Daca sunt profesori care predau conţinuturi din gimnastica aerobică pot sa le impartaseasca pe forum, experienta lor fiind benefica celor care doresc intradevar sa schimbe ceva in aceste domeniu.
Din experienţa mea pot spune următoarele:
- inceputul este foarte greu si trebuie respectată opţiunea elevilor;rezultatele sunt uimitoare dupa cca un an- se pot valorifica in serbarile sau balurile liceului/scolii, astfel reputatia si prestigiul catedrei de ed fizica fiind mult crescute; puteţi iesi din anonimat si puteti misca si sensibiliza interesul pentru aceasta disciplina din partea elevilor si nu numai;
- continuturile dau rezultate deosebite in ceea ce priveste participarea elevilor la ore;
- continuturile se potrivesc in special la clasele unde sunt peste 80% fete;
- sunt preferate structurile simple din stepp si dance aerobic, sub forma unor coregrafii impuse de 3-10 minute, la inceput, propuse de profesor , in final lasându-se la latitudinea elevilor conţinutul, succesiunea şi întotdeauna fondul muzical pe care se exersează;
- este de preferat să se lucreze frontal cu exersare globală, profesorul plasat intr-o pozitie centrală. elevii lucrând în oglindă;
- profesorul trebuie să stapanească tehnica de bază din aerobic şi dans sportiv sau dans modern; se urmăreşte continuu ritmul şi lucrul sincron, ulterior trecându-se la corectarea tinutei si perfecţionarea tehnicii;
- exerciţiile se exersează pe timpi numărându-se la început, cu voce tare 4, 8 sau 16 timpi;
- atractivitatea este data de efectul multiplu al efortului depus si structura motrica folosite, dozare, nr de exerciţii, tempo, fond muzical, obiective operaţionale propuse;
- exercitile aerobice pot fi facute la inceputul cat( in incalzire, verigile 1-3) si la sfarsitul orei( dezvoltarea rezistenţei...), sau pot fi planificate sub forma de teme de lecţie( pasi de baza din aerobic, coregrafie simpla de 2-3 min...);
- munca va fi mult usurata in al 2 -lea an de instruire cand elevii vor venii cu placere la ore si se pot face multe lucruri benefice în folosul elevilor.
Astept pareri sau aspecte din experienta altor profesori.
Numai bine.