Ce trebuie sa stie un copil la intrarea in clasa I

Sectiune dedicata dialogului parinti-educatori

Mesajde dia_cos » 26 Iul 2007, 10:41

oana1964 scrie:
Senzaţia mea este că mulţi profesori nu se dau în lături de la ore suplimentare (gratuite) cu olimpicii... Greşesc? Dacă nu, atunci de unde provine această asimetrie?

nu gresiti. dar ce-i drept, nu am auzit sa fie cineva apreciat pt. ca adus un elev de la nota 3 la 6. insa daca dai peste un olimpic e ca si cum un colt din podiumul acela pe care urca el ar fi al tau. :)


Here we come... Aici este argumentul meu pentru un sistem de evaluare a profesorilor care să stimuleze şi acest gen de performanţe didactice.

Diana
dia_cos
 
Mesaje: 36
Membru din: 31 Ian 2006, 16:09

Mesajde oana1964 » 27 Iul 2007, 19:36

@dia_cos:
Aici este argumentul meu pentru un sistem de evaluare a profesorilor care să stimuleze şi acest gen de performanţe didactice.

dar intre noi fie vorba, ce ati alege sa mancati: merele din copac sau pe cele de pe jos? :wink:

@amoga:
nu vad nici un motiv pentru care un copil din Romania e capabil sa memoreze capitalele europene, iar unul din Italia nu e. Idem pentru invatatul unei limbi straine in Statele Unite vs. Romania. In oricare din aceste tari copiii sunt perfect capabili sa invete o limba straina (chiar mai multe) si sa memoreze capitalele statelor europene (si nu numai), daca dintr-un motiv sau altul au interesul sa o faca.

da, numai ca in Romania conteaza mai mult memoratul, care se poate face si la 7 ani, iar pentru altii probabil conteaza si ce pricepi din ceea ce inveti si memorezi. poate ca un copil nu intelege conceptul de capitala, de rol politic al orasului care poarta acest rang. de aceea nu e oportun sa-i spui copilului preadolescent ce-i aia o capitala, ca nu pricepe.
apropo: intr-o calatorie fiind, doua fetite de vreo 13-14 ani jucau fazan (daca va mai amintiti jocul). la un mom. dat una spune "coruptie". la care celalata intreaba: "da' tu stii ce-i aia corputie?" , "Nu", zice fata nr. 2 "dar am auzit cuvantul la televizor."

Acu' explicati-ne (if you wish...) de ce se chinuie atita scoala sa faca pe toata lumea sa-si utilizeze materia cenusie in acelasi fel si in aceeasi masura?

daca va referiti la toata lumea ca si mapamond, nu cred ca se predau in toate scolile din lume exact aceleasi informatii. daca este vorba despre o tara, pentru ca (dar e o parere pur personala, eu nu mi-am pus problema asta niciodata) probabil ca trebuie sa vorbim aceeasi limba, ca sa zic asa, si atunci numim cultura generala ceea ce invatam in scoala. iar daca unii copii ar invata ceva si altii altceva, cultura generala ar fi si ea de mai multe feluri.
:) stiu ca nu v-am dat un raspuns satisfacator. si mai stiu de ce ati intrebat asta, pentru ca ati mai scris intr-un post ceva despre acest subiect. dar eu nu cred in teoria dv. sau a cui o fi. :lol: si stiti de ce? pentru ca metodele la care va referiti dv. sunt cu mult mai subtile si se adreseaza direct subconstientului.

Bunaoara, daca note mai mari inseamna bani mai multi, atunci sigur o sa-nceapa sa curga cu note mari.

chestia asta nu prea e valabila. sincer, nu am auzit de vreun profesor care sa puna note mari pt. ca i s-au dat bani mai multi (la salariu, sau altfel). desi din cate stiu, in alte tari notele sunt foarte mari mai mereu. Am avut la o scoala generala un profesor de engleza de la Peace Corps si punea note numai de 10 si cativa de 9.
cum motivezi profesorii sa se ocupe de cei mai putin performanti?

eu as intreba de ce sa-i motivezi? poate chiar nu le plac deloc anumite obiecte.
mie mi-a displacut enorm sa merg la pregatire la matematica (ceva ce nu am inteles si aproape am urat toata viata), mergeam caine-caineste doar pt. ca stiam ca am de dat treapta, si dupa cateva sedinte i-am spus franc in fata lui taica'meu ca da bani degeaba la profesoara ca eu nu pricep nimic si nu-mi place. chestie dupa care taica'meu m-a lasat in pace. si am luat treapta fara probleme, dar nu cu notele mirobolante pe care le-ar fi vrut el.
asadar, de ce sa ma irosesc intr-o directie pentru care nu simt nici o atractie in loc sa-mi vad de drumul meu si de preferintele mele? cata matematica mi-a trebuit in viata am priceput, dar de mai mult chiar nu era cazul.

