va rog sa ma ajutati

Discutii legate de invatamantul romanesc, cum este acum si cum ar trebui sa fie.

va rog sa ma ajutati

Mesajde demetra » 23 Oct 2006, 12:36

Buna ziua,

Sunt prima data pe acest forum si as dori foarte mult sa imi spuneti ce sa fac in urmatoarea privinta, eu am 25 de ani si destul de putina experienta cu copii, sunt profesoara de engleza la 2 gradinite, la una dintre ele am o grupa mica formata din 25 de copii cu varsta intre 2,8-3 ani (sunt toti prezenti de fiecare data!!!) si imi este foarte dificil sa ma decurc cu ei, nu ii pot stapani, iar educatoarea m-a facut azi cu ou si cu otet si m-am simtit foarte prost :cry: , parerea mea e ca la varste atat de mici nici nu ar trebui propusa ca optional engleza dar asta este, va rog mult dati-mi niste sfaturi! ce as putea face atunci cand copii nu sunt atenti nici 2 minute la mine dapoi o jumatate de ora! poate ca ti trecut si voi prin asa ceva sau poate ca nu sunt eu profesoara buna :cry: ! va rog mult!

multumesc frumos :wink:
demetra
 
Mesaje: 7
Membru din: 23 Oct 2006, 12:26

Mesajde voiculescu » 27 Oct 2006, 21:11

Activitatea optionala sau obligatorie(matematica ,cunoasterea mediului etc) la grupa mica nu dureaza mai mult de 15 minute si in cazul dumneavoastra cred ca o data pe saptamana.
Incercati cu niste cantecele amuzante, iar daca puteti face asta timp de 15 minute e perfect.Mai tarziu vor fi mai receptivi.
Sunt prea mici si inca nu au inteles ce inseamna disciplina. Nu disperati si mai ales incearcati sa fiti cat mai calma in prezenta lor.
Succes!
voiculescu
 
Mesaje: 57
Membru din: 04 Feb 2006, 19:48
Localitate: Caracal

Mesajde 19x2003 » 28 Oct 2006, 00:47

Act trebuie sa dureze max 15 min.
Sugestii: poze cu animale[3-4].le numesti in romana si in engleza.le repeti . pui 3-4 copii mai neastamparati sa-si aleaga o poza si apoi ii intrebi pe ceilalti[prima data in grup,apoi individual] cine are 'cat', 'dog' ,etc.pasul urmator :ii intrebi invers:ce are 'vasile'?,raspuns 'cat','horse'.
Poti sa mergi astfel pe gr de subst[car,tram,bus,plane,boat][fork,spoon,plate][flower,tree]etc.;culori,si putine verbe[drink,eat][go,come][stand up-sit down][jump-run].
Iti trebuie nervi,multe materiale, repeta ce s-a facut anterior,nu-i invata mai mult de 3-4 cuvinte/activitate,nu avea pretentia sa fie cooperanti [oricum ei ceva-ceva tot retin],act sa fie FOARTE dinamice.Lucreaza cu 5-6 copii chiar daca restul nu sunt foarte atenti dar distrati-va , bucurati-va si lauda-i pt fiecare reusita[astfel incat ceilalti sa va auda si sa va vada]si in curand vi se vor alatura din ce in ce mai multi.Nu tipa la copii si nu incerca sa-i disciplinezi tu[asta sa faca educatoarea].

mult succes!
19x2003
 
Mesaje: 25
Membru din: 20 Mar 2006, 00:52

Mesajde demetra » 28 Oct 2006, 23:24

Va multumesc din suflet pentru sugestiile voastre, chiar aplic ceea ce imi spuneti voi, problema este ca sunt 25 in clasa prezenti toti zilnic, si sunt toti de 3 anisori unii chiar mai putin, insa este politica gradinitei sa se faca engleza si la grupa asta micutza, in plus educatoarea sta in spatele meu si ma evalueaza in permanenta in loc sa ma ajute desi vede ca totul zboara in clasa si ca sunt receptivi doar 5-6 maxim, pe de alta parte trebuie sa ma duc de doua ori pe saptamana si trebuie sa stau o jumatate de ora, in cel mai rau caz 20-25 de minute! In plus trebuie sa fac si serbare in limba engleza si sunt disperata! Este foarte greu...am crezut ca sunt eu dascal prost pregatit desi la grupele mari ma descurc foarte bine!
Realitatea e ca de o luna de zile de cand ma duc la grupa lor am reusit sa ii invat pe 5-6 maxim sa numere pana la 5, nici vorba de cantecele si de imagini, nu sunt atenti, nu sunt disciplinati si nu e de mirare, nu stiu sa pronunte corect nici cum ii cheama in limba romana darmite in alta limba! In plus faptul ca educatoarea aceea a fost rautacioasa mi-a facut foarte rau, sa te faca cineva neprofesionist cand tu depui un efort extraordinar sa obtii ceva mi s-a parut foarte nedrept, pentru ca eu chiar sunt dispusa sa fac treaba serioasa nu sa ma joc, nu e primul an in invatamant si am venit la gradinita aceasta prin recomandare, dar aceste atitudini, desi am satisfactii mari sufletesti, ma determina sa plec din invatamant, pentru ca remuneratia e cum e dar nici nu esti apreciat la adevarata valoare si daca mai ai ghinionul sa fii si tanar ai incurcat-o!
demetra
 
Mesaje: 7
Membru din: 23 Oct 2006, 12:26

Mesajde emese_d » 29 Oct 2006, 00:31

Ce ar fi sa o rogi pe d-na educatoare "profesionista" care te asista, sa-ti arate cum se lucreaza cu copiii de 3 ani, tocmai pentru ca tu esti "neprofesionista" ? Sa desfasoare ea o activitate de educarea limbajului in limba romana cu acesti copii si tu sa asisti la acea activitate tocmai ca sa inveti de la ea!
Nu te da batuta! Esti tanara si probabil ca traiesti prima nedreptate majora din viata ta dpdv. profesional. Nu vreau sa-ti tai elanul, dar pregateste-te sa intampini tot felul de rautati asemanatoare in viata, indiferent de domeniul in care vei lucra... Nu vei putea fugi sau renunta de fiecare data! TU trebuie sa ai taria sa depasesti aceste momente cu constiinta impacata ca faci ceea ce trebuie si cum poti tu mai bine! Dovada faptului ca esti interesata sa-ti imbunatatesti activitatea, este si acest forum prin care ne-ai cerut sfaturi.
Succes!
emese_d
 
Mesaje: 273
Membru din: 03 Feb 2006, 22:43
Localitate: Brasov

Mesajde demetra » 29 Oct 2006, 12:35

Foarte frumoase randurile tale emese, ai dreptate nu trebuie sa ma dau batuta, in alta ordine de idei nu e prima nedreptate care mi se face dpdv profesional dar a fost cea mai grosolana, majora nu e, dar grosolana a fost prin modul in care s-a exprimat si prin atitudinea atat de ostila cu care a facut-o d-na educatoare! Iti spun sincer ca nu sunt atat de imatura emotional incat sa nu stiu cate nedreptati ma asteapta si poate cate voi face eu la randul meu in ceea ce ii priveste pe altii! e adevarat insa ca intri in invatamant cu un elan imens si iti sunt taiate aripile foarte repede de oameni care in afara de cantecele de toamna nu mai stiu mare lucru cu atat mai putin cum sa se comporte! Voi pleca din invatamant la un moment dat pentru ca remuneratia e proasta si munca imensa si nu sunt dispusa si nici nevoita deocamdata sa stau sa fiu umilita pt ca imi doresc sa fac lucrurile bine, am sa stau sa fiu umilita poate cand orele de engleza vor fi platite la adevarata lor valoare si nu ca fiind un auxialiar neimportant decat pentru a fi gradinitele fitzoase si pentru a lua ochii parintilor cu optionale!
Momentan stau pentru ca am acceptat propunerea d-nei directoare care s-a purtat foarte frumos cu mine, de fapt am venit la initiativa dansei, si pentru ca nu vreau sa las lucrurile neterminate, dar nu voi mai sta sa fiu umilita de o doamna educatoare autosuficienta care se uita la mine ca la un intrus cu toate ca am mult mai multa scoala ca dansa si mult mai mult bun simt!
In fine am cerut ajutorul pentru ca ma gandeam ca poate exista siretlicuri pe care le pot aplica si care sa dea roade si am sa incerc in continuare sa ii invat pe copilasi cat mai multe! Cu serbarea de Craciun insa nu stiu ce sa ma fac!
demetra
 
Mesaje: 7
Membru din: 23 Oct 2006, 12:26

Mesajde aniova30 » 29 Oct 2006, 18:45

La aceasta varsta mica informatia trebuie sa sa adreseze simultan mai multor analizatori .
Este nevoie de mult dinamism pentru a le capta atentia. Ei nu au de ce sa stea pe scaune.Implicati-i in miscari diverse si le veti capta interesul.
E adevarat , sunt f. multi in grupa , pentru varsta lor , dar , ... cu interes , ambitie si implicare , se poate.
Succes!
aniova30
 
Mesaje: 192
Membru din: 25 Dec 2005, 11:15

Mesajde dorothea » 16 Noi 2006, 22:45

POATE UN EVENTUAL JOC:FIRE/WATER copiat dupa cel in limba romana-in care trebuie sa gasesti un obiect pititiar ei spun fire daca elevul care cauta este aproape si water in cazul opus.alte joculete-the muffin man, ceva usor din care sa invete cateva cantecele.comenzile prin la ei-si mai ales comenzi care sa le diminueze energia-stand up/sit down,etc.
In ceea ce priveste serbara nu trebuie sa disperi.Ceva usor-We wish you a Merry Christmas,Jingle bells.Am predat si eu la gradinita, acum vreo 10 ani si parca retraiam ceea ce spui tu.si eu stateam si o ora de doua ori pe saptamana.Dar nu a durat decat un an! :lol: Succes!
dorothea
 
Mesaje: 13
Membru din: 04 Oct 2006, 23:09

Mesajde medi » 22 Noi 2006, 20:43

Sunt profesoara si am un copil de 5 ani la gradinita si din anul acesta ii preda si engleza. Profesoara a venit intr-o zi cu un maimutoi Pokemon si copiii au fost foarte incantati, mai ales fiul meu ce e fan Pokemon. A retinut tot ce a "vorbit" personajul: cifrele 1-10. Acum stie perfect sa numere. Oricum iti trebuie multa rabdare sa lucrezi cu copii de 3 ani si nu prea vad rostul orelor de engleza la trei ani cand nici romaneste nu prea pot vorbi corect. Nici rau nu le face dar e prea mult pentru capusoarele lor mici.
medi
 
Mesaje: 66
Membru din: 27 Iul 2006, 19:17

Mesajde lenu » 28 Noi 2006, 21:18

Şi eu sunt educatoare şi am o grupă cu copii de 3-4 ani. Şi copiii din grupa mea fac engleză deşi sunt mici şi le-am explicat părinţilor că este prea devreme pentru acest lucru. Ei au insistat şi aşa se face opoţional la grupă lb. engleză. Ceea ce vreau eu să-ţi spun este că ar trebui să-i sugerezi d-nei educatoare să faci opţionalul pe două grupe, câte 15 min. fiecare grupă. Ţi-ar uşura munca, ar învăţa mai uşor şi nu s-ar mai plictisi aşteptând să repete 25 de copii cum se spune la raţă, spre exemplu.
Combină activităţile statice cu cele de mişcare.
lenu
 
Mesaje: 44
Membru din: 09 Noi 2006, 10:56


Înapoi la Scoala in Romania

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 5 vizitatori