Costuri & politica corecta de informatizare a invatamant

Deoarece in dezbaterea deschisa in intalnirea Resurse IT&C in educatie de la Focsani(<a href="http://www.vrancea.ro/unirea2005" target="_blank">www.vrancea.ro/unirea2005</a>), nu s-a reusit atingerea tuturor punctele propuse, va invitam sa va spuneti parerea pe urmatoarele
topicuri...

Mesajde emil » 28 Ian 2005, 19:32

simonazz scrie:As vrea sa ma refer la cateva aspecte legate de ceea ce cred eu ca ar presupune o politica corecta de informatizare a invatamantului romanesc :

1. Liberalizarea sistemului de achizitii a pachetelor de soft / programelor educationale utilizate de scoli . In aceasta privinta cred ca un mare pas ar fi dobandirea de catre scoli a unei autonomii reale , ma refer aici in special la autonomia financiara ( care in fapt nu exista la ora actuala , totul depinde de sistemul centralizat de achizitii realizat de primarii sau minister) . Este foarte important ca o scoala sa aibe annual un buget prin care o anumita suma de bani sa-I fie atribuita pentru asemenea achizitii si care sa poata fi cheltuita asa cum profesorii cred , pentru ce programe de instruire cred ei ca le foloseste in mod real .
2. Liberalizarea sistemului de training prin deschiderea catre furnizori privati de intruire care sa poata fi alesi de profesori sau scoli pe baza de oferte in functie de nevoile reale ale scolii. Actualul sistem de acreditare al furnizorilor de pregatire mi se pare extrem de restrictiv , avantajeaza clar sistemul universitar de stat care de cele mai multe ori este nesincronizat cu nevoile actuale de instruire.
3. Investitii in programe nationale de cercetare , grupuri de lucru, programe de informare , care sa studieze impactul tehnologiei informatie asupra modului in care aceasta poate modifica modul de predare ,evaluare , continutul disciplinelor didactice.

Stimata colega,
desi vin un pic in contradictie cu principiile forumului :) , vreau sa va spun ca im plac foarte mult ideile dvs.
Dati-m voie sa le citez, pentru ca astazi toata zia am fost chestionat de presa pe tema in discutie!
Va multumesc si am incredere ca nu suntem singuri intr-un demers ce vrea mai binele elevilor nostri, al educatiei
Emil Onea
Avatar utilizator
emil
Site Admin
 
Mesaje: 2737
Membru din: 22 Oct 2003, 23:10
Localitate: Focsani

Mesajde simonazz » 30 Ian 2005, 11:20

Nici o problema. Ideile daca sunt bune este in interesul tuturor ca ele sa circule si sa fie luate in considerare de cei care pot lua decizii. Pe de alta parte vreau sa subliniez ca desi nu sunt profesoara de info ci de fizica, deci nu fac parte propriu zis din bransa dvs , acesta este un domeniu ca ma pasioneaza si pot spune ca am acumulat destule cunostinte prin effort propriu , adica citind si lucrand , facand tot felul de cursuri , cele mai multe platite din buzunar. Ceea ce vreau sa spun este insa ca domeniul acesta pe care il numim generic IT nu cred ca mai este apanajul unui grup sa-l numim al celor care au studii strict in specialitate ( ma refer mate-info sau automatica) ci a devenit o problema de interes indraznesc sa zic general. Este un domeniu care , ne place sau nu ne va afecta munca din ce in ce mai mult , eu cred ca efectul este pozitiv, si de aceea cred ca este important ca din ce in ce mai multi oameni sa-si exprime opiniile.
Este laudabila initiatita dvs de a organiza o dezbatere pe aceasta tema la Focsani . Pe cand un Congres National sa-i zicem “ IT-ul si Educatia “ care sa reuneasca profesori ( si nu numai ) de toate specialitatile interesati in dezvoltarea fenomenului ?
simonazz
 
Mesaje: 11
Membru din: 20 Noi 2004, 00:24

Mesajde gina » 30 Ian 2005, 23:12

Ma bag si eu in discutia asta, desi mai bine as tacea. Pai sunt tari in Europa de Vest unde nu gasesti dotarea de la noi. Stiu sigur, cand au vazut fotografii cu ce am eu in scoala, au zis ca nu este posibil asa ceva. ( Christa intreba ce sunt camere de luat vederi pe coridoare, de exemplu)
In privinta AEL, nu prea stiu despre ce este vorba, noi nu avem in scoala asta. Totusi, intreb si eu ca proasta: de ce nu-si fac profesorii ce au nevoie? Asteptam sa ne dea altii totul, si noi sa manevram doar butoane?! Pai nu ar trebui sa ne implicam mai mult si noi? Cursurile de info pe care le fac profesorii, sa fie cursuri , nu teorie cat cuprinde si cand dai drumul la calculator sa nu stii pe ce sa apesi. Se fac asemenea cursuri pentru profesori, dar lasa mult de dorit, se fac la ore imposibile si nu cred ca sunt cu adevarat de calitate.
gina
 
Mesaje: 1040
Membru din: 24 Sep 2004, 17:20
Localitate: Bucuresti

Mesajde emil » 30 Ian 2005, 23:55

gina scrie:Ma bag si eu in discutia asta, desi mai bine as tacea. Pai sunt tari in Europa de Vest unde nu gasesti dotarea de la noi. Stiu sigur, cand au vazut fotografii cu ce am eu in scoala, au zis ca nu este posibil asa ceva. ( Christa intreba ce sunt camere de luat vederi pe coridoare, de exemplu)
In privinta AEL, nu prea stiu despre ce este vorba, noi nu avem in scoala asta. Totusi, intreb si eu ca proasta: de ce nu-si fac profesorii ce au nevoie? Asteptam sa ne dea altii totul, si noi sa manevram doar butoane?! Pai nu ar trebui sa ne implicam mai mult si noi? Cursurile de info pe care le fac profesorii, sa fie cursuri , nu teorie cat cuprinde si cand dai drumul la calculator sa nu stii pe ce sa apesi. Se fac asemenea cursuri pentru profesori, dar lasa mult de dorit, se fac la ore imposibile si nu cred ca sunt cu adevarat de calitate.

Am generat discutia ca sa nu taceti :lol:
Va felicit inca odata pentru ceea ce aveti in scoala. Este un caz fericit, probabil ca nu unic, dar nu faceti comparatii cu politice occidentale de IT&C. Sunt aceste dotari din programul "SEI"? Sunt eforturile scolii sunt proiectele dvs. , sunt munca unui colectiv. In acelasi timp, banii se duc pe ... apa sambetei si sunt bani publici! O sa va treziti intr-o zi ca dotarea scolii dumneavoastra sunt realizarile ...unei firme, care se lauda prin ziare ca a facut 600 de centre de examene, dara acestea sunt eforuri locale. In acelasi timp ei incaseaza bnii pe "servicii"!!
Va explic ce este AEL. Se numeste Asistent Educational pentru Licee, o platforma de invatamant asistat (LMS) si de mangement de lectie. Ideea nu e rea, exista zeci de astfel de platforme si se pot cumpara pe multi sau pe putini bani sau le puteti gasi pe gratis(vom pune unul si pe didactic).
AEL mai are si o "biblioteca" compusa din lectii facute de firme sau cumparate de la elevi pe cateva sute de dolari. Mai sunt si enciclopedii, pe care le gasiti singura la orice magazin specializat. Aceste lectii, unele bune , altele sub orice critica constituie resursele AEL. Exista si un dictioanr interactiv, interesant ca idee, dar gasim si din acestea pe internet. Mai exista si o parte de administrare care nu a functionat niciodata ca lumea. AEL apare anual cu "versiuni" care de fapt repara sau suprima ceea ce nu a mers inainte.
Fiecare versiune si implemantare consuma bani!!
Ael are si optiuni de generarea de teste, de import de lectii facute de profesori, dar care merg atat de greoi incat lumea se lipseste de astfel de ajutor.
Cat priveste cursurile aveti dreptate partial. Se fac cursuri de tot felul. A aparut ECDL in scoli, CCD-urile care inteleg sa nu faca cursuri "ael" ci de pregatire a colegilor pentru a utiliza calculatorul la clasa.
Eu zic sa fim optimisti! Am speranta ca lucrurile se vor schimba!
Emil Onea
Avatar utilizator
emil
Site Admin
 
Mesaje: 2737
Membru din: 22 Oct 2003, 23:10
Localitate: Focsani

Mesajde olimpius_istrate » 31 Ian 2005, 14:24

E bine sa fim optimisti, mai ales ca rezultatele informatizarii invatamantului incep abia acum sa se vada. In sistemul de invatamant, institutie conservatoare prin definitie, schimbarile au loc treptat - dureaza un timp pana ce inovatiile (mai ales destul de radicale, cum sunt cele generate de introducerea computerelor) sunt asimilate.
Procesul de informatizare initiat de MEdC in 2001 are atat parti bune cat si parti in care ar fi fost de dorit o alta abordare. Observ ca discutiile de pe acest forum sunt conduse mai ales pentru a evidentia partile negative (prea putine aspecte pozitive sunt aduse in discutie si marcate ca atare). Ca rezultat, sistemul educativ romanesc va avea de castigat, pentru ca demersurile ameliorative ale institutiilor implicate (MEdC, SIVECO, ISE, licee, scoli si DPPD-uri) vor avea o baza de plecare.
Insa ar fi de dorit o critica putin mai constructiva, cu propuneri viabile de modele de informatizare pe fiecare componenta. Pe de alta parte, atat asertiunile critice, cat si propunerile ar trebui fundamentate.
Spre exemplu - pare evident pentru toata lumea ca procesul de informatizare nu poate avea succes daca scolile in care sunt introduse laboratoarele de informatica nu au un administrator de sistem/ tehnician (putine sunt liceele carora li se aproba infiintarea unui post in plus). Cu totii putem avea opinii despre un aspect sau altul al unui proces cum este cel de informatizare. Ar trebui instalate cate un laborator in fiecare scoala sau cate un computer si un videoproiector in fiecare clasa? Profesorii (de diverse discipline) ar trebui initiati in utilizarea computerului sau ar trebui pregatiti in utilizarea computerului pentru predare? Crearea de soft educational ar trebui sa fie centralizata sau descentralizata?
Parerile sunt impartite. Unele isi gasesc fundamentare in cercetari teoretice si astfel prevaleaza apriori asupra celorlalte. Altele se fundamenteaza prin analize de nevoi. Altele nu pot fi intemeiate decat dupa ce se experimenteaza o inovatie si trece un timp de la implementare (astfel procesul poate fi doar ameliorat).
In Romania, sunt doar doua studii referitoare la informatizarea invatamantului. Ambele reflecta atat partile pozitive, cat si cele negative. Pe baza lor si pe baza experientelor din alte tari, se poate discuta mai departe despre progresul realizat in Romania, greselile facute, oportunitati si deschideri pentru viitor.
Propun discutii putin mai consistente - altminteri presupun ca toti participantii la acest forum pot avea o senzatie de munca in zadar si timp irosit.
olimpius_istrate
 
Mesaje: 1
Membru din: 25 Ian 2005, 17:22

Mesajde mihaelapreda » 31 Ian 2005, 15:27

emil scrie:
mihaelapreda scrie:Cred ca informatizarea invatamantului este pe calea cea buna - stiu ca tarile din SE Europei sunt cu cativa pasi buni in urma noastra.
Un minus ar fi partea de pregatire a profesorilor.

Cine v-a spus ca tarile din SE Europei sunt cu cativa pasi in urma noastra.
Ia cercetati un pic BULGARIA si UNGARIA..
Probabil comparatia dvs. s-a facut cu Albania si R. Moldova
...

Ia cercetati dumneavoastra!
Domnu' Emil Onea, imi pare bine ca sunteti foartye acid in critici, insa (vorba unui antevorbitor), vorbiti cam pe deasupra.

In Bulgaria nu s-a facut nimic decat la nivel declarativ. Computerele sunt vechi, achizitionate de scoli prin eforturi proprii/ proiecte; nu a fost stabilit nici un program de informatizare.
In Polonia, desi programul de informatizare a fost stabilit acum 10 ani, abia acum, odata cu venirea vechiului ministru, totul a fost reluat. Au informatizat aproape 70% din scoli, insa nu a fost prevazuta o componenta de proiectare si asigurare de software educational si nu a fost prevazuta o componenta speciala de pregatire a cadrelor didactice in cadrul programului.
In Ungaria (cam singura care sta mai bine) procesul este in curs, cu finantare de la Uniunea Europeana (EHR). Contractul prevede expres alocarea a 70% din fonduri pentru pregatirea cadrelor didactice.
Romania a facut eforturi considerabile si progresul este evident. Pentru multe tari din sud-estul Europei, programul de informatizare este un model. Bineinteles, invata din realizari si din greseli, cum ar trebui sa facem si noi.
Asta apropo de politici - subiectul de fata.
Am propus mai devreme elaborarea unui document de politica educationala, sa discutam pe ceva mai concret. Faceti?

PS
Daca ma mai contraziceti sau daca mai criticati, faceti-o cu argumente! Altminteri spun si eu lucruri despre dvs. Diverse... :D
mihaelapreda
 
Mesaje: 6
Membru din: 25 Ian 2005, 17:33

Mesajde emil » 31 Ian 2005, 17:51

mihaelapreda scrie: Domnu' Emil Onea, imi pare bine ca sunteti foartye acid in critici, insa (vorba unui antevorbitor), vorbiti cam pe deasupra.

In Bulgaria nu s-a facut nimic decat la nivel declarativ. Computerele sunt vechi, achizitionate de scoli prin eforturi proprii/ proiecte; nu a fost stabilit nici un program de informatizare.
In Polonia, desi programul de informatizare a fost stabilit acum 10 ani, abia acum, odata cu venirea vechiului ministru, totul a fost reluat. Au informatizat aproape 70% din scoli, insa nu a fost prevazuta o componenta de proiectare si asigurare de software educational si nu a fost prevazuta o componenta speciala de pregatire a cadrelor didactice in cadrul programului.
In Ungaria (cam singura care sta mai bine) procesul este in curs, cu finantare de la Uniunea Europeana (EHR). Contractul prevede expres alocarea a 70% din fonduri pentru pregatirea cadrelor didactice.
Romania a facut eforturi considerabile si progresul este evident. Pentru multe tari din sud-estul Europei, programul de informatizare este un model. Bineinteles, invata din realizari si din greseli, cum ar trebui sa facem si noi.
Asta apropo de politici - subiectul de fata.
Am propus mai devreme elaborarea unui document de politica educationala, sa discutam pe ceva mai concret. Faceti?

PS
Daca ma mai contraziceti sau daca mai criticati, faceti-o cu argumente! Altminteri spun si eu lucruri despre dvs. Diverse... :D


Stimata Doamna,
mesajul este agresiv, cam nepoiliticos si cam neacademic, incepand de la "Domnu' "
Eu nu va critic pe dvs. , nici nu va cunosc, dar nici nu-mi permit. Cu atat mai mult "sa spun orice. Diverse" Aici e o discutie de idei si nu "ad hominem".
Daca sunteti atat de bine informata, e OK, nu va contrazic, nu am argumente suficiente, prin urmare aveti dreptate, pana la proba contrara.
Aceasta referitor la Bulgaria! Cat priveste Ungaria, aici sunt multe de spus, lucruri bune chiar scrise de dumneavoastra.
Problema pe care o dezbatem este sa vedem ce e bine si ce e rau la noi, daca mai e ceva de facut, daca e transparenta, daca stim pe ce se duc banii, daca noi beneficiarii unei politici putem sa masuram corect, pe baza unor criterii bine formulate de catre cei care au elaborat proiectul, daca se tine cont de nevoile generale si cele specifice.
Va rog sa va uitati pe Forum si veti gasi opiniui diverse si pro si contra, asa cum se cade intr-o lume libera.
Sa va spun drept, eu am cam pierdut obiceiul promovat in armata "ordinul se executa si nu se discuta", pentru ca aici avem in spate responsabilitati diferite, oameni diferiti, nevoi diferite. Problema este ca totusi trebuie sa ajungem la un consens, sa gasim solutii si nu numai sa criticam, fara sa punem ceva in loc. Dar nici sa facem publicitate si sa inaltam ode, nu e cazul. De aceea am generat discutia si cred ca fac bine.
Se poate invata si din mesajul dumneavoastra ca si din mesajele intregului grup. Este un semnal pe care trebuie sa-l dam celor care iau decizii, spre a nu gresi, spre a lucra cat mai aproape de beneficiarii nostri: ELEVII.
Luptele intre firme concurente e bine ca au loc, daca sunt fair, dar nu ne intereseaza pe noi(cel putin pe mine). Ideea pe care o promovez este de LIBERTATE IN ALEGEREA RESURSELOR. Sunt convins ca toti avem acest deziderat, dar trebuie si aplicat!
Ar fi chiar fff interesant sa elaboram un document de cum vedem noi politica educationala IT&C. Dar eu nu pot sa fac acest lucru singur, pentru ca as fi subiectiv. Ar trebui o foarte larga consultare. Acest lucru l-am dorit la Focsani, dar, din pacate nu a fost asa (mea culpa!) Timpul nu e trecut. Vom mai gasi ocazii sau le vom genera!

Va multumesc de interventie
Emil Onea
Avatar utilizator
emil
Site Admin
 
Mesaje: 2737
Membru din: 22 Oct 2003, 23:10
Localitate: Focsani

Mesajde mihaelapreda » 01 Feb 2005, 15:58

Desigur, sunt de acord.
mihaelapreda
 
Mesaje: 6
Membru din: 25 Ian 2005, 17:33

Mesajde emil » 02 Feb 2005, 11:11

mihaelapreda scrie:Desigur, sunt de acord.

Nu este suficient sa fiti de acord ci sa si ajutati! :lol:
Am sa ma gandesc la o schema de lucru si apoi sa incepem sa elaboram acest material impreuna.
Astept sugestii.
multumesc
Emil Onea
Avatar utilizator
emil
Site Admin
 
Mesaje: 2737
Membru din: 22 Oct 2003, 23:10
Localitate: Focsani

Diminuarea costurilor ,si cresterea eficientei

Mesajde mirceaorasanu » 14 Mar 2005, 21:11

Cateva idei in sensul cresterii eficientei ,exista si ar trebui dezvoltate ,dar nu permite spatiul ; ele au fost sugerate cu ceva ani in urma ,si dau roade efective . (si neasteptate ) . Mai mult sunt benefice si pentru elevii ( si nu mai vorbesc pentru profesori) intreprinzatori, sunt de actualitate . Oricand pot declansa . Am mare incredere in corpul didactic romanesc in acest sens . Important este sa vina comanda; bineinteles ca insotita de patosul corespunzator.!.
Eu pot da niste proicte concrete .!.
mirceaorasanu
 
Mesaje: 51
Membru din: 07 Mar 2005, 17:12

Mesajde stanuta_grigorica » 11 Apr 2005, 08:13

Seful Inspectoratului Scolar Vrancea, Emil Onea, membru al Comisiei de analiza a SEI, ne-a declarat ca banii pentru acest program au fost aruncati pe fereastra.
“Din punctul meu de vedere, afacerea este foarte paguboasa pentru ca se platesc o gramada de servicii informatice inutile. Ministerul Educatiei cumpara de la firma Siveco vreo 20.000 de teste, cu 18 dolari bucata. Aceste teste sint cumparate de Siveco de la profesori cu un dolar. Vi se pare moral acest fapt? De asemenea, Siveco cumpara de la elevi software cu doua sau trei sute de dolari si il vinde ministerului cu 10.000-15.000 de dolari”, ne-a mai declarat Onea. El apreciaza ca foarte multi bani au fost cheltuiti fara nici un rost. “Sint platite o gramada de aplicatii. De exemplu, bacalaureatul: afiseaza copilul pe Internet si atit. Ministerul cere statistici de la inspectoratele scolare, dar aceste statistici nu sint luate din aplicatia Siveco pe care ministerul o plateste cu un milion de dolari, ci sint luate din propriile statistici ale inspectorilor scolari, pentru ca nu se poate altfel. Dupa parerea mea, circa 30-40 la suta din cheltuieli sint inutile”, ne-a mai spus Emil Onea.
Secretarul general al Ministerului Educatiei, si presedintele Comisiei de analiza a SEI, Adrian Gorun, a refuzat sa comenteze raportul: “Nu pot sa vorbesc. Am depus la minister doar o fractiune din acest raport. Parerea mea este ca in 5-6 zile vom avea o forma finala”.
stanuta_grigorica
 
Mesaje: 1095
Membru din: 06 Noi 2004, 21:55

Mesajde stanuta_grigorica » 11 Apr 2005, 08:17

Din presa de azi....Observ ca oamenii scolii sunt direct interesati sa analizeze adevaratele costuri ale programelor de informatizare a im-nvatamantului.Sper sa si reuseasca sa demonstreze umflarea cheltuielilor!
stanuta_grigorica
 
Mesaje: 1095
Membru din: 06 Noi 2004, 21:55

costuri&politica corecta de informatizare a invatamantul

Mesajde mirceaorasanu » 11 Apr 2005, 08:22

Sunt in totalitate de acord cu conceptia ,si punctul de vedere ale domnului inspector Emil Onea. Subscriu.Mircea Orasanu .
P.S .Foarte Adevarat.
mirceaorasanu
 
Mesaje: 51
Membru din: 07 Mar 2005, 17:12

Mesajde aoprea » 26 Apr 2005, 15:28

Un exemplu foarte bun este sistemul educational din UK, unde exista eLearning Credits-urile. Sunt un fel de moneda virtuala cu care scolile pot cumpara software de la firmele private.

Sistemul este excelent din doua motive:

1. Firmele trebuie sa fie acreditate - asta inseamna automat ca software-ul trebuie sa satisfaca un set ce serinte care sunt facute publice pe site si care au fost dezvoltate de o echipa de experti.

2. Banii sunt virtuali la modul ca nu trec prin scoli, nu pot fi deturnati in alte mijloace, ci ministerul ii vireaza catre firma aleasa de o anumita scoala. NU sunt obligati sa cumpere de la o singura firma, m-am exprimat gresit! Produsul Y al firmei X li se pare OK, il cumpara! Astfel si firmele private au pachete preferentiale pentru scoli, licentele multiuser sunt mult mai atractive decat suma licentelor simple, etc!
Asta inseamna libera concurenta!

Daca va uitati pe www.curriculumonline.gov.uk va puteti face o idee despre o politica de liberalizare bine inteleasa...
aoprea
 
Mesaje: 14
Membru din: 10 Noi 2004, 02:35

Mesajde mircea77 » 29 Apr 2005, 05:02

- Costurile si politica corecta de informatizare a invatamantului?

Pentru dotarea cu calculatoare si soft sunt intradevar niste costuri. Problema e cum se face aceasta. Calculatoarele sunt asa cum sunt, merg chiar bine si se sigura asistenta tehnica care functioneaza. Problema este cea a preturilor care par destul de mari. Dar dupa cum vedeti e destul de greu celor de sus sa faca fata tentatiilor. La partea Soft nu ma pot plage, este un minim asta insa doar in licee. Eu nu am reusit sa inteleg cand se reia acest program SEI. Sau va mai trece o vara si scolile generale nu vor primi calculatoare?


- Este posibila si utila aici descentralizarea?

Daca va fi facuta vom vedea. Cum va fi facuta iara vom vedea. Unii se vor descurca mai bine altii mai prost. Si vor fi si multi cu pile.


- Care ar fi caile de diminuare a costurilor si de crestere a eficientei?

Diversificarea metodelor de motivarea profesorilor (bani pentru imbracaminte – vezi Ungaria; tichete de masa; locuite de serviciu pentru tineri; salariu decent: minim 500 euro; o calatorie internaţionala gratuita pe an– vezi personal CFR; acordarea unui discount (- scutirea de TVA) sau a unei sume de bani la achiztionarea de carti sau a unui calculator) in asa fel incat profesorul sa fie ocupat de pregătirea pentru lecţii nu de a căuta sa-si i-a cat mai multe ore suplimentare sau sa lucreze suplimentar un alt job
Investiţii in mobilier, in modernizarea clădirilor (ex: termopane )
Investitii in produse soft cu licenta (Autocad, Delphi, Adobe Photoshop, Macromedia Studio+ cursuri pentru utilizarea acestor programe) pentru ca profesorul sa-si creeze singur materialele de care are nevoie.
Facilitati pentru deplasarea a grupuri de elevi la expoziţii Naţionale si Internaţionale (similar programele Europene)
Implicarea din partea firmelor in sistemul de invatamant prin sponsorizări ale concursurilor şcolare de la toate nivelele; prin o mai buna coordonare activităţilor de instruire practica;
Reducerea informaţiilor referitoare la noţiunilor teoretice si crearea modalităţilor pentru aplicarea noţiunilor practice

Mircea
mircea77
 
Mesaje: 119
Membru din: 27 Apr 2004, 23:09

AnteriorUrmătorul

Înapoi la IT&C in Educatie

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator