mihaelapreda scrie: Domnu' Emil Onea, imi pare bine ca sunteti foartye acid in critici, insa (vorba unui antevorbitor), vorbiti cam pe deasupra.
In Bulgaria nu s-a facut nimic decat la nivel declarativ. Computerele sunt vechi, achizitionate de scoli prin eforturi proprii/ proiecte; nu a fost stabilit nici un program de informatizare.
In Polonia, desi programul de informatizare a fost stabilit acum 10 ani, abia acum, odata cu venirea vechiului ministru, totul a fost reluat. Au informatizat aproape 70% din scoli, insa nu a fost prevazuta o componenta de proiectare si asigurare de software educational si nu a fost prevazuta o componenta speciala de pregatire a cadrelor didactice in cadrul programului.
In Ungaria (cam singura care sta mai bine) procesul este in curs, cu finantare de la Uniunea Europeana (EHR). Contractul prevede expres alocarea a 70% din fonduri pentru pregatirea cadrelor didactice.
Romania a facut eforturi considerabile si progresul este evident. Pentru multe tari din sud-estul Europei, programul de informatizare este un model. Bineinteles, invata din realizari si din greseli, cum ar trebui sa facem si noi.
Asta apropo de politici - subiectul de fata.
Am propus mai devreme elaborarea unui document de politica educationala, sa discutam pe ceva mai concret. Faceti?
PS
Daca ma mai contraziceti sau daca mai criticati, faceti-o cu argumente! Altminteri spun si eu lucruri despre dvs. Diverse...
Stimata Doamna,
mesajul este agresiv, cam nepoiliticos si cam neacademic, incepand de la "Domnu' "
Eu nu va critic pe dvs. , nici nu va cunosc, dar nici nu-mi permit. Cu atat mai mult "sa spun orice. Diverse" Aici e o discutie de idei si nu "ad hominem".
Daca sunteti atat de bine informata, e OK, nu va contrazic, nu am argumente suficiente, prin urmare aveti dreptate, pana la proba contrara.
Aceasta referitor la Bulgaria! Cat priveste Ungaria, aici sunt multe de spus, lucruri bune chiar scrise de dumneavoastra.
Problema pe care o dezbatem este sa vedem ce e bine si ce e rau la noi, daca mai e ceva de facut, daca e transparenta, daca stim pe ce se duc banii, daca noi beneficiarii unei politici putem sa masuram corect, pe baza unor criterii bine formulate de catre cei care au elaborat proiectul, daca se tine cont de nevoile generale si cele specifice.
Va rog sa va uitati pe Forum si veti gasi opiniui diverse si pro si contra, asa cum se cade intr-o lume libera.
Sa va spun drept, eu am cam pierdut obiceiul promovat in armata "ordinul se executa si nu se discuta", pentru ca aici avem in spate responsabilitati diferite, oameni diferiti, nevoi diferite. Problema este ca totusi trebuie sa ajungem la un consens, sa gasim solutii si nu numai sa criticam, fara sa punem ceva in loc. Dar nici sa facem publicitate si sa inaltam ode, nu e cazul. De aceea am generat discutia si cred ca fac bine.
Se poate invata si din mesajul dumneavoastra ca si din mesajele intregului grup. Este un semnal pe care trebuie sa-l dam celor care iau decizii, spre a nu gresi, spre a lucra cat mai aproape de beneficiarii nostri: ELEVII.
Luptele intre firme concurente e bine ca au loc, daca sunt fair, dar nu ne intereseaza pe noi(cel putin pe mine). Ideea pe care o promovez este de LIBERTATE IN ALEGEREA RESURSELOR. Sunt convins ca toti avem acest deziderat, dar trebuie si aplicat!
Ar fi chiar fff interesant sa elaboram un document de cum vedem noi politica educationala IT&C. Dar eu nu pot sa fac acest lucru singur, pentru ca as fi subiectiv. Ar trebui o foarte larga consultare. Acest lucru l-am dorit la Focsani, dar, din pacate nu a fost asa (mea culpa!) Timpul nu e trecut. Vom mai gasi ocazii sau le vom genera!
Va multumesc de interventie