ptr. adora si altii...

Discutii legate de invatamant, dar care nu intra la celelalte categorii

ptr. adora si altii...

Mesajde toni » 20 Mai 2004, 22:40

Cred ca la munca noastra se potriveste foarte bine vorba unui fost mare jucator de tenis, australianul Rod Laver: "Daca nu-mi sufoc adversatul in primele doua seturi, caut greseala in jocul meu". Cand vom avea puterea sa cautam neimplinirile mai intai in munca noastra si apoi in ceea ce fac elevii nostri, atunci putem spune ca suntem pe un drum bun.
Eu cred foarte mult in aceste vorbe si de foarte multe ori am respectat acest sfat si bine am facut![/i]
Avatar utilizator
toni
 
Mesaje: 177
Membru din: 20 Noi 2003, 00:32

Mesajde cristina_gl » 09 Iun 2004, 12:45

Aveti dreptate. De prea multe ori auzim: ,,elevii din ziua de azi nu invata, nu respecta....." si nu fac o gramada de alte lucruri care i-ar aduce pe pozitie de egalitate (?) cu elevii de ieri. Desi, atunci cand am fost eleva (si asta se intampla cu vreo 15 ani in urma), am auzit de asemenea expresia ,,elevii din ziua de azi", pe care probabil au auzit-o si elevii de acum doua, trei...cinci generatii. Iddea este urmatoarea: multi dintre noi asteapta de la elevi totul, ca si cum ei ar fi singurii responsabili de calitatea actului educational. ,,N-am ce sa-i fac, nu invata" este iarasi o expresie-sablon. Dar de ce nu invata, de ce nu-i place, nu e motivat, s.a.m.d? Iata cateva intrebari la care ar trebui sa raspundem luaind in calcul si ceea ce facem la catedra, nu doar ceea ce fac sau ar trebui sa faca elevii. Sunt multi factori care influenteaza succesul scolar, motivatia etc. Unul dintre cei mai importanti e dascalul, cu ceea ce face, felul in care face, pentru a atrage elevii.
cristina_gl
 
Mesaje: 112
Membru din: 14 Ian 2004, 11:14
Localitate: Galati

Mesajde manu64ela » 11 Iun 2004, 20:35

Unul din intemeietorii managementului calitatii, J. Juran, (care s-a nascut in Romania in 1904) afirma ca intr-o organizatie 85% din neconformitati sunt imputabile organizarii si doar 15% pesonalului. Este la fel de valabil si pentru invatamant pentru ca multe din esecurile elevilor sunt imputabile sistemului si nu neaparat cadrelor didactice. In conditiile acestea aspectele imputabile elevilor se reduc drastic si , cum bine spuneau cei de dinainte, trebuie mai intai sa vedem ce nu este in regula in sistem, apoi in munca noastra si abia la urma sa cautam deficiente in activitatea copiilor.
Un profesor nemultumit, satul de griji si apasat de povara traiului zilnic, nu va putea face fata cu succes elevilor sai dar va cauta explicatia esecului tocmai in comportamentul acestora.
Sunt de acord ca trebuie sa prestam, noi insine, o activitate de calitate pentru a fi in masura sa cerem performanta copiilor.
Din pacate, problema este ca nu suntem motivati sa prestam o astfel de activitate si atunci facem compromisuri peste compromisuri.
Pacat, as zice eu!
manu64ela
 
Mesaje: 23
Membru din: 23 Feb 2004, 22:05

Mesajde cristina_gl » 14 Iun 2004, 12:06

La fel de adevarat si... da, pacat ca se intampla asa. Desi... sunt cazuri si cazuri. Am cunoscut colegi care, din punct de vedere material, nu au nici o grija. Insa nici nu se straduiesc prea mult sa aduca ceva nou in activitatea lor. Altii, care traiesc doar din simbolicul si umilitorul salariu de cadru didactic, fara sa aiba prea multa vechime (deci bani si mai putini), sunt dedicati copiilor si profesiei. Motivatia deci nu e neaparat financiara.
Cat despre ceea ce se intampla in sistem... discutia e lunga. Eu una ma opresc aici deocamdata. E aproape vacanta.
cristina_gl
 
Mesaje: 112
Membru din: 14 Ian 2004, 11:14
Localitate: Galati


Înapoi la Cafenea

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 7 vizitatori

cron