Ceea ce finantatorilor le convine de minune, pentru ca vor premia doar un numar mic de elevi/profesori.

care finantatori? profesorii nu primesc bani in plus pentru ca au elevi olimpici. iar olimpicii primesc premii in bani sau excursii de la sponsori, nu de la stat (din cate stiu ...).
in invatamant nu exista premiere. singurul lucru sunt acele salarii de merit (pe 1 an) sau gradatii de merit (pe 4 ani), care inseamna 10 respectiv 15 sau acum 25% din salariu, si care se acorda profesorilor care depun cerere pentru asa ceva si care indeplinesc niste criterii de performanta care nu sunt deloc usor de realizat, precum a fi autor de manuale, a merge la conferinte in strainatate, a face tot felul de cursuri de perfectionare (din banii nostri), a avea activitate in proietce PHARE, .. in fine, sunt multe lucruri care nu au legatura directa cu catedra, dar conteaza la aceste suplimente financiare.

Pe de alta parte, daca s-ar schimba optica si s-ar premia lucrul cu "the bottom third", ar fi o potentiala problema

ar fi. dar daca o mare parte din acei bottom third nu ar dori sa se lucreze suplimentar cu ei?
oana1964
 
Mesaje: 850
Membru din: 20 Feb 2005, 15:30
Localitate: Piatra Neamt

Mesajde oana1964 » 27 Iul 2007, 21:37

limbajul e necesar pentru comunicare. fireste ca daca un copil e ferit sa invete automat un limbaj, el nu va putea comunica. Dar nu cred ca e asa o mare tragedie daca nu invata la 14 ani ce-i aia o capitala, ci la 16.

eu cred ca "toate la timpul lor". exista niste trasaturi psihologice generale, si niste varste la care ni se intampla cam la toata lumea niste lucruri, deci exista o lege a ciclicitatii, care nu a fost decretata de nimeni si care exista in mod obiectiv.
oana1964
 
Mesaje: 850
Membru din: 20 Feb 2005, 15:30
Localitate: Piatra Neamt

Mesajde dia_cos » 28 Iul 2007, 13:43

oana1964 scrie:@dia_cos:
Aici este argumentul meu pentru un sistem de evaluare a profesorilor care să stimuleze şi acest gen de performanţe didactice.

dar intre noi fie vorba, ce ati alege sa mancati: merele din copac sau pe cele de pe jos? :wink:


Merele de pe jos au fost în copac. Dacă merele din copac ar fi foarte scumpe iar cele de pe jos foarte ieftine, e posibil să le aleg pe cele din urmă. The bottom third.

Diana
dia_cos
 
Mesaje: 36
Membru din: 31 Ian 2006, 16:09

clasa I

Mesajde alina_anila » 30 Iul 2007, 11:43

ce materii se fac in clasa I????????
alina_anila
 
Mesaje: 1
Membru din: 30 Iul 2007, 11:39

Mesajde filofteia » 06 Aug 2007, 13:04

Alina, iata aici planurile cadru pentru clasa I
http://www.edu.ro/index.php/articles/c538/
Banuiesc ca optionalele sunt in functie de scoala.

Oana, amoga, dia_cos... incet incet incepeti sa va dati seama ca ganditi cam la fel :wink: .
filofteia
 
Mesaje: 47
Membru din: 04 Apr 2007, 15:46

Mesajde aquariusrpro » 10 Sep 2007, 18:49

amoga scrie:
Exercitiu de imaginatie: cum ar fi daca elevii nu ar avea absolut nici o obligatie in a urma un curs sau altul, in a face prezenta intr-o clasa sau alta? Daca ar fi lasati sa-si aleaga (dupa ce criterii considera ei valabile) clasele in care se inscriu si cind? Intr-o astfel de lume ar fi nevoie de un singur criteriu in evaluarea profesorilor: marimea audientei.
A.M.


:lol: Spaima profesorilor acest exercitiu de imaginatie! Probabil ca mai mult de jumatate ar ramane fara slujbe, iar cealalta jumatate ar trebui sa lucreze suplimentar .. la scoala de "produs" profesori.

dia_cos scrie:
Pe de altă parte, evaluarea profesorilor poate fi (ar trebui să fie, după mine) o pârghie prin care întregul sistem să fie antrenat într-o anumită direcţie (presupunând că se găseşte o direcţie considerată corectă). Adică: dacă se adoptă o politică educaţională axată pe un set de "competenţe cheie" care trebuie formate (în contrast cu metoda centrată pe achiziţie de cunoştinţe), atunci nu mă pot baza pe bunăvoinţa profesorului de a-şi schimba practicile în direcţia dorită. În schimb, un anumit sistem de evaluare poate da un impuls bine direcţionat


Nici unul din proiectele de reforma nu a luat in considerare acest aspect si nici nu se va intampla. Rezistenta profesorilor la acest aspect este imensa. La fel ca a medicilor ( plata dupa performante). Povestea un lider de sindicat ca daca s-ar pune problema in acest fel, pleaca jumatate din profesori. Pur si simplu nu ar face fata, paradigma din care evolueaza neincluzand ideea de parteneriat profesor - elev ci ceva similar cu sef - subaltern (de stapanit prin frica).
aquariusrpro
 
Mesaje: 4
Membru din: 10 Sep 2007, 18:07

Mesajde aquariusrpro » 10 Sep 2007, 19:18

Fata mea incepe scoala peste o saptamana. Prima intrebare a fost daca invatatoarea ei e om sau robot. M-am uitat lung la fii-mea si am cerut detalii. Rezumatul ar fi cam asa:
- un om nu considera puii de om ca fiind inferiori, nu-i face sa le fie frica, ii place jocul si face din tot un joc. Si totul ajunge sa fie joc intr-un joc mai mare. Un om se tine intotdeauna de cuvant si nu minte.
- un "robotel" este o imitatie de om care simte nevoia sa se dea mare in fata puilor, nu se joaca, nu-i place jocul pentru ca nu mai stie sa se bucure si sa iubeasca. Langa fiecare "robotel" exista omul ... dar robotelul conduce. :shock:

Hmm ... n-am stiut sa-i spun nimic despre invatatoare. Nu m-am interesat la ce invatatoare va fi, nu am de gand sa intervin cu nimic in scoala ei. Am inteles ca ideile vin de la o prietena de joaca, prietena care a fost la un curs in Anglia ( prietena are 9 ani, e clasa a 3-a acum).

A doua intrebare a fost daca poate sa mearga la alta invatatoare .. daca nu-i place invatatoarea ei. Raspunsul NU a avut un efect devastator ( pe bune). Este prima data cand nu poate sa aleaga.

Nu vrea sa faca religie la scoala ( i-am aratat care sunt materiile de studiu ). Poate sa aleaga sa nu faca religie ? Chiar nu am nici o legatura cu optiunea ei fata de religie. Pur si simplu nu vrea, desi se roaga. Spune ca oamenii mari habar nu au sa vorbeasca cu Domne Doamne si este "deprimant" cum oamenii mari au facut toate icoanele triste :? Exista alta optiune in loc de religie ?
aquariusrpro
 
Mesaje: 4
Membru din: 10 Sep 2007, 18:07

religie ?!?

Mesajde rustica » 08 Ian 2008, 17:40

In primul rand ca ceea ce se studiaza nu este Religie. Este vorba de confesiunea ortodoxa. Nimeni nu este obligat sa faca asa ceva. O simpla cerere a tutorelui rezolva totul.

Ca fapt divers, copilul poate schimba cati invatatori este nevoie pana se gaseste cel apt sa comunice cu el. Sunt surprinsa sa vad ca nu a raspuns nimeni. Sau poate intr-un alt topic. Si tot ca fapt divers, fetita aceea din U.K, are mare dreptate, invatatorii de azi sunt niste "roboti". Se lucreaza dupa fise, dupa tot soiul de manuale. Din nefericire, copilul este indoctrinat, imbuibat cu asa zice teme, care nu au suport in dezvoltarea lor. Temele nu numai ca ii tin ocupati de la alte activitati interesante si mult mai educative, dar ii si obosesc, pentru ca la scoala predarea se face TIPIZAT. Vreti detalii, intrebati. V-am ofensat ? Too bad....pentru ca este adevarul. Felicitari acelora care nu uita ca au de a face cu niste fiinte umane.


STATUL ESTE OBLIGAT SA ITI OFERE SUPORT EDUCATIONAL. DREPTUL LA EDUCATIE ESTE AL TAU.
rustica
 
Mesaje: 2
Membru din: 07 Ian 2008, 19:50

Mesajde filofteia » 10 Ian 2008, 09:28

Revin pentru ca sunt oarecum datoare. :wink:

Suntem in clasa I, desi nu implinisem 7 ani. De descurcat se descurca foarte bine. La citit avem oarece probleme. Problema adevarata este ca fiind mai mic, ceilalti (cam 80 %) stiu sa scrie si sa citeasca si atunci invatatoarea are aceeasi pretentie si de la el.
Ce am observat. Textele dupa care se lucreaza (dintr-o culegere) sunt mult mai grele decat cele din carte (Abecedar). De asemenea fisele de evaluare folosite de invatatoare atat la romana cat si la matematica sunt mult mai grele decat evaluarile din carte. Daca copilul nu avea o inteligenta peste medie, recunosc ca nu s-ar fi descurcat.
Ma intreb daca de vina nu sunt de fapt invatatorii/profesorii, care cer mai mult decat programa. Pana acum dadeam vina pe sistem, dar nu mai sunt asa de convinsa.

Nu ne-a spus nimeni ca se poate renunta la religie, nu scria nicaieri, eu stiu afisat la poarta, pe usa de la intrare, la avizier.
Am aflat apoi din alte surse ca se poate renunta la religie printr-o simpla cerere la directorul scolii.

Rustica, nu cred ca ai ofensat pe nimeni, pentru ca ai dreptate.

In ce priveste schimbatul invatatorului si eu sunt de acord si as aplica-o daca ar fi semnale de la copil ca nu merge bine.
Cert este ca nu te impiedica nimeni sa schimbi invatatorul.
filofteia
 
Mesaje: 47
Membru din: 04 Apr 2007, 15:46

Anterior

Înapoi la Parintii intreaba, educatorii raspund

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori