Profesorii de EDUCATIE TEHNOLOGICA

Profesorii de EDUCATIE TEHNOLOGICA

Mesajde kovacsstefan » 17 Oct 2004, 09:19

Stimati colegi,
Sunt profesor de educatie tehnologica, care am facut studiile postuniversitare - in prima serie.
Vreau sa va rog sa va spuneti parerea despre urmatoarea problema:
In noul concept curricular programele din clasa a VIII-a nu mai contin modului TEHNOLOGIA INFORMATIILOR. Pentru mine inseamna o jignire adusa profesorilor de educatie tehnologica care pana acum au fost instare sa predea aceasta materie. Practic intentia este - dupa parerea mea sa se faca o materie de sine statatoare. Nu ar fi nimic rau daca si profesorii de educatie tehnologica ar putea sa predea - legal vorbind, aceasta noua materie. Se pare insa ca nu!
Nu stiu daca sesizati care este nuanta. Orele putine de educatie tehnologica se vor mai imputina deoarece toata lumea se va ,,arunca" pe informatica! Practic nu se va apela la extindere!
Modulul TEHNOLOGIA INFORMATIEI in viziunea mea, a ridicat si aceasta materie la un nivel normal. Acum devine, in noul concept ,,Lucrari practice"! Acele lucrari practice de care imi era groaza cand eram in scoala generala, cand un maistru prost instruit, fara pregatire - stiintifica, pedagogica si metodica - ne arata cum se bate cu ciocanul mai tare si mai ...frumos! Acum au aparut maistrii...,,superiori"!?
Este oare materia care trebuie sa dispara?
Stiti prea bine ce parere au directorii de scoli despre aceasta materie, stiti cum colegii dau din umeri cu ironie si nu numai, cand aud despre ea!!
Prin noua programa educatia tehnologica ramane o ,,remorca", pe care toti directorii o leaga la diferite materii ca si completare. Oare acolo ,,sus" nu poate sa ajunga ,,cineva" care sa dea ,,cezarului ce-i al cezarului" si sa puna aceasta materie pe locul ei, adica O MATERIE A MATERIILOR. PRACTIC TOT CE SE FACE LA MATEMATICA, FIZICA, CHIMIE .., PRIMESTE SENS PRIN EDUCATIE TEHNOLOGICA!