de cristina_gl » 09 Iun 2004, 12:45
Aveti dreptate. De prea multe ori auzim: ,,elevii din ziua de azi nu invata, nu respecta....." si nu fac o gramada de alte lucruri care i-ar aduce pe pozitie de egalitate (?) cu elevii de ieri. Desi, atunci cand am fost eleva (si asta se intampla cu vreo 15 ani in urma), am auzit de asemenea expresia ,,elevii din ziua de azi", pe care probabil au auzit-o si elevii de acum doua, trei...cinci generatii. Iddea este urmatoarea: multi dintre noi asteapta de la elevi totul, ca si cum ei ar fi singurii responsabili de calitatea actului educational. ,,N-am ce sa-i fac, nu invata" este iarasi o expresie-sablon. Dar de ce nu invata, de ce nu-i place, nu e motivat, s.a.m.d? Iata cateva intrebari la care ar trebui sa raspundem luaind in calcul si ceea ce facem la catedra, nu doar ceea ce fac sau ar trebui sa faca elevii. Sunt multi factori care influenteaza succesul scolar, motivatia etc. Unul dintre cei mai importanti e dascalul, cu ceea ce face, felul in care face, pentru a atrage elevii.