ticabela scrie:Este foarte bine ca se vorbeste despre copiii cu CES. Se pare ca in foarte multe clase sunt prezenti chiar daca invatatorii ni isi dau seama exact despre ce este vorba. Absenta psihologului scolar si a logopedului isi face simtita prezenata. Munca invatatorului, fara acestia este titanica, de aceea, noi invatatorii trebuie sa facem un front comun si sa prezentam inspectoratelor scolare situatiile cu toti acesti elevi si sa ceream, pe langa banii suplimentari pentru aceasta munca, prof. de sprijin chiar si pentru un singur subiect. Viitorul oricum este al echipelor de specialisti! Numai directorii scolilor sa inteleaga!?
Cand aveti un subiect cu CES e bine sa cunoastem toate informatiile despre el-istoricul perioadei natale, perinatale,postnatale,0-1an, mica copilarie, aspecte ereditare. Aici veti gasi cauzele comportamentelor actuale. Pentru a integra cat mai bine acesti subiecti este bine sa le acordati o importanta egala si sa le valorizati aspectele pozitive. In orice caz e navoie de multa rabdare si lectura de specialitate!
Vreau sa te felicit pentru materialele propuse! nu fi dezamagita! esti pe
drumul cel bun! Trebuie sa existe un inceput in toate! Eu m-am bucurat foarte mult cand am vazut materialele(tarziu cei drept!) poate si pentru faptul ca am gasit numele doamnei prof. ECATERINA VRASMAS care mi-a fost profesoara si pe care o admir din suflet
Nu ezitati sa propuneti orice tema in acest domeniu! eu cred ca suntem la inceput dar cu timpul vor aparea multe persoane interesate
Succes!
Ai perfecta dreptate , solutia nu este de a exclude acesti copii din clase asa cum si-ar dori unii colegi ai nostri , ci de a accepta ca nimeni nu poate face totul singur- si se vede ca nici experienta nu permite acest lucru - de aceea este nevoie ca toti colegii nostri pusi in situatii similare sa accepte ca au nevoie de ajutor din partea celor care lucreaza in inv. special , ori sa ceara suportul profesorului de sprijin ! Aceasta cceptare trebuie sa mearga pe cale ierarhica incepand de la recunoasterea statutului coilului ca fiind deficient de catre directiune, pana la legatura cu parintele acelui copil , pe care tot cadrul didactic il consiliaza . Odata intrrodus sistemul lucrului in echipa cu profesorul itinerant , va va fi mult mai usor , stimati colegi ! Incercati ! Nici pentru cei din inv. special nu este prea usor , dar se straduiesc sa integraza copiii macar social , daca altfel nu se poate ( ma refer la gravitatea deficientei )