O noua structura a invatamantului ... propunere

Discutii legate de invatamantul romanesc, cum este acum si cum ar trebui sa fie.

O noua structura a invatamantului ... propunere

Mesajde popadaniel72 » 11 Mar 2005, 08:39

Cred ca ceva ar trebui sa se schimbe in sistemul de invatamant.

Fapte:
Toti primim primim ca prim sfat: "sa ne adaptam nivelului clasei", dar care e nivelul clasei? Pana la urma elevii din aceeasi clasa sunt diferiti: unii sunt mai buni pe ramura de stiinte umaniste, altii pe filiera reala. Elevii, marea lor majoritate, nu opteaza pentru un anume profil ci pentru clasa cea mai buna din liceul respectv, astfel incat daca clasa de matematica-informatica e cea mai buna atunci ei aleg aceasta clasa, chiar daca vor sa dea la medicina.
Si dupa cum stie toata lumea: de clasa cea mai buna din liceu "trag" toti profesorii care vor sa aibe ceva rezultate, si uite asa bietul medicinist trebui sa invete si la matematica si la informatica ... Veti spune ca ar trebui sa se mute in clasa de chimie-biologie (stiinte ale naturii). El ar face-o, dar clasa e slaba si daca el e bun la chimie...
Oricum o dam tot nu e bine. Mereu vom avea decalaje intre elevii din aceeasi clasa.

Propunere:
Sistemul acesta de clase cu profil ar trebui sa dispara. De fapt ar trebui sa dispara notiunea de clasa care sa participe in comun la toate orele. Ar trebui sa existe clase pentru o materie/curs.
La fiecare materie ar trebui sa existe 3 nivele:
A - pentru elevii foarte buni la materia respectiva
B- pentru elevii medii la materia respectiva
C- pentru elevii slabi
Elevii sunt testati initial la fiecare materie si distribuiti intr-una din cele 3 tipuri de clase si la fiecare sfarsit de semestru el poate fi mutat intr-un tip de clasa in functie de rezultate si dorinta(poate "urca" intr-o clasa mai buna daca are rezultatele necesare si daca doreste sau poate "cobora" daca vrea). In acest mod elevii ambitiosi sunt incurajati sa invete sa "urce" in sistem, iar cei ce nu doresc sa fie "stresati" la o anumita materie nu au decat sa-si aleaga un nivel mai "mic" de invatare.
Pentru fiecare tip(nivel) de clasa (A, B, sau C) se definesc standarde nationale de evaluare.
Astfel un elev(care sa zicem ca ar da la medicina) poate fi in clasa A la chimie, biologie, in clasa B la romana si limbi moderne si in clasa C la matematica si informatica.

Avantaje:
Elevul se poate concentra pe materiile la care este cel mai bun.
Profesorul are niste standarde clare pe care le poate aplica la toata clasa.


Dezavantaje:
Trebuie facute schimbari destul de ample.

Concluzie/discutii/propuneri:
Aici va invit pe dumneavoastra sa completati.
Avatar utilizator
popadaniel72
 
Mesaje: 36
Membru din: 06 Noi 2003, 21:56

Mesajde catelutza » 11 Mar 2005, 09:40

Clasele organizate pe astfel criterii nu mai sunt o solutie de foarte mult timp, ba, dimpotriva, noul curent este de a integra si copiii "mai putin dotati" alaturi de cei "normali". De discriminare ati auzit?? Dar de predare diferentiata si individualizata?
catelutza
 
Mesaje: 246
Membru din: 16 Oct 2004, 22:16

"discriminare"

Mesajde popadaniel72 » 11 Mar 2005, 10:27

Ideea de baza era ca elevul sa poata studia aceleasi materii dar la nivel diferit, in functie de posibilitatile sale, iar profesorului sa i se simplifice sarcina.
Va dau o tema de gandire:
Aveti o clasa cu 28 de elevi din care 8 foarte buni la materia x iar restul medii si slabi. Dati o tema de lucru in clasa, cei 8 o termina in 10 minute, iar ceilalti mai lucreaza. Ce faceti?
- Dati teme diferentiate, pai tocmai ati facut "discriminare".
- Ii lasati fara ocupatie, perturba ora.
Ideea e de a grupa elevii pe posibilitati pt. a putea lucra unitar cu ei.
De ce credeti ca au aparut centrele de excelenta? Pentru cei de nivel A+ care au depasit nivelul clasei.
Si acum o observatie legata de limbaj (parca va ocupati cu asa ceva): era o propunere pe tema careia sa discutam, nu sa ne apostrofam.
Avatar utilizator
popadaniel72
 
Mesaje: 36
Membru din: 06 Noi 2003, 21:56

Mesajde catelutza » 11 Mar 2005, 11:25

Unde ati observat dumneavoastra apostroful??? :roll: Ideea diferentierii si individualizarii este sa-i dai copilului / elevului probleme pe masura lui.
De ce credeti ca au aparut centrele de excelenta?

Perfect de acord cu dumneavoastra! Dar sunt activitati extrascolare...
Nu cred ca ati vrea sa va vadeti propiul copil intr-o clasa de nivel C - iar cei din clasele de nivel A sa-i priveasca cu superioritate. Toti copiii au dreptul la aceeasi educatie. Dumneavoastra sugerati ca profesorul sa lucreze mai "usor", dar ganditi-va ca vor exista prejudecati in a preda la o clasa slaba - de aici apar divergente intre profesori, formarea catedrelor, etc..Iar in scolile unde sunt putini elevi? formam clase doar din 3-4 elevi buni, 3-4 slabi, etc?
Va multumesc pentru interesul acordat :wink: , si nu luati in nume de rau parerile celor care lucreaza cu cei mai "slabi" dintre copii.
Si apoi, daca lumea este eterogena, de ce clasele sa fie omogene? Scopul scolii este sa-i pregateasca pe copii pentru viata...
catelutza
 
Mesaje: 246
Membru din: 16 Oct 2004, 22:16

Mesajde popadaniel72 » 11 Mar 2005, 14:23

Se pare ca nu ati inteles ideea: un elev poate fi de nivel C la romana si acelasielev sa fie de clasa A la matematica. Ideea nu era sa clasificam elevii pe nivele ci sa poata sa-si aleaga nivelul la care sa studieze. Spre exemplu mie mi-ar fi placut sa fac desenul la nivel C fiindca nu am talent la desen(fac niste desene groaznice). La sport spre exmplu sunt niste bareme pe care nici jumatate din copii nu le pot atinge, deci ar fi trebuit ca notele sa fie pe masura ... Totusi nu e asa. De ce? Fiindca profesorii "ii inteleg pe elevi si aplica diferentiat baremul". Nu zau? Cum ii diferentiez? Dupa ce criteriu? Dupa ureche? Nu mai bine "oficializam" aceasta diferentiere?
Daca o lasam dupa ureche ajungem la ... invatamantul de azi.
Avatar utilizator
popadaniel72
 
Mesaje: 36
Membru din: 06 Noi 2003, 21:56

Mesajde catelutza » 11 Mar 2005, 18:59

Fiindca profesorii "ii inteleg pe elevi si aplica diferentiat baremul"
Eu cred ca profesorii trebuie sa "cunoasca" elevul, nu sa-l "inteleaga".

Se pare ca nu ati inteles ideea

Se poate sa fi inteles eu gresit! Dar, sper sa recunoasteti, ca, intr-o scoala mica, cu cate o singura clasa pe nivel de varsta, este dificil de organizat un astfel de model. Poate la liceu e o solutie - seamana oarecum cu sistemul american (libera optiune a elevilor pentru discipline si relativa usurinta de a trece de la un curs la altul)....
Colegii de pe didactic nu doresc sa intre in acest dialog? :wink:
catelutza
 
Mesaje: 246
Membru din: 16 Oct 2004, 22:16

Re: O noua structura a invatamantului ... propunere

Mesajde christa » 11 Mar 2005, 20:58

popadaniel72 scrie:Cred ca ceva ar trebui sa se schimbe in sistemul de invatamant.

Ceva asemanator exista in Germania, dar nu totul "intr-una".

1. Nivel C nu sunt sigura ca exista, cred ca doar A si B (si chiar asa se cheama!). Si nu exista la toate materiile, doar la cele considerate mai importante (stiu ca printre altele la matematica). Dupa notele din semestrul precedent, un elev merge la cursuri A sau cursuri B la materia respectiva (colectivul clasei ramane, doar pentru anumite alte ore se "reorganizeaza" clasele).

2. La liceu, in clasele XII-XIII, nu mai exista clasele ci doar sistem de cursuri. Elevii au posibilitatea sa aleaga ce materii frecventeaza, in anumite limite, bineinteles, astfel incat o parte pot merge de ex. la cursurile de biologie si o alta parte la cursurile de chimie. Ultima varianta e posibila si in clasa a XI-a (de aceea mi-am amintit de ea, pentru ca si in clasa unde predau eu informatica fac jumatate din elevi chimie si jumatate biologie), unde insa exista inca si colectivul clasei. La liceu nu mai exista cursurile A si B, insa exista cursuri cu nivel avansat si cursuri cu nivel de baza. La materiile unde s-a frecventat cursul cu nivel avansat sunt si examenele de bacalaureat de o importanta mai mare (aici sunt patru examene de bacalaureat, doua la materii la care a fost frecventat un curs cu nivel avansat, si doua cursuri cu nivel de baza).

E cam complicat si pentru cei nascuti si crescuti aici, asa ca nu stiu daca am reusit sa ma fac cat de cat inteleasa. :oops:

Despre cum se calculeaza media de bacalaureat nu va mai scriu, ca nici eu nu am inteles sistemul (se iau in considerare cel putin notele din ultimii doi ani, daca nu chiar trei, plus examenul de bac in sine).
Avatar utilizator
christa
 
Mesaje: 219
Membru din: 18 Dec 2004, 22:25
Localitate: Germania

Noile metode de invatare -nu intra in calcul

Mesajde mirceaorasanu » 13 Mar 2005, 08:58

O noua metodologie (de predare actuala luand in considerare situatiile de fapt ) este necesara, cand ne referim la predare ..! .Firesc ,dar acest lucru nu intra in calculele diriguitorilor ,cam sub nici o forma.!. .Daca i-ar interesa ar constitui comisii de lucru(acum-nu in vara-,cand este tardiv) , si ar face apel public ,prin internet ,sau altfel(alta cale) asupra acestui fapt, la eventuali aderenti. Acum noi avem un simt in plus foarte puternic, dar nu utilizat suficient..!?!... Au cu totul alte interese ,total disjuncte ,de ceea ce discutam ,sau poate ,ne framanta ( cred ca se si amuza ,abia mijit ).!.
mirceaorasanu
 
Mesaje: 51
Membru din: 07 Mar 2005, 17:12


Înapoi la Scoala in Romania

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 5 vizitatori