Legea invatamantului

Noile legi ale Învâţământului sunt supuse dezbaterii publice.

Mesajde gherghescudoina » 16 Iun 2007, 16:36

Cred că modul în care un c. d îşi desfăşoară activitatea ţine mai mult de pasiune, simţul datoriei, corectitudine, bun simţ şi nu de vârstă!!! Sunt destui tineri care din cauză că sunt prost plătiţi se simt îndreptăţiţi să nu-şi bată capul prea mult....sau pt că nu sunt titulari ,la fel...Mai cred că fiecăruia ne vine rândul să fim bătrâni şi ceilalţi să creadă despre noi că nu ne mai interesează decât să trecă timpul....Cunosc destule cazuri de înv. tineri plafonaţi, blazaţi care cred că nu mai au nimic de învăţat şi care aşteaptă să le fie recunoscute nişte merite pe care nu le au... sau nu le-au avut niciodată! SĂ RECUNOAŞTEM: ALTFEL DE PREGĂTIRE SE FĂCEA PE VREMURI( şi eu sunt absolventă 1989, recunosc)....câte ore am pierdut la liceu( şi nu din vina noastră), de câte ori prof. noştri nu ne chemau la sf. trim. şi nu ne puneau 2-3 note... ca să nu mai vină oră de oră...ceea ce nu cred că se făcea acum 20-30 de ani!!
Concluzia: cred că este bine să-şi aleagă fiecare unitate profesorii şi învăţătorii, într-un fel sau altul şi acum e la fel( se "păstrează" catedre).....în mod sigur va fi mai mult interes pt. elev!!
gherghescudoina
 
Mesaje: 285
Membru din: 26 Ian 2007, 18:03
Localitate: BARLAD-VASLUI

Mesajde esther » 16 Iun 2007, 18:19

eu am terminat facultatea acum 2 ani,cu media generala 9,59, am luat 10 la licenta, am luat BACu' cu 9,80, am luat titularizarea cu 9,10, sa inteleg ca toate astea nu au nici o importanta in fata experientei celor care se tin cu dintii de posturi?am intrat in invatamant cu inima deschisa,am vrut sa ma fac profesoara de cand ma stiu,asta e visul meu dar tocmai o asemenea atitudine ca a dumneavoastra ma face sa regret ca ma numesc profesor...poate ca aici ar trebui sa "lucreze" noua lege un pic,sa-i lamureasca pe unii ca nu anii in invatamant te fac un bun profesor ci dedicatia si devotamentul,si sa fim sinceri cred ca nu exista om mai blazat decat un "dinozaur" care preda aceleasi lucruri de mai mult de 25 de ani, care nu vrea si nu poate sa fie la curent cu ceea ce e nou...desigur ca tinerii sunt blazati,daca sunt tratati ca si cum nu au valoare, ca si cum nu stiu de nici unele doar pentru ca au facut scoala dupa revolutie...salvarea invatamantului romanesc zace in veterani!?
esther
 
Mesaje: 5
Membru din: 10 Ian 2006, 21:56

Mesajde oana1964 » 26 Iun 2007, 09:06

esther scrie:eu am terminat facultatea acum 2 ani,cu media generala 9,59, am luat 10 la licenta, am luat BACu' cu 9,80, am luat titularizarea cu 9,10, sa inteleg ca toate astea nu au nici o importanta in fata experientei celor care se tin cu dintii de posturi?


s-ar putea sa fie o diferenta, tot asa cum un 10 luat de un elev din clasa cea mai buna nu este acelasi lucru cu zecele luat de alt elev de la o clasa de SAM sau de la seral, sa zicem. vreau sa spun ca notarea e in functie de cat poate fiecare generatie de absolventi si nu conform unui standard unic aplicat tuturor, de secole, ca un fel de pat al lui Procust. ca sa nu mai spun de programele care se schimba relativ des.
eu nu consider ca notele maxime la engleza, obiectul meu, ale generatiilor de dupa '90 sunt egale cu ale celor de acum: atunci inca se cerea literatura la greu si gramatica, nu e acelasi lucru sa faci un comentariu si o analiza literara in engleza pe Antoniu si Cleopatra plus traduceri literare cu a discuta despre ce faci in weekend, ca atat se cere acum.

am intrat in invatamant cu inima deschisa,am vrut sa ma fac profesoara de cand ma stiu,asta e visul meu dar tocmai o asemenea atitudine ca a dumneavoastra ma face sa regret ca ma numesc profesor...


e un lucru bun ca-ti place meseria asta, dar te-ai gandit ca poate peste 25 de ani vei gandi despre tinerii de atunci la fel ca noi? acum vei spune ca nu, nu vei gandi asa :) :P

sa fim sinceri cred ca nu exista om mai blazat decat un "dinozaur" care preda aceleasi lucruri de mai mult de 25 de ani, care nu vrea si nu poate sa fie la curent cu ceea ce e nou...


:lol: :lol: pai unele lucruri chiar nu se schimba, de exemplu regulile de gramatica, iar altele le schimbi in conformitate cu programa. si crezi ca noi nu vrem sa fim la curent cu noutatile? crezi ca ne dam in vant dupa monotonie si rutina? :D

desigur ca tinerii sunt blazati,daca sunt tratati ca si cum nu au valoare, ca si cum nu stiu de nici unele doar pentru ca au facut scoala dupa revolutie...[/quote]

aici sunt multe de spus. nu se poate generaliza, dar de foarte curand am avut ocazia sa vad o tanara profesoara predand engleza unei grupe de adulti pentru nivel intermediar (cam clasa a 11-a). era atat de jalnica si de habarnista, nu stia sa structureze explicatiile care erau si asa incoerente si gresite, cursantii care isi mai aminteau engleza facuta in liceu ii dadeau solutiile corecte la exercitii si ea spunea ca nu este asa, si dadea drept buna varianta evident eronata incat mi-am pus imediat intrebarea cum a facut facultatea, cum face acum masterul in conditiile in care nu a fost in stare sa vorbeasca decat in romana la ora si cum de are post de titulara la un liceu intr-o capitala de judet!!???! si atunci? pentru mine notele ei de la licenta si alte alea, dupa ce am vazut-o cat poate, fireste ca nu au nicio valoare. iar daca ea are note mari, ma intreb cum arata colegii ei care au avut note mai mici decat ea? probabil ca aceia nici romaneste nu stiu bine, daramite engleza. si vin si zic: se compara admiterea la facultate pe baza de dosar cu aceea pe baza de examen? am dreptate sa n-o bag in seama pe o asemenea demoazela pana nu si-o ia de la elevi, ca asta se va intampla, si pana nu va invata an de an ceea ce n-a fost in stare in facultate?

insa repet, nu toti tinerii sunt la fel, am colege tinere de cancelarie, care mi-au fost eleve si care merita tot respectul si toata lauda. pacat ca financiar nu sunt stimulate, pentru ca vazand ca se descurca apeland la parinti, prefera sa caute alt serviciu, in alt domeniu.
oana1964
 
Mesaje: 850
Membru din: 20 Feb 2005, 15:30
Localitate: Piatra Neamt

Mesajde oana1964 » 26 Iun 2007, 09:14

cat despre legea invatamantului, nu am vazut proiectul, dar au fost discutii relativ aprinse in cancelarie pe subiectul cu validarea profesorilor la clasa de catre parinti si elevi.

nu cred ca un om care nu stie nimic despre o profesie are dreptul sa o evaluaze. dar fie...
ma gandeam totusi la raspunsul auzit din gura unui outsider. care afland despre aceasta noutate a spus: Acum sa vezi spagi si pile in invatamant...
oana1964
 
Mesaje: 850
Membru din: 20 Feb 2005, 15:30
Localitate: Piatra Neamt

Mesajde cioaba_ana » 30 Iun 2007, 14:40

Eu am o mare problemă şi cred că nu e vorba numai de mine.Cu colegele mele de cancelarie o dicut mai tot timpul.Aproape că nici nu mă mai interesează ce fel de forme mai propun luminaţii din capul trebii de la minister.A tâta vreme cât glasul celor care muncesc efectiv cu copiii nu este ascultat e sigur că vom continua cu n reforme . Primul lucru care ar trebui făcut este următorul: DESCONGESTIONAREA MATERIEI. Actualul curriculum nu mai corespunde nevoilor şi intereselor copiilor care sunt copleşiţi de atâta informaţie. Şi ne trezim mai târziu cu ei, la gimnaziu şi la liceu, că au un dezinteres uimitor faţă de carte şi faţă de instituţia şcolară. Păi e şi normal, pentru că aceşti elevi se simt depăşiţi de situaţie de cele mai multe ori şi ajung la concluzia că oricât ar învăţa , pentru ei e foarte mult. Eu propun ca întregul curriculum care se face la clasele I-IV să se facă pe durata a 6 ani şcolari, pentru a avea timp de aprofundare, pentru a putea face pe aceeaşi temă cât mai multe şi cât mai diverse activităţi de învăţare. Domnilor din minister, este foarte uşor să staţi acolo sus şi din acele înălţimi să vi se pară firesc ca elevii să înveţe atâta. Şcoala trebuie să ofere conţinututi accesibile pentru majoritatea copiilo, nu doar pentru copiii foarte buni la învăţătură. Altfel ei trăiesc de multe ori sentimentul că nu sunt buni la învăţătură iar cu acest sentiment de frustrare copiii nu sunt fericiţi iar imaginea de sine are mult de suferit. Sper că nu vă par prea patetică sau exagerată, nici nu ştiu dacă stigătul meu va fi luat în seamă. Aştept cu interes ce va urma.
cioaba_ana
 
Mesaje: 2
Membru din: 19 Ian 2007, 22:27

Legea invatamantului

Mesajde rania » 30 Iun 2007, 20:17

Stiti cumva in noua lege a invatamantului exista stipulat sa se plateasca masteratul?
rania
 
Mesaje: 22
Membru din: 02 Ian 2007, 20:30

Mesajde mirelar » 26 Aug 2007, 21:44

PARTEA "FRUMOASA" VINE LA CONTABILIZAREA ORELOR DIN NORMA DIDACTICA A UNUI INV. dECI NORMA E DE 20 DE ORE. ATUNCI LA CLASA i UNDE NR. MAXIM DE ORE PERMISE E (CRED)20, O ORA E RELIGIE, 2 ORE DE SPORT OBLIGATORIU FACUTE DE PROFESORI(DI SEPTEMBRIE2007), DECI 17 ORE IN CATEDRA INVATATORULUI. CE ZICETI?
mirelar
 
Mesaje: 176
Membru din: 29 Aug 2005, 15:33

Mesajde irina69 » 29 Aug 2007, 09:29

mirelar scrie:PARTEA "FRUMOASA" VINE LA CONTABILIZAREA ORELOR DIN NORMA DIDACTICA A UNUI INV. dECI NORMA E DE 20 DE ORE. ATUNCI LA CLASA i UNDE NR. MAXIM DE ORE PERMISE E (CRED)20, O ORA E RELIGIE, 2 ORE DE SPORT OBLIGATORIU FACUTE DE PROFESORI(DI SEPTEMBRIE2007), DECI 17 ORE IN CATEDRA INVATATORULUI. CE ZICETI?






SI LA CLASA A II-A ESTE ACEEASI PROBLEMA.
:cry: :cry:
irina69
 
Mesaje: 3
Membru din: 14 Feb 2006, 18:55

legea invatamantului

Mesajde mtofan » 16 Sep 2007, 14:17

Deocamdata nu este stabilita norma unui invatator. Pana acum, intre post si norma nu s-a facut nici-o diferentiere. :?
Avatar utilizator
mtofan
 
Mesaje: 2140
Membru din: 10 Dec 2006, 21:58

Legea invatamantului

Mesajde mioanghel » 17 Sep 2007, 23:46

Nu e nici o problema daca invatatorul nu face in fiecare an 18 ore / saptamana. In clasele a III-a si a IV-a recupereaza. Si oricum au muncit in plus atatia ani pana acu si nu au fost platiti! Important este sa-si faca traba bine, iar noi, profesorii sa putem sa ne bazam pe munca lor, nu sa trebuiasca sa o reluam in multe locuri!
Mult succes in noul an scolar, cu sanatate si impliniri!
mioanghel
 
Mesaje: 1986
Membru din: 10 Mar 2007, 19:52

Mesajde mitsumi » 19 Sep 2007, 19:20

LEGEA ÎNV???MÂNTULUI?!? O FOARTE MARE PORC?RIE....G?selni?a aceea care permite profesorilor s? intre peste orele înv???torului luându-i educa?ia fizic? , muzica , desenul nu face decât s? confirme faptul c? înv???torul nu este absolut deloc pre?uit . Se face orice pentru a se construi catedre profesorilor... Mi se pare nedrept s? v? bate?i a?a joc de înv???tori... Nu uita?i dragilor domni profesori c? ,pentru a deveni profesori, a trebuit s? trece?i prin ciclul primar , c? înv???torii de care vre?i s? sc?pa?i acum v-au pus creionul în mân? ... ru?ine domnului ministru c? habar nu are de înv???mânt ?i seam?n? discordie între cadre... ru?ine celor ce accept? aceast? lege ...ru?ine...
mitsumi
 
Mesaje: 1
Membru din: 09 Sep 2007, 10:14

care reforma?

Mesajde definitiv180 » 18 Dec 2007, 16:35

Marea problema a invatamantului romanesc o reprezinta managmentul unitatilor scolare. Cu inspectori si directori numiti pe baza carnetului de partid nu se poate face reforma. Ne plangem o vara de nivelul scazut al candidatilor de la concursul de titularizare, ii haituim cu ajutorul presei asmutita de catre administratiile scolare, dar toamna umplem scolile cu suplinitori care nu stiu sa utilizeze corect tabla de scris.
Sistemul produce aberatii din ce in ce mai mari. De la un timp,au inceput sa se titularizeze in invatamant repetentii facultatilor de profil. Mai mult, suplinitorii devin diriginti si isi intreaba directorii daca trebuie sa incheie mediile folosind culoarea rosie. Daca nu te "aliniezi" risti sa fii eliminat pe tacute. Sa nu se planga,cu ipocrizie, administratiile scolare de faptul ca absolventii de facultate nu se inghesuie in invatamant. Mai mult dau vina pe nivelul scazut al salariilor. Este o cauza, dar nu este singura. Administratiile scolare il fac pe dracu-n patru ca oamenii bine pregatiti din sistem sa plece.Daca directorii numiti cu delegatie, pe baza carnetului de partid, ajung, potrivit noului proiect al legii invatamantului,sa organizeze titularizari si sa angajeze profesori ,atunci invatamantul romanesc va fi distrus definitiv.
definitiv180
 
Mesaje: 1
Membru din: 18 Dec 2007, 16:04

Consilierii scolari

Mesajde cretulina » 18 Dec 2007, 20:35

Din cate am citit eu din proiectul de lege propus, Ministerul Educatiei vrea ca profesorii din CJAP sa stea 40 de ore la scoala, deci avand norma de personal auxiliar, dar totusi ei sunt denumiti profesori-consilieri, pastrandu-si obligativitatea normei la catedra de 2-4h de predare. Pai hotarati-va, domnilor, suntem personal auxiliar sau profesori? Sau inventam un soi de corcitura?
cretulina
 
Mesaje: 2
Membru din: 06 Iul 2007, 12:50

legea invatamantului

Mesajde betiana » 19 Dec 2007, 20:14

Cand am citit cele doua proiecte m-am ingrozit.In continuare exista Centrele de Resurse si Asistenta Educationala care au bulversat situatia juridica a consilierilor si profesorilor logopezi, care au fiintat timp de 2 ani intr-o teribila ilegalitate, fara a avea cele 4 departamente inscrise in ordinul ministrului.Locul profesorilor logopezi ca si al consilierilor ar trebui sa fie in scoala.Acolo unde se afla copilul.Profesorii logopezi au fost si sunt marginalizati datorita unor legi nu foarte bine gandite.In trecut a existat sintagma "invatamant special integrat", sintagma care in aceste noi proiecte a disparut, desi in scolile publice sunt din ce in ce mai multi copii cu cerinte educative speciale.Profesorii logopezi se ocupa de acestia.Si nu sunt doar tulburari simple ale limbajului, ci sunt cazuri de adhd,balbism, mutism psihogen, alalii, hipoacuzii, autism, tetrapareze.Sunt sindroame care pot marginaliza acesti copii si unde trebuie intervenit prin terapie specifica.
betiana
 
Mesaje: 240
Membru din: 22 Apr 2006, 18:37

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Dezbaterea publică privind Legile Invatamantului

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori