de marro » 07 Ian 2008, 23:54
Sper să fie ceea ce aţi solicitat!
REGULAMENTUL DE FUNCTIONARE AL
COMISIILOR ĹI CATEDRELOR METODICE
I. Dispoziţii generale
Art.1. Prezentul regulament conţine prevederi privind organizarea şi funcţionareacatedrelor şi comisiilor metodice în conformitate cu Constituţia României,Legea învăţământului şi Statutl Personalului Didactic şi cu actele normative elaborate de M.E.N.
Art.2 Oorganizarea şi funcţionarea se realizează în conformitate cu normativele menţionate şi cu deciziile inspectoratelor şcolare,la nivelul şcolii conform regulamentului de ordine interioară.
II. Organizarea comisiilor
Art.3. La nivelul unităţilor se constitue comisii şi colective de lucru.
Art.4. Se poate constitui comisia sau colectivul de lucru atunci când numărul profesorilor de aceeaşi specialitate sau de specialităţi în medie,nu este mai mic de trei.
Art.5 Comisia metodică este condusă de către un responsabil numit de către Consiliul de administraţie.
Art.6 Comisiile metodice pentru clasele I-IV se constitue pe nivel de ani de studiu.
Art. 7 Comisiile de catedră se constitue pe discipline.
Art.8 Ăn şcoală funcţionează următoarele comisii de catedră:limba română,limbi moderne,matematică,fizică-chimie,ştiinţe sociale,biologie,geografie,muzică-desen,educaţie-fizică,educaţie tehnologică,dirigenţie (V â VI;VII- VIII).
III Atribuţiile comisiilor metodice
Art.9 Dezbat probleme privind realizarea prevederilor programelor analitice,planificarea materiei,modernizarea predării,folosirea mijloacelor din învăţământ.
Art.10 Organizează schimburi de experienţă prin interasistenţă şi lecţii deschise.
Art. 11 Stabilesc teme de specialitate,pentru informarea ştiinţifică şi perfecţionarea psihopedagogică.
Art.12 Discută probleme privind organizarea şi desfăşurarea lecţiilor de recapitulare finală a materiei.
Art.13 Analizează rezultatele elevilor,lipsurile în pregătire şi stabilesc măsuri de recuperare.
Art.14 Stabilesc un sistem de cerinţe privind verificarea şi aprecierea elevilor,subiectele pentru teze,lucrări de sondaj.
Art.15 Ăntocmesc rapoarte privind rezultatele cadrelor didactice în predarea disciplinei.
III. Ĺefii comisiilor metodice
Art.16 Ăntocmesc programele de activitate,cu consultarea membrilor.
Art.17 Conduc şedinţele.
Art.18 Ajută conducerea şcolii în efectuarea îndrumării şi controlului la specialitatea respectivă.
Art.19 Acordă sprijinul cadrelor didactice pentru pregătirea diferitelor materiale.
Art.20 Selecţionează cele mai bune materiale din activitatea colectivului şi le valorifică prin diferite mijloace.
Art.21 Ţine evidenţa activităţilor.
Art.22 Comisiile se întrunesc de regulă o dată pe lună şi îşi consemnează activităţile în registrul unic de procese verbale.
Art.23 Comisia pentru organizarea serviciului pe şcoală.
Art.24 Comisia de elaborare a schemelor orare.
Art.25 Comisia de activităţi extracuriculare.
Art.26 Comisia de protecţie a muncii.
sau
FIĹA POSTULUI
RESPONSABILULUI COMISIEI METODICE
⢠Ăntocmirea programelor de activitate;
⢠Ăntocmirea unor situaţii privind starea materialului didactic şi necesarul de materiale pentru anul în curs;
⢠Recomandarea manualelor valabile pentru anul şcolar în curs, necesarul de manuale;
⢠Preocuparea pentru funcţionalitatea cabinetului metodic;
⢠Implicarea în organizarea şi desfăşurarea activităţilor la nivelul comisiei, a cercului pedagogic, a acţiunilor de perfecţionare;
⢠Ăntreţinerea legăturii cu ceilalţi responsabili de comisii din şcoală;
⢠Verificarea planificărilor calendaristice;
⢠Preocuparea pentru promovarea noului prin asigurarea unui raport echilibrat între informativ şi aplicativ în predare-evaluare;
⢠Efectuarea de asistenţe;
⢠Asigurarea împreună cu conducerea şcolii a suplinirii orelor neacoperite temporar, ocazional;
⢠Completarea fişelor de evaluare;
⢠Prelucrarea fişelor postului cu membrii comisiei;
⢠Ăntocmirea şi păstrarea documentelor de evidenţă a comisiei metodice;
⢠Asigurarea împreună cu conducerea şcolii a cadrului optim pentru pregătirea grupelor de elevi participanţi la concursurile şcolare;
⢠Participarea la şedinţele Consiliului de Administraţie;
⢠Informarea conducerii şcolii cu disfuncţionalităţile ivite în desfăşurarea activităţilor.