olimpiadele?

Cum pregatim un elev pentru performanta? Cum gasim elevii care sunt capabili?

Mesajde vivi » 02 Oct 2004, 23:10

[de la moderator: te rog nu mai scrie mesaje numai cu litere mari, le voi sterge fara preaviz]
Octavian Costache
Avatar utilizator
vivi
 
Mesaje: 188
Membru din: 22 Oct 2003, 10:34

Mesajde gabitzi » 02 Oct 2004, 23:30

ok nu am stiut ca nu ar fi voie
gabitzi
 
Mesaje: 128
Membru din: 23 Sep 2004, 22:30

Mesajde stefan_florin » 23 Oct 2004, 12:14

In mod cert problema olimpiadelor este mai complexa decat pare. Si eu am fost olimpic (membru al lotului extins al tarii pentru olimpiada internationala de matematica, participari la fazele nationale, etc.) si din experienta proprie pot spune ca adevaratii elevi de olimpiada sunt rari si ei mai mult se nasc decat ii formam noi. Ei ar trebui sa prinda esenta din orele de clasa (este evident nevoie de un dascal deosebit) si apoi sa se "agite" si, prin colaborare cu dascalul si MULTA munca individuala si pasiune, sa se detaseze de restul. Imaginea generala a olimpiadelor este aceea a unui concurs rezervat copiilor care invata foarte bine si mi se pare gresita! Olimpiadele ar trebui efectiv sa fie rezervate elitelor iar aceste elite sunt foarte restranse numeric. Ar mai trebui o recompensa mult mai substantiala pentru olimpici si dascalii lor. Imi pare rau dar cuantumul recompenselor este absolut derizoriu avand in vedere munca depusa de acesti copii si dascalii lor. Si inca un lucru care mie a inceput sa imi dea de gandit: faptul ca admiterea in liceu se face si pe baza mediilor generale ale claselor V-VIII nu incepe sa ii determine pe copii sa lase deoparte pasiunea si sa se "piarda" in studiul intens al tuturor materiilor fara a se mai preocupa cu adevarat de ceea ce ar putea insemna MARE PERFORMANTA?
stefan_florin
 
Mesaje: 2
Membru din: 09 Oct 2004, 14:40

Mesajde invatator » 12 Noi 2004, 23:32

Se apropie timpul olimpiadelor...
Citind comentariile voastre am privit adanc si in sufletul meu pin de asemenea astfel de controverse; anul scolar trecut am incheiat un ciclu (clasa a IV-a) si am participat cu un numar de elevi la trei olimpiade, cu clasament judetean de locul II, la fiecare din cele trei materii si o mentiune. Am simtit gustul acela amar, eu lucrez intr-o scoala dintr-o comunitate mica, nu in resedinta de judet si poate- hai sa spun elegant- poate numai asa nu am avut nici un loc I. sau poate nu. Ceea ce vreau insa sa spun este ca nu m-am descurajat nici eu si nici copiii, am stiut la ce risc ii expun, se stie de ce se discuta tema "Nu da spaga, "NU? I-am pregatit insa din toate punctele de vedere si rezultatele au fost transmise copiilor- de mine- ca o mare, mare bucurie si realizare. N-am lasat sa se vada tristetea din sufletul meu (tot din culisele corectarii mi s-a spus si mie ca a fost cea mai buna lucrare a copilului X, care era pregatit de mine, dar...) Si totusi, poate suntem si noi dispusi sa credem despre noi ca suntem mai buni decat in realitate, ca nu reusim sa recunoastem si alt punct de vedere. Cand din 500 de elevi, toti calificati la judet cu peste 9,50, obtii calificarea celui pregatit de tine pe locul II, nu e o mare realizare? E si o sansa sa ai asemenea copii buni, pot trece serii intregi prin mana ta si sa nu poti realiza cu ei mai mult de programa nici in ruptul capului, nu? Stiu si cate renuntari au trait elevii mei, la cat timp liber, jocuri, distractie au intors spatele ca sa mi se alature in munca crancena. DAr am simtit si ca au dorit, mi-a placut mult ce a scris colega care candva a mers la olimpiade ca eleva... ati vazut ce stare de spirit avea? Cu orice risc, pe care mi-l asum, doresc sa conduc, daca mai am ocazia, elevi la olimpiada. Nu va voi dezvalui atitudinea unor colegi din scoala, nici a conducerii scolii, care nu cunoaste alte asemenea rezultate nici separate sinici- mai ales- cu aceiasi elevi deodata. In schimb, ISJ a delegat un inspector care a adus personal diplome copiilor, iar la o intalnire la judet m-am simtit f bine... va dat seama de ce. Si mi-a ajuns sa ma motiveze.
"In tot ce e urat si rau in jurul meu, o vina am si eu."

"Ceea ce nu poate fi schimbat, trebuie invatat sa fie suportat."- proverb scotian

...candva am vrut- si am crezut ca pot- sa schimb lumea; cand am vazut ca nu pot, m-am schimbat eu...
invatator
 
Mesaje: 525
Membru din: 25 Iul 2004, 17:25
Localitate: Ocna Mures

Olimpiadele

Mesajde adriano » 17 Noi 2004, 11:17

Si olimpiadele sunt bune!
In cazul meu la matematica, am avut elevi pana la olimpiada pe judet si oricum a meritat. Subiectele au fost apropiate cu ceea ce am facut in timpul pregatirilor.
Este clar ca sunt numeroase tipuri de exercitii si probleme care trebuiesc rezolvate, dar daca ai cu cine atunci merita
adriano
 
Mesaje: 1
Membru din: 13 Oct 2004, 09:40

Mesajde mihaelapreda » 31 Ian 2005, 15:24

Hmmm
mihaelapreda
 
Mesaje: 6
Membru din: 25 Ian 2005, 17:33

Mesajde emil » 31 Ian 2005, 17:52

mihaelapreda scrie:Hmmm

off topic
Emil Onea
Avatar utilizator
emil
Site Admin
 
Mesaje: 2737
Membru din: 22 Oct 2003, 23:10
Localitate: Focsani

what a shame!

Mesajde donna » 28 Feb 2005, 12:52

Aveti, cu totii, dreptate: hai sa nu le mai spunem 'olimpiade', ci 'orgolimpiade'. Termenul nu-mi apartine, este proprietatea intelectuala a lui TAVI din GALATI. Apropo, Tavi, daca ajungi pe-aici, salutari!

Problemele pe care le semnaleaza toata lumea s-ar putea rezolva prin:

1. Comisie de corectori total si absolut impartiala (tezele de la judet sa plece in alt judet)

2. Din comisia respectiva sa faca parte si un cadru didactic universitar, deci un specialist

3. Baremuri si criterii de notare mai putin permisive si mai putin haotice...

4. Respectarea regulilor si inainte, si in timpul olimpiadei (iar nu schimbarea acestora in timpul jocului)...

Va multumesc pentru atentie...
Avatar utilizator
donna
 
Mesaje: 149
Membru din: 26 Feb 2005, 12:08
Localitate: Iasi

Re: what a shame!

Mesajde matrix1442001 » 04 Apr 2005, 23:18

donna scrie:Aveti, cu totii, dreptate: hai sa nu le mai spunem 'olimpiade', ci 'orgolimpiade'. Termenul nu-mi apartine, este proprietatea intelectuala a lui TAVI din GALATI. Apropo, Tavi, daca ajungi pe-aici, salutari!

Problemele pe care le semnaleaza toata lumea s-ar putea rezolva prin:

1. Comisie de corectori total si absolut impartiala (tezele de la judet sa plece in alt judet)

2. Din comisia respectiva sa faca parte si un cadru didactic universitar, deci un specialist

3. Baremuri si criterii de notare mai putin permisive si mai putin haotice...

4. Respectarea regulilor si inainte, si in timpul olimpiadei (iar nu schimbarea acestora in timpul jocului)...

Va multumesc pentru atentie...


Ciudata chestia cu specialistii. Comisii "total si absolut" impartiale ???
Astept si alte explicatii referitoare la navalnica insiruire de subpuncte.

Fara rautate, chiar vreau sa discut pe aceasta tema !!! Nu am scris ceva sa critic, e doar poarerea mea!!!

Sa studiem modul de organizare al OIM ??? Ghici cine se afla in comisia "absoluta" de corectare
matrix1442001
 
Mesaje: 5
Membru din: 01 Iun 2004, 10:55

subpunctul 4

Mesajde matrix1442001 » 04 Apr 2005, 23:21

Subpunctul 4 e romanesc si sunt complet de acord ca astfel de situatii exista.
matrix1442001
 
Mesaje: 5
Membru din: 01 Iun 2004, 10:55

Anterior

Înapoi la Olimpiade

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori