Varsta de 3 ani

Sectiune dedicata dialogului parinti-educatori

Varsta de 3 ani

Mesajde dandia » 20 Sep 2007, 09:44

Buna!
Am urmarit unele topicuri in calitate de profesor si mi-a placut mult cum le-ai raspuns parintilor. Acum iti pun si eu unele intrebari in calitate de parinte. Fiica mea a implinit 3 ani in august; a fost la o cresa anul trecut, iar de acum din toamna merge la gradinita la grupa mica. Multa lume imi spune ca este isteata si intelege foarte multe la varsta ei, dar eu am considerat ca e firesc din moment ce am stat cu ea in primii doi ani si am comunicat foarte mult. De dimineata am dus-o la gradi si, din discutiile cu doamnele la care asista si ea, am inteles ca la grupa mica se vor invata numai cercul si patratul. Fiica mea stie deja figurile si corpurile geometrice, culorile (in romana si engleza), alfabetul, numara pana la 20, a invatat cateva poezii si cantecele, face cu mare placere puzzle-uri (acum a ajuns la 35 piese), recunoaste marcile de masini si, in general prinde destul de repede informatiile. Eu nu vreau sa o fortez (stiu ce greu este pentru un copil care stie mai multe dacat cei de varsta lui). Te rog, daca ai timp, sa imi spui cam ce si cat ar trebui sa cunoasca un copil la 3 ani, ca sa ma linistesc (am momente in care imi e teama).
dandia
 
Mesaje: 23
Membru din: 05 Mai 2005, 17:07

Mesajde florica_alice_fanca » 24 Sep 2007, 20:06

sunt o educatoare si am avut un baietel care eraa ca fetita d-voastra.
Pot sa spun ca restul copiilor au incercat sa-l izoleze, pentru ca remarcile lui uneori erau ,,acide" si cu toate ca nu intelegeau ce spune (uneori) simteua ca sunt ironizati.A trebuit o munca titanica din partea mea ca sa-l fac acceptat in grup. Apoi in grupa mare- pregatitoare a fost atras de jocurile de constructii si de masini cand alti copiii doreau sa scrie si sa socoteasca-el avandu-le in degetul mic.
Un alt caz este al fetitei mele care acumulase foarte multe cunostinte la o varsta frageda, numai ca la un moment dat a inceput sa se balbaiasca. Dupa multe vizite la diferiti medici mi-a fost recomandat sa nu ii mai transmit nici un fel de informatie, doar ce acumuleaza ea.Nu se mai balbaie.Invata foarte bine dar nu mai are zvacnirea aceea de inteligenta.D-zeu stie cum e mai bine.Eu zic ca instinctul d-voastra va va spune pana unde sa mergeti si cand simtiti ca trebuie sa va opriti.Si la gradinita, cu cei f.buni lucezi suplimentar in etape, si in timpul activitatilor obligatorii pe cand celorlalti le transmiti, la ,,varfuri" verifici.
florica_alice_fanca
 
Mesaje: 5
Membru din: 09 Iun 2007, 10:22

Mesajde dandia » 27 Sep 2007, 11:14

Multumesc mult pentru exemplele pe care mi le-ati dat. Nu pot spune ca fiica mea este acida cu colegii: de fapt ea nu realizeaza cum se situeaza fata de ceilalti copii. De cate ori ma intreaba de ce copilul cutare nu stie cutare lucru eu ii spun ca este mai mic si ca nici ea nu stia cand era mica. Nici nu incerc sa o fortez in vreun fel, insa daca ma intreaba ceva incerc sa-i raspund pe intelesul ei. M-am gandit ca daca ea cere si eu ii spun "mai tarziu" atunci ii voi taia pofta de cunoastere (cam ce imi spuneati despre fiica dumneavoastra).
As dori sa stiu cam care este programa, ce fel de activitati se fac la grupa mica, sa o canalizez si eu in acea directie. Am mai discutat si cu doamnele educatoare, care sunt foarte incantate de ea, dar nu vreau sa insist foarte tare ca sa nu creada cumva ca le verific sau ca fortez nota. De exemplu ce fel de planse se potrivesc pentru colorat si pictat - ei ii place foarte mult sa coloreze (si de mana si pe calculator) si i-as putea crea eu plansele (contururile), insa nu stiu tematica.
dandia
 
Mesaje: 23
Membru din: 05 Mai 2005, 17:07

Mesajde liana77 » 11 Oct 2007, 22:44

Exista un ordin al ministrului care se refera la promovarea a 2 ani in unul singur. Nu l-am studiat sa vad daca e valabil si pentru gradinite. Poate va intereseaza. Dumneavoastra hotarati ce e mai bine pentru copilul dv. Daca simtiti ca poate mai mult, nu are sens sa se plafoneze. Dar nici sa-i scurtati copilaria nu cred ca e bine. Succes. O.M. 4858, din 22 oct. 1998
liana77
 
Mesaje: 35
Membru din: 22 Noi 2005, 20:03

Mesajde liana77 » 11 Oct 2007, 22:49

Revin cu o parere. Gradinita si scoala nu urmaresc numai instructia, ci mai ales educatia copilului. Chiar daca are deja notiunile matematice care se predau, munca in grup implica relationare, comunicare, disciplina, indemanare etc. Toate astea se formeaza zi de zi in gradinita. Scoala nu inseamna o bombardare cu cunostinte teoretice.
liana77
 
Mesaje: 35
Membru din: 22 Noi 2005, 20:03

Mesajde dandia » 13 Oct 2007, 09:47

Stiu ca lucrul in echipa este foarte important si de aceea tin foarte mult sa se integreze in colectiv (din punctul asta de vedere nu am prea avut probleme - chiar din prima zi de gradinita a fost foarte incantata). In plus, avem sansa sa fie intr-o grupa step by step, ceea ce ma incurajeaza si mai mult (de curand am aflat ca este folosita aceasta metoda). In ceea ce priveste acel ordin nici nu vreau sa ma gandesc; copilul trebuie sa-si traiasca din plin copilaria si sa se bucure cat mai mult alaturi de copii de varsta sa.
Va multumesc foarte mult ca ati fost alaturi de mine si mi-ati mai spus opiniile dvs. Am devenit mai optimista si parca nu mai sunt chiar asa de speriata. Acum am inceput sa colorez si eu alaturi de ea: am observat ca incearca sa copieze comportamentul nostru (al parintilor) si daca am eu in fata o plansa de colorat vrea si ea una identica, daca deschidem eu sau sotul meu calculatorul vrea si ea la calculator. Am discutat si cu doamnele educatoare si m-au incurajat sa o directionez spre formarea deprinderilor de desen si pictura, vom incepe sa o pun sa povesteasca singura sau sa comenteze poeziile pe care le invata.
Inca o data va multumesc foarte mult!
dandia
 
Mesaje: 23
Membru din: 05 Mai 2005, 17:07

Mesajde angela_ghrsm » 23 Oct 2007, 22:04

Am citit cele scrise de dv si-mi este greu sa raspund de la distanta. Intr-adevar copiii de azi sunt mult mai inteligenti, mai curiosi, mai activi si mai maturi decat am fost noi sau decat copiii de acum 10 ani. Se pare ca a trait intr-un mediu de stimulare intelectuala suplimentara. Fetita dv ar trebui sa mearga la gradinita la grupa mica; mai tarziu puteti sari o grupa, de exemplu puteti sari grupa mare si s-o inscrieti direct la pregatitoare, cu conditia sa aiba toate cunostintele si deprinderile care se insusesc la grupa sarita. La gradinita fetita are nevoie de socializare, sa invete sa traiasca printre copiii de aceeasi varsta, sa accepte diferentele dintre copii, faptul ca nu toti copiii au aceeasi dotare intelectuala, aceeasi memorie, aceeasi ambitie de a asimila informatii din lumea inconjuratoare. Daca un copil nu stie ce stie ea, acel copil trebuie ajutat, informat, stimulat. La 3 ani nu este nevoie numai de memorie. Trebuie dezvoltata si gandirea, (punandu-i intrebari : de ce crezi ca ...), exprimarea orala ( sa formuleze scurte propozitii despre imagini,), sa cunoasca figurile geometrice ?i sa le grupeze dupa culoare, forma, marime. Pe parcursul acestor activitati o intrebati : de ce ai grupat figurile astfel ? de ce nu punem si un patrat verde la patratele rosii ? trebuie sa-i dezvoltati si operatiile gandirii care trebuie sa devina flexibila. Sa invete sa-si puna intrebari despre tot ce exista in lume. Am observat ca la ea predomina memoria vizuala. Exersati si memoria auditiva ! da-ti-i sa memoreze auditiv unele lucruri : de exemplu cuvinte cu intelesuri diferite, incepem cu 3 - 4 cuvinte, apoi trecem la memorarea a 5 - 6 cuvinte : de exemplu : varza, furculita, carte, masa. ÃŽi dati sa formuleze propozitii cu ele, sa faca asocieri de cuvinte. Cartea este pe masa langa furculita. ÃŽi dati un exemplu apoi ii cereti sa faca si ea acelasi lucru. Toate acestea in joaca, fara sa o plictisiti. Trebuie aflat momentul zilei in care este dispusa sa asimileze cunostinte noi. Apoi puteti sa -i cereti sa memoreze cifre : sa repete 3 - 5 cifre diferite. Incepeti cu trei cifre : 2 - 5 - 9. Apoi : 3 - 6 - 1 - 9 - 4; cresteti treptat numarul cifrelor si notati-va cate cifre poate reproduce corect. Aveti grija sa-i formati si deprinderi de munca, de autoservire : sa-si spele o batistuta, un ciorapel, alaturi de dv, sa faca ordine in camera ei ajutata de dv. Altfel o veti invata o micuta printesa. Oricui ii place sa desfasoare numai activitati intelectuale, mai putin cele casnice. Si mie imi place sa stau la computer si mai putin la bucatarie. Cumparati-i jocuri de constructii, sa aiba manutele ocupate, sa monteze sau sa demonteze jucarii, sa confectioneze rochite la papusi, jocuri care sa-i dezvolte imaginatia, nu numai colorat si pictat. Diversificati-i activitatea ! treptat sa invete sa faca si ceea ce nu-i place. La 3,6 ani trebuie sa stie sa plieze hartia in doua dupa demonstratie, puteti incerca si plierea hartiei pe diagonala ( pt 4 ani ), sa arate ochiul drept, urechea stanga, etc, sa reproduca dupa model patratul, triunghiul, cercul. ( Rombul abia dupa 5 ani ). sa arate pozitia spatiala pe o constructie : fata, spatele, partea dreapta, stanga, partea de sus, cea de jos. Apoi faceti exercitiul invers : o intrebati pe ea : ce parte a constructiei este aceasta ? ea trebuie sa raspunda : partea de sus,... La fel puteti proceda si cu corpul ei : unde e tavanul? ( sus), podeaua ( jos), ce ai la dreapta ? la stanga ? unde sunt eu ? ( in fata ) unde e usa ? ( in spate ) ( probe pt 5 - 6 ani ), sa arate care este linia mai lunga, mai scurta, obiectul mai greu, cubul mai mare si invers. Cred ca v-am dat destul de lucru ! Puteti nota tot ce stie ce nu stie, varsta la care a invatat ceea ce ati intrebat-o. Va doresc succes ! inca o data nu o plictisiti, doar daca va cere ea sa lucrati. Altfel la scoala se va plictisi si va refuza sa asimileze lucruri noi.
angela_ghrsm
 
Mesaje: 120
Membru din: 01 Feb 2007, 15:23

Mesajde dandia » 24 Oct 2007, 16:21

Multumesc foarte mult pentru raspuns. Intr-adevar mi-ati dat foarte multe informatii (exercitii) si acum stiu cam in ce directie sa merg. Bineinteles ca nu o fortez - tocmai de aceea si voiam sa stiu pe unde sa ma situez cu "cerintele". De fapt ceea ce a asimilat pana acum a fost pur si simplu numai ca urmare a raspunsurilor la intrebarile pe care mi le-a adresat. Stie sa fure foarte bine din discutiile celorlalti: adica este foarte atenta la ce discutam noi, cei mari, si cand nu intelege ceva intreaba. Imi voi nota ceea ce stie din lista de deprinderi pe care mi-ati dat-o si voi "lucra" dupa exemplele dvs. Trebuie sa va spun ca eu ma vad nevoita sa ii dau de lucru, pentru ca altfel nu sta cuminte. Saptamana aceasta am descoperit jocul uneste punctele si este foarte incantata: imi cere mereu planse noi ca sa descopere ce se afla in figura si dupa aceea sa coloreze dupa cum vrea ea.
Inca o data va multumesc foarte mult pentru rabdarea de a citi apelul meu si bunavointa de a-mi da cateva cai de urmat! Va doresc succes in activitatea dvs.
dandia
 
Mesaje: 23
Membru din: 05 Mai 2005, 17:07

Mesajde dandia » 28 Oct 2007, 12:31

Eu nu am de gand sa ma amestec peste educatoare. Chiar sunt niste doamne care se preocupa foarte mult de copii si fiica mea a invatat foarte multe la gradinita: chiar ma uimeste cat de multe poezii, cantece si jocuri a asimilat intr-un timp atat de scurt. Intrebarile pe care le-am adresat au fost doar pentru a ma lamuri eu ce este potrivit pentru varsta de 3 ani, nicidecum sa fortez copilul. Eu predau la gimnaziu si liceu si chiar nu stiam ce se indica pentru varstele mici. Nu tin sa invat eu copilul mai mult, ci doar sa stiu cu ce sa ne ocupam in timpul liber (pentru ca este un copil foarte energic si de la ora 16 pana la 23 cand se culca trece prin foarte multe activitati). Bineinteles ca respect ceea ce fac doamnele educatoare si nu vreau sa intervin, insa in cele 7 ore pe care le petrec impreuna cu fiica mea trebuie sa facem ceva si tocmai incerc din rasputeri sa o distantez de televizor si calculator. Cu papusile ne jucam si chiar si cu alte jucarii: maimutoi de plus, jocuri de constructii, puzzle, carti de colorat si povesti. Despre curatenie vreau sa va spun ca avem mare taraboi cand nu o las cu mainile in apa ca sa-si spele vasele ei (are set de bucatarie).
Ma bucur ca ma incurajati sa merg in directia jocului - este ceea ce imi doresc si eu: sa-si traiasca din plin copilaria. Dar ce spuneti ca ea atunci cand vorbeste cu papusile da buline rosii, negre, le spune ce au facut bine si ce nu, etc. Vedeti, asta voiam sa stiu si eu: ce facem cu papusile.
Va multumesc pentru sfaturi si sa stiti ca intr-adevar voi tine cont de ele.
dandia
 
Mesaje: 23
Membru din: 05 Mai 2005, 17:07


Înapoi la Parintii intreaba, educatorii raspund

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator