Cum sa faci performanta?

Cum pregatim un elev pentru performanta? Cum gasim elevii care sunt capabili?

Mesajde rosioru » 04 Apr 2006, 21:15

Pentru Catelutza: nu toţi profesorii sunt excepţionali de pregătiţi şi nu toţi elevii sunt material de performanţă... restul decurge de aici
Avatar utilizator
rosioru
 
Mesaje: 305
Membru din: 06 Ian 2005, 17:17
Localitate: Constanta

Cum sa faci performanta?

Mesajde marivio » 30 Oct 2006, 22:07

Aceasta intrebare ma trimite la "traista cu minuni", cum spunea un neam din partea mamei, referindu-se la toate evenimentele fericite din viata lui. Un obiectiv al activitatii mele scolare a fost si este de a avea elevi olimpici. Lucrez la Grupul Scolar de Chimie Industriala din Ocna Mures. Impreuna cu doua colege pregatim din 1995, elevi pentru Olimpiada "Discipline tehnologice" la specializarea Chimie industriala si protectia mediului. An de an speram sa ocupam locul opt in clasament la faza nationala. Minunea a venit cu doi elevi si anume: Valentin Nilca, care in 2001 a ocupat locul zece in clasament si apoi Adrian Pitea, care a cistigat mentiunea I in anul 2003. Ambii sunt studenti la Facultatea de chimie din Cluj-Napoca. Parerea mea personala este ca fara o relatie de comunicare cu elevul cu tot ce implica ea si fara vointa si dorinta de succes a elevului respectiv nu poti avea rezultate. Adrian Pitea a fost un model pozitiv pentru elevii din scoala mea. El era navetist Si ajungea in scoala la ora 6,30 dimineata. Nu a avut decit 10 absente in cei patru ani de liceu. In clasa a X-a a luat mentiunea I la faza judeteana a Olimpiadei de Limba si literatura romina. Colegilor indiferent de virsta, va doresc succes si nu va pierdeti speranta.
marivio
 
Mesaje: 11
Membru din: 22 Sep 2006, 13:40

Mesajde rosioru » 29 Ian 2007, 21:08

dupa ce a citit replica mea, colega Catelutza (totolan gabriela ecaterina), suparata pana peste fire, s-a si grabit sa-mi noteze 4 materiale cu nota 1, in aceeasi seara. nice work! keep walking, Catelutza! go 4 it!...

... as spune doar ca un cadru didactic care se respecta, responsabil de destinele incredintate, nu procedeaza asa...
...and justice for all
Avatar utilizator
rosioru
 
Mesaje: 305
Membru din: 06 Ian 2005, 17:17
Localitate: Constanta

well ....

Mesajde adelaide » 10 Aug 2007, 06:49

Ecaterina Totolan sa mai stea in banca ei. N-are nici o treaba cu pedagogia si nici cu viata in general. Nu va mai ambalati, pe unii nu-i duce capu` prea departe!
adelaide
 
Mesaje: 1
Membru din: 10 Aug 2007, 06:43

Mesajde pirlo_a » 10 Aug 2007, 15:07

Este a doua oara cand folositi majuscule, denumind chiar "grup de elita" doar pe cei care obtin rezultate la olimpiade. Noi, ceilalti, cam ce suntem?Nu mai putem fi numiti PROFESORI sau CADRE DIDACTICE?

Ba da ! Cadre didactice dezinteresate, care nu fac nimic din pasiune, cu o viata monotona, nefericiti ...
pirlo_a
 
Mesaje: 66
Membru din: 04 Sep 2006, 00:16

Ce inseamna PERFORMANTA ?

Mesajde dandia » 03 Sep 2007, 23:23

Am citit destul de rapid cele scrise aici. Sunt opinii care depind de experienta fiecaruia de viata si nu pot fi comentate ca fiind bune sau rele. Eu lucrez la un liceu bun (teoretic, cu solicitari serioase in fiecare an la admitere, dar si pentru clasele a V-a). Am avut ani in care lucram in nestire cu copiii pentru olimpiada si traiam fiecare clipa a lor din cadrul concursurilor. ACUM am ajuns la concluzia ca NU MERITA sa irosim ani din viata (a noastra si a copiilor) cu ambitii "copilaresti". De cand cu dosarele, mi s-a facut lehamite (scuzati expresia!). Sa ii vezi pe toti cum se grabesc sa noteze in condici programul de pregatiri, sa se laude care mai de care ca uite ce rezultate am eu la olimpiada. Sa ma scuze acei profesori care lucreaza din pasiune, insa pe langa dumnealor (cativa) mai sunt nenumarati care ameninta copiii la clasa, care cauta motiv de meditatii, etc. Ii respect din tot sufletul pe acei adevarati dascali, care isi dau sufletul la clasa, cu tot norodul, si incearca sa formee oameni (nu masini de dat rezultate la concursuri).
Cred ca viata ne invata pe fiecare ce si cand avem de facut! Important este sa privim meseria pe care ne-am ales-o ca pe o activitate facuta din suflet si nu pentru "rezultatele" pe care ni le aduce. Imi vin acum in minte nenumarate "replici" pe care le-am primit in diverse discutii si pe care le-am putea incadra in categoria "perle ale unor asa-zisi dascali". Deocamdata ma opresc aici, pentru ca omul trebuie sa-si vada limitele si sa stie cand sa se opreasca!
Succes tuturor in noul an scolar care se apropie cu pasi grabiti si cu nenumarate surprize!
dandia
 
Mesaje: 23
Membru din: 05 Mai 2005, 17:07

Mesajde andreea_d » 12 Sep 2007, 12:28

incredere=munca=perseverenta
andreea_d
 
Mesaje: 1
Membru din: 12 Sep 2007, 10:30

Mesajde liliat » 01 Dec 2007, 22:30

Vazand titlul acestui subiect ,m-am garbit sa-l savurez,cu dorinta de a invata din experienta dumneavoastra.
Imi puteti da cateva sfaturi ca parinte?Exemple concrete din practica?
Va multumesc .
liliat
 
Mesaje: 2
Membru din: 06 Mai 2007, 17:41

Re: Cum sa faci performanta?

Mesajde catalinbalan » 25 Ian 2010, 23:06

au trecut peste 2 ani de la ultimul post facut aici in cel mai noua discutie deschisa in consens cu sectiunea. Am renuntat la a fi profesor deoarece mi se impunea respectarea unor reguli pe care eu nu le consideram ok. Da , poate ca sunt mai rebel de felul meu insa nu pot munci pe bani putini fara sa pun suflet . Ori imi era refuzat si acest fapt. In consecinta pot scrie numai in calitate de tata si persoana fizica ce cred eu ca inseamna a fi profesor bun:

- sa-ti faci timp pentru copii in afara orelor de clasa ;
- sa nu tipi, injuri, jignesti niciodata un elev sau un coleg;
- sa iubesti materia pe care o predai;
- orele de pregatire suplimentare sa le faci si cu placere, nu numai pentru bani.

A fi profesor bun inseamna a fi recunoscut de elevi ca un profesor bun si asta se poate face la orice scoala.
In privinta elevilor exceptii la olimpiade ei sunt maxim 5 in orice timp in judet. Maxim inseamna ca pot a nu fie. Acesti elevi sunt asa de dotati incat ei se pot califica cu usurinta la orice olimpiada nationala iar acolo sa se descurce usor .Restul olimpicilor sunt elevi indragosti de o disciplina , de obicei disciplina profesorului preferat. Acest profesor preferat poate fi orice cititor.

Un factor foarte important in definirea unui elev bun , cu o buna capacitate de studiu o reprezinta parintele si timpul folosit de acesta in dezvoltarea aptitudinilor copilului . Daca capacitatea intelectuala a parintelui e deosebita si timpul folosit in relatia cu copilul e de ordinul zecilor de ore pe saptamana atunci copilul realizeaza un salt valoric fantastic . La inceputuri chiar si copiii cu un material genetic extraordinar au probleme cu intelegerea multor aspecte din materiile de studiu ,mai ales daca acesti copii sunt dati de 6 ani la scoala pentru ca "se plictisesc" iar parintii sau/si un invatator foarte bun poate corecta usor acest fapt. Daca un posibil viitor elev exceptional nu este sustinut inca din clasele primare el se pierde acumuland didn ce in ce mai multe lacune.
Ma opresc aici desi sunt de acord ca sunt cu mult mai multe de spus .
catalinbalan
 
Mesaje: 31
Membru din: 27 Apr 2009, 06:55

Re: Cum sa faci performanta?

Mesajde livia_elena » 19 Mar 2010, 19:22

Performanta este mana in mana cu baremul de corectare.Va rog sa imi explicati si mie de ce la matematica nu se puncteaza altfel de metode decat cele din barem,cand matematica este o joaca si fiecare copil o vede in mod specific.Sunt contrariata la maximum de ce a patit fetita mea anul acesta,cand a avut curaj sa abordeze toate subiectele si punctajul a fost execrabil,fata de cum a gandit.A aplicat metode din Olimpiade si concursuri.Nu au punctat decat randul in care a ajuns la rezultat.Am citit ca se puncteaza orice metoda corecta,dar in Craiova nu au aplicat acest lucru.Sunt dezamagita.
livia_elena
 
Mesaje: 6
Membru din: 29 Aug 2007, 18:18

Re: Cum sa faci performanta?

Mesajde radumariutza » 30 Apr 2010, 22:36

Ma mir ca nu au punctat si alte moduri de rezolvare. Pe cei din Craiova ii stiam mai "deschisi". Corect este sa se puncteze orice metoda care duce la rezolvarea problemei. Sunt insa si cazuri in care copilul ajunge la rezultat printr-un "concurs de imprejurari", metoda lui neavand nici o logica. Depinde ce a facut fetita pe lucrare. O contestatie v-ar fi lamurit!
radumariutza
 
Mesaje: 381
Membru din: 16 Mai 2007, 22:14

Re: Cum sa faci performanta?

Mesajde ianchis » 03 Mai 2010, 20:14

De ce trebuie neaparat sa facem performanta? De ce trebuie sa fim cu totii performanti? Nu inteleg! De atata performanta ajungem sa nu mai stim nici de unde sa incepem, nici unde sa terminam. Am si eu in jurul meu, ca oricine de pe aici, colegi care vor cu orice pret sa fie performanti. Se agita mult prea mult si nu e bine. Eu cred ca, in meseria noastra, e important sa ne pastram echilibrul, sa perseveram, dar sa intelegem ca suntem oameni, ca in aceasta meserie, unde mereu exista lucruri de aflat, nu vom atinge niciodata apogeul. Asta si pentru ca avem copii mai capabili si mai putin capabili. Daca un copil nu este atat de dotat dpdv intelectual, ba din contra, prezinta handicap de limita, iar eu, ocupandu-ma special de el, reusesc sa-l fac sa invete cat de cat...... asta nu este performanta adevarata??? E drept, copilul acela nu va fi niciodata olimpic, iar eu nu ma voi putea alinia intre colegele care au dat copii olimpici, dar ce e mai important? Sa dam olimpici pe banda rulanta, sau sa ajutam fiecare copil sa-si atinga limitele, sa se autodepaseasca pe el insusi? Pentru unii performanta este sa ajunga in faza internationala la nu-stiu-ce concurs, dar pentru altii este o realizare imensa faptul ca pot scrie, ca pot citi, ca pot intelege lucruri in clasa....... Parerea mea este ca acest cuvant, PERFORMANTA, depinde de la om la om. Performanta ta nu va fi si performanta mea. Suntem diferiti ca oameni, iar copiii nostri sunt si ei diferiti. Nu putem constitui un arhetip. In meseria noastra nu e alba sau neagra. Poate fi si gri. Raman deci la ideea ca fiecare are performanta lui si a ne apuca sa ne tot comparam, sa ne laudam, sa ne analizam unii pe altii si sa ne criticam, nu face decat sa ne impiedice sa avem realizari adevarate, nu neaparat marete. E de gandit, nu-i asa?
Avatar utilizator
ianchis
 
Mesaje: 1450
Membru din: 09 Noi 2009, 16:56

Re: Cum sa faci performanta?

Mesajde radumariutza » 03 Mai 2010, 21:49

Cata dreptate ai ianchis! Din pacate, rezultatele obtinute cu elevi mai slabi nu se iau in consideratie si la o eventuala restrangere cei muncitori si cu rezultate reale ...pleaca!
radumariutza
 
Mesaje: 381
Membru din: 16 Mai 2007, 22:14

Re: Cum sa faci performanta?

Mesajde ianchis » 04 Mai 2010, 21:25

Stiu....... si eu ma lovesc de asta mereu. Si nu stiu de ce, dar "performantele" copiilor mai slabi pentru mine sunt adevarata realizare. Atunci simt ca am realizat intr-adevar ceva, ca mi-am pus in joc toate cunostintele si talentul de dascal...... atunci parca se mobilizeaza toate fortele pentru un scop. Dar acel scop este atat de insignifiant pentru cei de "sus".... :( Nu e corect. Cu un copil dotat e foarte usor de lucrat. Din el e foarte usor sa scoti ce e mai bun. Talentul adevarat se simte cand avem de-a face cu copii mai "altfel". E ca atunci cand facem mancare: e mai greu sa faci o mancare gustoasa cand nu ai cele necesare. E mult mai usor sa gatesti bine cand ai de toate in bucatarie.
Prea concuram unii cu altii, prea suntem dornici de lauri. Nu exista profunzime, nu exista aprofundare suficienta. Conteaza doar ce se vede la suprafata, si sa se vada cat mai mult, mult, muuult. Atunci suntem cei mai buni dascali. Alergam dupa puncte, dupa diplome, dupa simpatia celor de la conducere. Dar cu msiunea noastra adevarata cum ramane?
Avatar utilizator
ianchis
 
Mesaje: 1450
Membru din: 09 Noi 2009, 16:56

Re: Cum sa faci performanta?

Mesajde suchardine » 07 Noi 2010, 23:44

Eu vorbesc acum din perspectiva unui profesor de limba romana. Cu toate ca lucrez in mediul rural, scoala unde predau eu este chiar una buna, cu elevi constiinciosi, dornici sa cunoasca, sa invete, sa absoarba cat mai multa informatie. Daca la clasa, prestatia lor este una buna, pot spune chiar FOARTE BUNA in raport cu ceea ce se preda, cu cerintele actuale, constat ca exista o mare lacuna in pregatirea lor: CREATIVITATEA! Copiii din ziua de astazi nu mai stiu sa creeze, nu mai au imaginatie, am senzatia ca televizorul si computerul le-a sters orice urma de creativitate, iar la limba romana este esential sa fii creativ daca doresti performanta. Cum sa trimit eu la olimpiada un elev care nu e in stare sa redacteze o compunere interesanta, atractiva, care sa stimuleze interesul celui care corecteaza? Ok, face gramatica de nota 10. Si? Degeaba! La toate olimpiadele, aproape jumatate din punctaj se acorda pentru o compunere, un eseu, etc... Am constatat ca motivul pentru care copiii nu mai stiu sa creeze, este si acela ca nu au citit, nu citesc NIMIC, unii au ajuns in clasa a VIII-a si nu au citit un basm in viata lor. Nu este normal, nu este firesc! De cand am venit eu in scoala si le cer saptamanal sa-mi prezinte rezumatele cartilor citite (nu sistemul copy/paste de pe internet), ci sa-mi povesteasca ce au lecturat, constat ca vocabularul lor nu numai ca se imbogateste considerabil dar, mai ales, sunt incantati ca descopera un Univers nou, fascinant. I-am intrebat de ce nu au facut asta pana acum? "Pentru ca nu ne-a pus nimeni"... a fost raspunsul lor. Observ cu satisfactie ca unora chiar le face mare placere sa citeasca si voi continua sa le cultiv aceasta pasiune.
Sunt de-abia la inceput de drum si mai am si eu multe de invatat, de fapt invat odata cu ei, insa in ceea ce priveste performanta... e greu de spus cum se poate ajunge la ea. La limba romana, consider ca daca nu ai o baza solida de cuvinte, un vocabular si un limbaj expresiv, nu ai cum sa ajungi la performanta! Personal, anul acesta nu stiu daca trimit doi elevi la Olimpiada. Nu o sa trimit acolo copii doar de dragul de a acumula eu puncte la dosar. E important sa le creez cat pot de mult acea baza solida de care va spuneam mai devreme si abia apoi, daca se poate, sa fac si performanta!
Astazi am fost la biserica si preotul a spus tuturor celor prezenti cateva cuvinte despre Poetul Adrian Paunescu (nu, nu am gresit, intentionat am scris Poetul cu majuscula) iar eu le-am recitat copiilor si celor prezenti "Repetabila povara". Rezultatul? La sfarsit toti aveau lacrimi in ochi si au venit sa imi spuna ca le-am incalzit sufletul!
Este, cred eu, esential SA SIMTI, SA TRANSMITI, SA DARUIESTI fara rezerve, sa muncesti sustinut, sa le creezi obiceiuri de care sa nu se poata descotorosi usor (de ex. obiceiul de a citi) si abia apoi sa te gandesti la performanta.
In primul rand, eu doresc sa le deschid orizonturile, sa vada lucrurile frumoase, sa-i invat sa descopere adevaratele valori ale limbii si literaturii noastre, sa invete din dragoste, din pasiune, nu din frica sau de sila ori din obligatie.
Acesta este punctul meu de vedere in ceea ce priveste "PERFORMANTA". Cred ca a performa inseamna mai intai a ridica un elev slab la un nivel acceptabil! Am tot respectul pentru colegii mei invatatori care duc o munca de Sisif pentru a corecta neajunsurile, "handicapurile" cu care multi copii vin din familie, lucruri elementare care le lipsesc din cei sapte ani elementari. A-l invata sa-si duca manuta la gura cand stranuta sau cand tuseste, este din punctul meu de vedere O PERFORMANTA!
E simplu sa faci performanta cu clase de copii exceptionali, dar e mult mai greu sa iei o clasa de un nivel slab sau mediu si sa o faci sa ajunga la un nivel acceptabil!
Asta e parerea mea!
Va multumesc pentru rabdarea cu care m-ati citit!
suchardine
 
Mesaje: 9
Membru din: 07 Ian 2008, 20:26

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Olimpiade

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori