de nlinks » 01 Aug 2007, 16:04
Toate materiale unui pedagog se acumulează în portofoliul său. Aşa tip de portofoliu ar trebui să conţină:
Partea I: Date personale
Structura anului şcolar.
Ăncadrarea (clase, nr. de ore).
Orarul.
Fişa postului.
Calendarul activităţilor pe anul în curs.
Curriculum vitae.
Partea II-a.: Activitatea la catedră
Programa şcolară.
Microprogramele pentru opţionalele propuse.
Planificarea materiei (planificarea anuală şi pe unităţi de învăţare).
Proiecte didactice.
Teste de evaluare (teste predictive, rezultatele acestora şi observaţiile/concluziile ce se impun, testele sumative pentru fiecare unitate de învăţare sau testele date la sfîrşit de semestru sau an şcolar).
Evaluarea alternativă (titlurile proiectelor, referatelor, eseurilor şi portofoliilor întocmite de elevi).
Fişe de lucru (pe clase, pe nivel de performanţe vizat).
Catalogul profesorului.
Programa de pregătire pentru recuperarea cunoştinţelor.
Lista materialului didactic existent.
Fise cu asistente la ore.
Partea III-a: Performanţe
Calendarul olimpiadelor şcolare.
Descriptori de performanţă.
Subiecte propuse.
Tabel nominal cu elevii selecţionaţi şi pregatiţi pentru aceste concursuri.
Planificarea pregătirii suplimentare şi prezenţa la pregătiri.
Rezultatele obţinute la diferite faze.
Partea IV-a: Proiecte personale
Cuprinde lista cu proiecte sau chiar proiectele pe care ni le-am propus pe o anumită perioadă.
Partea V-a: Perfecţionare
Evidenţa clară a activităţilor de perfecţionare organizate la nivelul unitaţii de învăţămînt (catedra, consilii profesorale, diplome, certificate.
Partea VI-a: Materiale
Scrisori metodice, regulamente, publicaţii, adrese, etc.
Partea VII-a: Activitatea ca diriginte
Fişe personale ale elevilor.
Comitetul de părinţi pe clasă.
Reprezentanţii Consiliului elevilor.
Planificările activităţilor curriculare şi extracurriculare.
Tabel cu elevii problemă.
Graficul şi tematica consiliului clasei.
Graficul şi tematica şedinţelor cu părinţii.
[/list]