TIC, ITAC si Informatica

TIC, ITAC si Informatica

Mesajde iulia79ro » 30 Aug 2004, 22:36

Dragi colegi de breasla, va rog sa ma lamuriti si pe mine cum e cu TIC-ul asta(fostul ITAC, daca am inteles bine). Eu nu mai inteleg nimic! Care e diferenta intre un profesor titularizat pe disciplina Informatica si unul pe disciplina TIC? Mi se pare ciudat ca o clasa a IX-a de Matematica -Informatica sa aiba o singura ora de informatica (in care programa prevede algoritmica) si doua ore de TIC, care am inteles ca inseamna WORD, EXCEL, INTERNET, aplicatii care, credeti-ma pe cuvant, oricum le invata singuri sau le sunt prezentate la gimnaziu si pentru care nu mai au nici un pic de interes. Nu credeti ca acesti copii, care se presupune ca au o gandire matematica si pot invata cu usurinta programare, merita mai mult?
iulia79ro
 
Mesaje: 5
Membru din: 11 Mai 2004, 16:59

Mesajde nala » 31 Aug 2004, 17:33

recunosc, nu prea sunt la curent cu chestiunile care nu se refera la programare :roll: , de celelalte se ocupa seful de catedra (cred ca :shock: ) si ne mai spune si noua cand e cazul...asa ca asta nu pot sa raspund la asta, dar daca tot s-a deschis un topic pe subiectul asta pot sa am si eu o intrebare? probabil ca da:
ce sanse au acestia (cei cu o ora de algoritmica) la bacalaureat? sau la olimpiada? sau vor putea sa dea bacalaureatul din word, excel etc :twisted: ? sau unii cred ca avem copii atat de geniali, incat la o ora de algoritmica pe saptamana asimileaza tot? rectific: asimileaza CEVA? mai ales ca, pentru marea majoritate, aceasta e o disciplina noua, la care se cere alt nivel de abstractizare
socul meu a fost la expozitia de manuale gratuite pentru clasele IX-X, cand cautam manualele de informatica si la un moment dat am zarit ceva de dimensiunile unei cartulii - gen "caietul elevului", cum mai vazusem la colegii de limbi straine...initial asta am si crezut ca este...dar, din pacate, chiar caietelul acela era manualul...atuci am zis ca de, e pe gratis, de aia e asa de mic...dar acum vad ca e pe bune
nala
 
Mesaje: 16
Membru din: 25 Iul 2004, 15:27

Mesajde Vizitator » 05 Iul 2005, 15:10

Daca TIC cuprinde elemente generale de tehnologii folosite in culegerea, prelucrarea, transmiterea informatiei si in comunicare(Word,Excel, PowerPoint, Access,Internet(e-mail si navigare)), ITAC cuprinde cred ceva in plus; tehnologiile Web de advertising(creare pagini Web, Bloguri), utilizarea produselor educationale cunoscute (soft didactic-AEL) si realizarea materialelor care sa completeze aceste soft-uri (HTML). Mai mult decat atat, se doreste ca aceste elemente sa fie folosite in educatie, gasind acele metode de predare-evaluare cu impact mare in educatie(metoda proiect). Problema este mult ma complexa decat ni se pare la prima vedere. Accentul cade pe activitatea elevului de a cauta informatia pe Net de a o prelucra folosind elementele cu care l-am inarmat la informatica, de a o structura si adapta nevoilor, gustului si nivelului de intelegere al auditoriului si mai ales DE A STI SA-SI PREZINTE MARFA (Tema aleasa) prin aceasta intelegand: structurarea materialului, lucrul in echipa, expunerea lui =prezentare libera, autoevaluare si discutii.
Rolul profesorului este hotarator in toate etapele el fiind factorul ce acorda consultanta, fixeaza criteriile de evaluare si modereaza discutiile.
L adresa http://infoblogro.blogspot.com/2004/12/proiectul.html aveti un exemplu asa cum procedez eu dar tot acolo aveti un exemplu aplicat la obiectul Limba si literatura romana de o d-na profesoara din Suceava. Va doresc succes. :D
Vizitator
 

Re: TIC, ITAC si Informatica

Mesajde emil » 05 Iul 2005, 15:35

iulia79ro scrie:Dragi colegi de breasla, va rog sa ma lamuriti si pe mine cum e cu TIC-ul asta(fostul ITAC, daca am inteles bine). Eu nu mai inteleg nimic! Care e diferenta intre un profesor titularizat pe disciplina Informatica si unul pe disciplina TIC? Mi se pare ciudat ca o clasa a IX-a de Matematica -Informatica sa aiba o singura ora de informatica (in care programa prevede algoritmica) si doua ore de TIC, care am inteles ca inseamna WORD, EXCEL, INTERNET, aplicatii care, credeti-ma pe cuvant, oricum le invata singuri sau le sunt prezentate la gimnaziu si pentru care nu mai au nici un pic de interes. Nu credeti ca acesti copii, care se presupune ca au o gandire matematica si pot invata cu usurinta programare, merita mai mult?

Sunt doua aspecte:
1. TIC este tratat superficial in liceu. Sunt foarte multe de invatat in cele doua ore, nu numai despre "masina de scris" As vrea sa stiu cati elevi stiu sa foloseasca Word in stadiu constient, sa formateze corect , sa fac un style, sa faca trackchanges , sa faca un index, sa fac macro...etc !
Cati stiu sa utilizeze Excel la nivel de a face un pivot sau relationari, sau alte nenumarate functii? Cati stiu sa utilizeze PPT avansat, nu mai zic de VBA? Cati stiu sa faca o documentare cum trebuie in Internet, sa elaboreze un proiect, sa faca o pagina...etc? Cati elevi invata o tehnoredactare rapida si mai ales controlata si constienta?!
2. Ora de informatica poate fi completata, cu altele 2 daca se doreste!
Dar la cati le trebuie "programare" ?!
Nu uitati ca anii I si II de liceu sunt aproximativ COMUNI pentru toate profilele.
Emil Onea
Avatar utilizator
emil
Site Admin
 
Mesaje: 2737
Membru din: 22 Oct 2003, 23:10
Localitate: Focsani

Mesajde profu_de_info » 11 Iul 2005, 08:49

Ca o completare la cea ce a spus domnul Emil (daca imi permite) cu parere de rau in Romania sunt inca foarte multi copii care nu au calculator acasa si acestia vor devora orele de informatica (TIC) pentru a reduce distanta dintre ei si colegii lor. Macar pentru acestia se merita sa faci orele de TIC la un nivel acceptabil si nu la nivel de avansati.
profu_de_info
 
Mesaje: 9
Membru din: 02 Iul 2005, 08:55


Înapoi la Informatică

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori