PIR

Discutii legate de invatamantul romanesc, cum este acum si cum ar trebui sa fie.

PIR

Mesajde balan » 17 Noi 2006, 18:42

Daca mai sunt profesori sau invatatori din tara care au participat la cursul de perfectionare,, Proiect pentru invatamantul rural" as dori sa imi impartasiti din impresiile voastre sau concret ce ati realizat la clasa pentru modulul ,, Cunoasterea elevilor", sau orice alt modul parcurs.
Astept raspunsuri.
balan
 
Mesaje: 16
Membru din: 11 Feb 2006, 19:32

Mesajde mirela-barcan » 18 Noi 2006, 11:35

Cu siguranţă sunt FOARTE mulţi colegi învăţători şi profesori cuprinşi în acest program. Eu sunt unul dintre mentorii proiectului şi vă garantez că nu există judeţ în România unde să nu se desfăşoare programul de dezvoltare profesională.
Sper să fie destui colegi care să participe la acest schimb de bune practici - pe cale virtuală (şi nu numai!!!), pentru că am constatat următoarele:
1. ÎN FIECARE ŞCOALĂ unde am mers până acum - în judeţul Galaţi - colegii au răspuns la întrebarea "De unde obţineţi informaţii pentru ameliorarea activităţii profesionale?"- "de pe didactic.ro". Nu îmi propusesem la momentul respectiv întocmirea unei statistici, dar ar fi interesantă această temă de cercetare. După părerea mea, situl acesta a fost menţionat, cu regularitate, între primele 2-3 mijloace de informare a cadrelor didactice (deci în top!) printre: publicaţii de specialitate, situri educaţionale, întâlniri profesionale (consfătuiri, cercuri metodice, comisii metodice, schimburi de experienţă, simpozioane) şi altele.
2. Deşi accesul la internet al colegilor din mediul rural este (dureros de) limitat, în cancelarii se discută despre ştiri, probleme de pe forum, materiale postate/încărcate/descărcate/folosite etc. Când spun acces limitat la internet, mă refer la lipsa conexiunii în (prea) multe şcoli, în casele colegilor noştri care locuiesc în mediul rural - unde în cel mai bun caz se face legătura prin dial-up (încă), dar cu ce costuri imense tot din buzunarul lor!!!
3. Doresc foarte mult ca în fiecare şcoală, toţi cei interesaţi să aibă acces la informaţia electronică în cel mai scurt timp - în şcoala unde am funcţionat, pusesem deja bazele unei biblioteci de CD-uri inscripţionate cu materiale didactice (discipline/clase), cărţi în format electronic, materiale elaborate în cadrul unor acţiuni/ întâlniri profesionale etc. Evident că un astfel de proiect înseamnă o muncă de echipă, timp şi energie consumate dincolo de spaţiul şcolii, competenţe pe care trebuie să ţi le dezvolţi permanent, dar, dacă sunt oameni dispuşi să schimbe imaginea şcolii româneşti, astfel de idei nu rămân doar vise frumoase...

Şi ca să revenim la problema pusă în discuţie de colegul/colega balan, referitoare la aplicaţiile din cadrul "Programului de dezvoltare profesională a cadrelor didactice din mediul rural pe baza activităţilor proprii desfăşurate în şcoală", v-aş ruga să precizaţi cum v-aţi formulat ţinta legată de cunoaşterea elevilor, pentru că sunt foarte, foarte multe aspecte legate de acest domeniu şi ar fi imposibil să le acoperiţi pe toate într-un semestru (cât se derulează programul în şcoala dumneavoastră). Aşadar, fie reveniţi pe acest forum cu precizări, fie îmi puteţi scrie pe adresa mirelabarcan@yahoo.com, şi ţinem legătura.
Avatar utilizator
mirela-barcan
 
Mesaje: 249
Membru din: 03 Ian 2005, 22:03

Mesajde balan » 19 Noi 2006, 13:59

Tintele pe care mi le-am fixat sunt:
1) cresterea capacitatii de a preda intr-un mod interactiv si centrat pe elevi, sa gandeasca in mod independent asupra problemelor, solutiilor si modalitatilor de rezolvare a unor probleme;

2) imbunatatirea tehnicilor de predare la clase simultane si acumularea competentelor de a lucra eficient;

3)imbogatirea gamei de instrumente de evaluare a cunostintelor elevilor si identificarea elevilor cu lacune.

As dori daca puteti sa imi descrieti mai pe larg in ce consta aceasta biblioteca virtuala, cum ati realizat-o si ce materiale aveti legate de acest aspect, iar daca imi puteti trimite prin email sau messenger mi-ar fi de un real folos.Pare o idee grozava, pe care as dori sa o pun si eu in practica.
balan
 
Mesaje: 16
Membru din: 11 Feb 2006, 19:32

Mesajde medi » 22 Noi 2006, 20:32

eu am terminat de trei ani facultatea si predau intr/o scoala din mediul rural. Toti colegii mei sunt inscrisi la aceste cursuri, atat pentru calificare cat ;i pentru conversie profesionala. Eu sunt incantata de aceste cursuri si le studiez cu interes chiar daca nu dau eu examene. Intotdeauna aflu ceva nou. Eu as fi una dintre doritoarele acelor CD-uri de care discuta mirela-barcan cu informatii si materiale didactice. Daca le pot primi adresa mea este dragan_magdalena@yahoo.com.
medi
 
Mesaje: 66
Membru din: 27 Iul 2006, 19:17

Mesajde balan » 22 Noi 2006, 21:35

Cd-urile nu stiu cum ti le-as putea trimite. Eu le am stocate in calculator. Pe net nu se pot trimite filmulete mai mari de 10 MB. Daca gasesti o solutie, anunta-ma.
As dori sa stiu cum au decurs interasistentele pentru cei care le-au facut deja. Si ce metode ati aplicat.
balan
 
Mesaje: 16
Membru din: 11 Feb 2006, 19:32

Mesajde mirela-barcan » 22 Noi 2006, 23:37

Biblioteca de CD-uri la care am făcut referire conţine materiale didactice - şi nu numai - pentru toate clasele I-IV, la toate disciplinele de studiu: fişe de lucru, colecţii de imagini, prezentări Powerpoint, poveşti audio/video, jocuri didactice, cântece pentru copii etc. Altele conţin materiale filmate/foto şi suporturi teoretice/de curs/proiecte de lecţie de la activităţi metodice (lecţii demonstrative, cercuri metodice, simpozioane), revista şcolii, cărţi în format electronic, foto şi filme din excursii şi tabere în care am însoţit elevii, activităţi extracurriculare (concursuri - suporturi teoretice, conţinuturi/subiecte, materiale auxiliare, fotografii/filme), activităţi de consiliere (a familiei - suporturi de curs, foto/filme), alte acţiuni ("Săptămâna Porţilor Deschise", "Ziua Şcolii" etc, etc.).

Ceea ce v-am prezentat mai sus reprezintă un exemplu (şi nu neapărat un model!) de cum ar putea fi organizată la nivelul şcolii o astfel de colecţie. Ea poate fi păstrată într-un cabinet metodic, dacă aveţi - la şcoala unde am lucrat, am înfiinţat şi am dotat un cabinet metodic al învăţătorilor (prin proiecte proprii, ale noastre, ale învăţătorilor). Orice persoană din şcoală poate avea acces la aceste resurse, exact ca la bibliotecă.
O astfel de colecţie aveam şi în clasă şi elevii aveau acces la ea când doreau (evident că la clasă, elevii preferau să împrumute poveşti, cântece, jocuri...). Fotografiile şi filmele "de peste an"- din timpul lecţiilor, serbărilor, a diverselor acţiuni pe care nu le mai repet, le copiam pentru fiecare copil în parte, astfel încât, la sfârşitul anului şcolar, fiecare copil primea CD-urile pentru colecţia personală.
Dacă am lămurit această problemă, e clar pentru toată lumea că o astfel de colecţie se face pas cu pas, zi de zi, adăugându-se mereu ceva nou.

Referitor la cealaltă problemă (legată de P.I.R. şi de ţintele de dezvoltare profesională) putem contiuna discuţia şi putem face schimb de materiale pe adresele private. Pe a mea o ştiţi deja.
Avatar utilizator
mirela-barcan
 
Mesaje: 249
Membru din: 03 Ian 2005, 22:03

Mesajde medi » 23 Noi 2006, 18:45

Pentru balan: eu discutam despre cursuri universitare finantate de PIR la diferite specialitati pentru cei ce au terminat doar liceul pedagogic sau o alta facultate decat ce predau in prezent. Cred ca nu discutam despre acelasi lucru.
Cat despre CD, eu sunt prof. la gimnaziu si nu cred ca m/ar ajuta mult. Multumesc oricum pentru ajutor.
medi
 
Mesaje: 66
Membru din: 27 Iul 2006, 19:17

Mesajde balan » 25 Noi 2006, 19:34

Va multumesc pentru explicatiile date si vreau sa mentionez ca ceea ce fac la clasa cu elevii ramane stocat in calculatorul clasei. De asemenea, evaluarea o realizez pe calculator, si copiii rezolva mult mai atent si bine sarcinile de lucru.
O astfel de idee este foarte buna ( biblioteca virtuala) si copiii din clasa mea nu manifesta astfel un comportament violent in timpul pauzelor, fiind captati de materialele stocate in calculator.
Astept si alte cadre didactice care sa imi sugereze alte modalitati de a lucra cu elevii.
balan
 
Mesaje: 16
Membru din: 11 Feb 2006, 19:32

Mesajde gina » 26 Noi 2006, 20:31

Eu cred ca avem chiar aici pe didactic o foarte bogata biblioteca virtuala! Singura conditie ar fi ca scoala respectiva sa aiba acces la internet sau sa se traga materialele pe cd-uri. Ma insel?!
gina
 
Mesaje: 1040
Membru din: 24 Sep 2004, 17:20
Localitate: Bucuresti

Mesajde balan » 26 Noi 2006, 23:05

Nu te inseli, ba chiar mi-ai dat o solutie grozava! Multumesc frumos de sugestie!
balan
 
Mesaje: 16
Membru din: 11 Feb 2006, 19:32

Cateva impresii personale

Mesajde dragos178 » 06 Dec 2006, 01:43

Ca profesor de engleza, am luat parte la acest program, pe care sunt pe cale sa il termin. Ce pot sa iti spun? A fost o oarecare retinere la inceput fata de utilitatea si dificultatea acestuia in randul nostru, al profesorilor. Probabil stii si tu, timp pierdut, stres, inspectii. Pana la urma, au fost momente agreabile petrecute impreuna cu colegii, o ocazie de a mai consolida unele cunostinte si de a mai afla ceva nou, de a schimba opinii. Metodele discutate nu sunt neaparat foarte noi in esenta, sau foarte revolutionare, dar sunt interesante si te ajuta lla clasa.
Sa nu o mai lungesc, este putin obositor, trebuie ceva munca la proiecte si materiale, dar pana la urma nu este ceva de speriat, ba chiar dimpotriva, e ceva stimulativ, care te poate ajuta in cariera.
dragos178
 
Mesaje: 1
Membru din: 06 Dec 2006, 01:19

Mesajde balan » 06 Dec 2006, 20:58

Exact aceeasi senzatie am trait-o si eu Dragos si te cred, pentru ca toti am avut mult de munca la Pir dar putem spune ca dintr-un anumit punct de vedere a fost binevenit, nu?
Daca sunteti din alte orase decat Bacau, vroiam sa va intreb daca ati avut de facut tot 6 mape pentru portofoliu?
balan
 
Mesaje: 16
Membru din: 11 Feb 2006, 19:32

Mesajde mirela-barcan » 21 Dec 2006, 08:36

balan scrie:Exact aceeasi senzatie am trait-o si eu Dragos si te cred, pentru ca toti am avut mult de munca la Pir dar putem spune ca dintr-un anumit punct de vedere a fost binevenit, nu?
Daca sunteti din alte orase decat Bacau, vroiam sa va intreb daca ati avut de facut tot 6 mape pentru portofoliu?


Portofoliul cadrului didactic - din orice colt al României ar fi el - participant la Programul de dezvoltare profesională, ar trebui să conţină:
1. Documente de proiectare a dezvoltării profesionale (analiza de nevoi, planul personal de dezvoltare profesională, planul de acţiune);
2. Documente de înregistrare a dialogului profesional (fişa de înregistrare a progresului profesional, raportul de progres profesional, fişe de dialog profesional cu mentorul);
3. Documente de proiectare a activităţilor de aplicare în practica didactică;
4. Documente şi materiale legate de aplicarea la clasă (printre care şi fişele de asistenţe/interasistenţe la clasă);
5. Alte materiale elaborate de cadrul didactic (materiale didactice, C.D.Ş. etc);
6. Produse realizate de elevi;
7. Alte dovezi ale activităţii de dezvoltare profesională
Avatar utilizator
mirela-barcan
 
Mesaje: 249
Membru din: 03 Ian 2005, 22:03


Înapoi la Scoala in Romania

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 6 vizitatori

cron