuie sa faci planificari pt.l romana si matematica la cl.V,VI,VII,VIII.
Sper ca am reusit sa te lamuresc.Daca mai doresti sa stii ceva iti stau la dispozitie cu f.mare placere.Ma bucur sa vad ca sunt colegi pe care ii intereseaza activitatea cadrelor de sprijin.Pentru ca sunt multi care considera munca noastra lipsita de sens.
Spune-mi te rog care este parerea ta despre necesitatea profesorului de sprijin in scoala de masa.
Pe curand!
dianam
 
Mesaje: 12
Membru din: 15 Sep 2005, 21:15

Mesajde dianam » 21 Sep 2005, 23:39

Cred, de asemenea , ca parintii si elevii trebuie sa decida cum si unde sa se realizeze sprijinul. Nu poate fi, insa, neglijata parerea titularului orei de matem/l. romana, avand in vedere sarcinile suprasolicitante ale acestor doua discipline. Sa ne amintim cum ne uitam,ca elevi, pe furis, la cei ce ii asistau pe profesorii nostri. Cred ca si acum elevii sunt curiosi sa afle cum ii ajutati pe colegii lor, langa care v-ati asezat. In plus, daca totusi rezolvati alte sarcini ( "curriculum adaptat" ), cred ca ar fi mai util daca s-ar lucra in cabinet. In acest caz, cu multa subtilitate, atat elevul cat si parintii ar trebui sa accepte ca nu e vorba de segregare. Dar apoi vine problema examenului de capacitate....

Nu stiu daca parintii si elevii pot sa decida cum si unde sa se realizeze sprijinul.Sper sa fiu inteleasa corect,nu vreau sa cataloghez pe nimeni,nu vreau sa jignesc pe nimeni,dar sunt parinti care au si ei nevoie de sprijin si consiliere,altii sunt dezinteresati de soarta copilului lor,altii sunt plecati in strainatate...
In ceea ce priveste curiozitatea copiilor,stiti cum se spune,orice minune tine trei zile.La inceput,primele ore sunt curiosi,se intorc spre banca unde stau eu cu colegul lor,vor sa stie ce se jntampla acolo,apoi intervine obisnuinta si pana la urma e ceva normal,nu ne mai acorda nici o atentie.
In ceea ce priveste curriculumul adaptat...Am sa va dau un exemplu pt. a ma face mai bine inteleasa .Sa zicem ca suntem la ora de citire.Copiii citesc lectia din manual,dar elevul meu abia a invatat cateva litere.La cabinet invatam alfabetul desi el e in clasa aIIIa.La ora de citire noi lucram pe acelasi text ca si restul copiilor.Cum?Incercam sa recunoastem in textul lectiei literele invatate sau sa citim cuvinte formate din sunetele respectiv silabele invatate la cabinet.
Alt exemplu...Clasa de gimnaziu ,matematica.Elevii au de rezolvat 5 probleme.Profesorul de matematica stie ca are in clasa copii cu CES,stie pana la ce nivel am ajuns cu ei,doar colaboram.Prima problema este astfel data incat sa o poata rezolva copiii cu CES,a doua este putin mai dificila dar,cu ajutor o scoatem la capat si gradul de dificultate creste.Poate copiii cu CESrezolva cu ajutorul meu o singura problema intr-o ora sau una si jumatate,dar au rezolvat-o si asta e un pas inainte.Altfel ar fi copiat de pe tabla fara sa inteleaga nimic pentru ca nu-si poate permite nimeni oricata bunavointa ar avea sa stea langa un singur copil o ora intreaga.
Mai vorbim.Sunteti cumva din Cluj sau imprejurimi?
dianam
 
Mesaje: 12
Membru din: 15 Sep 2005, 21:15

Mesajde doina_barsan » 24 Sep 2005, 21:18

Sunt placut surprinsa ca exista asemenea preocupari pt copiii cu deficiente.
Nu stiam de existenta unor reglemantari in acest domeniu si ma bucur ca am ocazia sa ma informez, datorita dialogului pe care il purtati in cadrul acestui topic.
Apreciez eforturile pe care le faceti in munca deosebit de dificila cu acesti copii cu probleme care merita, intr-adevar, toata atentia noastra.
Va urmaresc discutiile in continuare cu deosebit interes si va doresc succes in activitatea d-voastra.
Avatar utilizator
doina_barsan
 
Mesaje: 1710
Membru din: 01 Iun 2005, 20:56
Localitate: Bucuresti

Mesajde acinorev » 02 Oct 2005, 18:11

buna diana, si eu sunt profesor de sprijin de un an. ma bucur ca putem schimba impresii si poate colaboram!
acinorev
 
Mesaje: 12
Membru din: 12 Aug 2004, 14:58

Mesajde dianam » 03 Oct 2005, 20:09

buna diana, si eu sunt profesor de sprijin de un an. ma bucur ca putem schimba impresii si poate colaboram!

Of,ma bucur atat de mult ca-mi raspunde un cadru itinerant!Sa nu inteleaga ceilalti colegi ca raspunsurile lor nu m-au bucurat,dar imi doream atat de mult sa vorbesc cu cineva care desfasoara aceeasi activitate ca si mine...Am sa revin,acum am foarte mult de lucru pt. maine,am activitati in parteneriat,am de pregatit fise de lucru...
Toate cele bune!
Diana
dianam
 
Mesaje: 12
Membru din: 15 Sep 2005, 21:15

Mesajde catelutza » 11 Oct 2005, 10:13

Vineri, 7 oct, am participat la o activitate utila pentru cadrele didactice de sprijin / itinerante, "Înfiinţarea retelelor reginale pentru educatie incluziva si cadre didactice de sprijin / itinerante". Aceasta a fost organizata de RENINCO, MEdC si UNICEF (Romania). În grupul de lucru au participat cadre didactice de sprijin, inspectori de specialitate, directori CCD, directori de socili speciale, logopezi, psihologi scolari, reprezentanţi din Universitatea "Ovidius" Constanta, veniti din mai multe judete: Constanta, Calarasi, Braila, Galati, Ialomita, Tulcea. Ni s-a comunicat ca astfel de intalniri regionale s-au realizat (sau se vor realiza) aproape în toata ţara, iar scopul general este acela de a se infiinta 8 retele regionale pentru promovarea educatiei incuzive, schimburi de experienta intre judete, identificare de resurse si schimb de resurse (atat materiale, dar mai ales umane si metodologice).
In cadrul intalnirii ni s-a prezentat un "Ghid pentru cadre didactice de sprijin" elaborat de RENINCO şi publicat cu ajutorul UNICEF si MEdC.
Daca sunteti CDS din judetele amintite ma puteti contacta printr-un mp ca sa va comunic persoana de contact din judetul dv (si un nr. de telefon sau o adresa de mail) pentru a afla mai multe amanunte sau chiar sa intrati in posesia ghidului. Iar daca sunteti din alte judete luati legatura cu inspectorul de specialitate sau cu directorul CCD.
Sunt convinsa ca acest ghid va va ajuta in activitatea dumneavoastra.
catelutza
 
Mesaje: 246
Membru din: 16 Oct 2004, 22:16

Mesajde dianam » 11 Oct 2005, 22:03

Multumesc din suflet pt. aceste informatii,chiar nu stiam nimic despre aceste centre regionale,iar in ceea ce priveste ghidul chiar ma intereseaza f. mult.Din pacate nu sunt din nici unul dintre judetele amintite,am sa incerc sa iau legatura cu cineva care mi-ar putea furniza mai multe informatii si ghidul respectiv.
Numai bine!
Dianam
dianam
 
Mesaje: 12
Membru din: 15 Sep 2005, 21:15

Următorul

Înapoi la Invatamant special / psihologie scolara

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori