De ce am fost invatati sa invatam prost?

Discutii legate de invatamantul romanesc, cum este acum si cum ar trebui sa fie.

De ce am fost invatati sa invatam prost?

Mesajde adiqiucorp » 10 Sep 2006, 20:24

Fiind primul meu mesaj pe acest forum vreau sa precizez ca nu sunt nici profesor, nici elev, nici student, nici din Minister. Lucrez in schimb de cativa ani buni in vanzari, comunicare si am tras niste concluzii legate de sistemul de invatamant antic din Romania.

Am scris cateva articole pe tema aceasta pe blogul meu, dar voi da paste la cateva pasaje aici:



DE CE NE ENERVAM CAND NU INTELEGEM CEVA?

Problema sta in felul in care am fost invatati sa invatam. Atata vreme cat credem ca avem o memorie proasta ne taiem singuri craca de sub picioare. Ai un creier la fel de bun ca orice minte agera pe care poti sa mi-o pomenesti. Proprietarii de creier au fost plafonati de sistemul nostru scolar si educational. Ni s-a inhibat capacitatea de a gandi creativ, ni s-a retezat din start tendinta de a pune intrebari inteligente si provocatoare, ni s-au pus ochelari de cal pe ochi si silti sa privim INVATAREA ca ceva urat, un rau necesar. De cate ori nu ati picat examene pentru ca nu ati invatat dupa manualul scris de “DOMNUL PROFESORâ€
adiqiucorp
 
Mesaje: 1
Membru din: 10 Sep 2006, 20:17
Localitate: Bucuresti

Mesajde livioara » 10 Sep 2006, 22:19

La articolul tau am citat protestul postat de domnul Emil. Daca nu l-ai gasit la alt topic il citesti acum. Poate raspunde la intrebarea:
" Suntem de acord sa-i invatam sa invete pe elevii nostri sau le formam memoria de scurta durata?"




"Ce fel de învăţare promovăm prin examene ?


Comunicat al grupului de reflecţie, iniţiativă şi consultanţă FOCUS EDUCAŢIA