Am o Idee

Un forum dedicat discutiilor intre elevi si profesori. Ai ceva de spus? Te asteptam aici.

Mesajde adibuzatu » 13 Noi 2005, 07:23

Buna ziua!

Sunt nou pe forum. Student la master la universitatea McGill din Montreal. Sub influenta franceza si canadiana de studii, sunt de parere ca ideea de a se da 4 pentru cand nu faci nimic si 5 pentru cand faci un pic este gresita. Aici notele incep de la 0 si pentru un 5 din 10 faci jumatate de examen. Notele medii in Franta sunt intre 12 si 14, iar in Canada intre 60 si 75%. Acesta un sistem serios, nu de elevi cu zece pe linie. As propune ca in Romania sa se dea nota 0 pentru nimci si nota 0 pentru copiere.

Trebuie intransigenta a profesorilor contra copiereii. Am fost elev si am copiat de trei ori si eu. Aici la prima copiere iti da 0 la examen, te duce la director si scrie pe foaia ta matricola ca ai copiat. La a doua, te da afara din sistemul universitar canadian. Daca lasi o clasa de fancezi sau canadieni singur in examen, nu numai ca nu vor copia, dar nu vor vorbi nici intre ei. Exista exceptii, dar 80% este un procent bun de corectitudine. In Romania, este exact cel 20%.

As admira studentii ce ar face de ras comisiile de bac ce ii lasa sa copieze, sau studentii ce ii fotografiaza in flagrant (acum exista camere digitale) si sa dea apoi la ziar. Problema este ca numai un elev bun, ce nu are nevoie de copiere, nu ar fi afecta de i-ar demansca pe elevii ce copiaza si pe profesorii ce copiaza (sau mai grav, la facultate, iau mita pentru examene).

Trebuie actiune. Eu am fugit din sistem, ajut de aici cu materiale didactice, etc. Dar lupta trebuie data de cei ce au ales sau nu au avut d ea ales de a ramane in invatamant in Romania.

Va urez succes!
Adrian Buzatu
Avatar utilizator
adibuzatu
 
Mesaje: 25
Membru din: 29 Oct 2005, 01:55
Localitate: Montreal

Mesajde oana1964 » 13 Noi 2005, 15:57

nu stiu cat de aplicabil este ceea ce spui, la momentul actual in Romania. am vazut parinti care au recunoscut ca le-au cumparat copiilor lor bacul sau locul la o facultate (locul la "fara taxa") pe motiv ca "daca imi permit, de ce sa nu-i fac copilului meu viata mai usoara? de sa se chinuie sa invete cand se poate si altfel?"
oana1964
 
Mesaje: 850
Membru din: 20 Feb 2005, 15:30
Localitate: Piatra Neamt

Mesajde emil » 13 Noi 2005, 18:08

adibuzatu scrie:Buna ziua!


Trebuie actiune. Eu am fugit din sistem, ajut de aici cu materiale didactice, etc. Dar lupta trebuie data de cei ce au ales sau nu au avut d ea ales de a ramane in invatamant in Romania.

Va urez succes!
Adrian Buzatu


Multumim mult de sfaturi.
Te asiguram ca vom tine cont de ele....
Emil Onea
Avatar utilizator
emil
Site Admin
 
Mesaje: 2737
Membru din: 22 Oct 2003, 23:10
Localitate: Focsani

Mesajde Vizitator » 25 Noi 2005, 23:38

diefenbaker scrie:1 pentru frauda...ceva este teribil de gresit aici...- acesta este sistemul si nu poate fi schimbat usor. of of...
Sper doar ca generatiile tinere de dascali si generatiile viitoare sa indrepte cumva aceasta greseala avand in vedere accesul la informatii pe care il avem astazi si pasii (mici, asta e) care se fac pentru o pedagogie mai buna.

SIgur, asa pare la prima vedere..."teribil de gresit". Am sa exagerez un pic sa poti intelege.
Acel individ care apeleaza inca din scoala la frauda, trece un examen tot prin frauda si ajunge la o facultate buna la fel ca si tine care ai muncit enorm de mult, apoi perfectionandu-se ia diploma tot prin frauda cu o medie putin mai mare ca a ta, suficient sa-ti sufle postul intr-o BANCA la care aveai dreptul si-l meritai, apoi se realizeaza mai bine ca tine ca si-a gasit o pereche cu aceleasi principii, au devenit cum se numesc acum mari businessmani (sau bisnitari) si la intalnirea de 10 ani de la terminarea facultatii vin intr-un geep si-ti rad in nas. Povestindu-le ce ai realizat daca ti-ar spune ca ai procedat "teribil de gresit" cum te-ai simti ?
Ai mai avea aceeasi parere ca si acum despre tratamentul educativ al fraudei prin notare ? Cred ca NU... Toti marii devalizatori ai tranzitiei au inceput experienta cu proba "frauda-faza pe scoala".

Acum presupunand ca ai ajuns profesor, cum vei proceda ? Sunt curios si in acelasi timp as vrea sa-ti si sustii parerile cu argumente.
Vizitator
 

Mesajde diefenbaker » 08 Dec 2005, 23:03

In primul rand, imi cer scuze pentru intarzierea cu care raspund. Voi incerca sa fiu mai activ :oops: .

Revizuindu-mi mesajele am observat ca nu am mentionat un fapt care mi se pare natural. In conceptia mea nu exista doua posibilitati , fie frauda este observata si penalizata cu nota bine stiuta, fie frauda este permisa si cu putin noroc mai facem rost si de niste bani in plus (ca doar nu se inchid ochii degeaba). Ma gandeam mai degraba cum ar fi daca testul asupra caruia s-a produs frauda ar fi repetat sau daca s-ar acorda un ajutor suplimentar persoanei in cauza. Din experienta personala, se recurge la aceste trucuri (la frauda) din 2 motive : lipsa cunostintelor sau neintelegerea subiectului. Pentru primul motiv s-ar putea acorda un timp suplimentar de aprofundare iar pentru cel de-al 2-lea subiectul ar putea fi explicat folosind alte metode.
Realizez ca exemplul dumneavoastra exagerat nu este tocmai exagerat ci chiar foarte aproape de realitate insa , daca am pregatii copii doar pentru urcarea pe scara sociala ar trebui sa se creeze cursuri de dat spaga s.a.m.d. Daca finalitatea educatiei este accea de a pregati fiecare individ pentru integrare in societate, ma intreb la care societate se face trimitere, romaneasca sau societatea la care face referire oana1964 ?
Cred in continuare ca in scoala copiii ar trebui sa afle ce sunt valorile morale si sa le pretuiasca tot restul vietii, nu sa se gandeasca cat de departe vor ajunge in viata si pe langa cine sa se dea bine.
Cum m-as simti fata in fata cu acel bussinesman ? trist , dar nu as fi trist pentru mine si pentru dansul, pentru ca probabil in acel moment ar fi costumat in trenning si ar scuipa seminte :lol:

Cred ca cineva candva a spus ca rezultatele elevilor sunt oglinda activitatii profesorului (sau ceva in genul acesta)....
L'enfant est un feu à allumer, pas un vase à remplir.
diefenbaker
 
Mesaje: 25
Membru din: 13 Ian 2004, 00:13
Localitate: Bucuresti

am o idee

Mesajde anica » 11 Ian 2006, 16:05

:lol: bineinteles ca este o idee stralucita!ca profesor diriginte am dat de multe ori teste anonime in care le ceream sa-si expuna parerea despre mine :D :D :D :uneori pt a fi cat mai sinceri ii lasam sa le depuna intr-o cutie fara ca eu sa vad.
Recunosc ,uneori faceam acasa mai rau ca asta :oops: dar,sincer m-au ajutat mult sa ma modelez,sa devin mai flexibila la nevoile lor si sa invat sa mai si ascult de altii
asa ca succes la scris dragi elevi,dar fiti totusi mai blanzi ca noiiii!!!!!!!!
anica
 
Mesaje: 12
Membru din: 03 Ian 2006, 15:49
Localitate: BACAU

Mesajde jnny_frr » 21 Apr 2007, 00:56

Notele mai mici de 4 se dau pt ca elevul sa fie pedepsit bine si sa le indrepte mai greu. Daca ai luat un 1 acesta se indreapta cu 8 sau 9. Cel ce a luat 2 , va munci mult pana sa ia un 7 sau 8 ca sa promoveze !
jnny_frr
 
Mesaje: 31
Membru din: 15 Apr 2007, 11:11

Mesajde angela_ghrsm » 26 Apr 2007, 08:48

Aceasta este deja o pagina in care elevii pot comunica nemultumirile lor fata de profesori ! asa cred. Daca vorbesti politicos si-ti exprimi nemultumirile in termeni eleganti, nu inseamna ca esti ipocrit. Insa multi elevi, atunci cand profesorul nu face cum vor ei, incep sa injure sau sa vorbeasca urat. Atunci cum sa te asculte profesorul cand l-ai jignit deja ?!?Se spune ca insultele sunt argumentele celor care nu au dreptate ! Iata de ce trebuie sa inveti carte, si ce-ti place si ce nu-ti place, elevule ! ca sa inveti sa te exprimi frumos, politicos, in asa fel incat celalalt sa inteleaga ca ti-a facut o nedreptate.
angela_ghrsm
 
Mesaje: 120
Membru din: 01 Feb 2007, 15:23

Anterior

Înapoi la Dialog cu elevii

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori