Finalizare proiect Erasmus +

Finalizare proiect Erasmus +

Mesajde cincaluciana » 05 Sep 2023, 21:53

Proiectele europene reprezintă o oportunitate atât pentru dascăli cât și pentru preșcolari de a lua contact cu participanții la educație din alte sisteme, de a face schimburi interculturale, de a vizita, de a privi prin ochii celuilalt.
În perioada 1 septembrie 2020 – 31 august 2023, Grădinița cu Program Prelungit ”Vis de Copil” din Târgu-Jiu a avut oportunitatea de a fi partener în cadrul proiectului Erasmus +, parteneriat strategic de schimb interșcolar KA229 cu titlul ”LITTLE RESEARCHERS CODING WITH STEAM”, nr. 2020 – 1 – UK – KA229-078901_2.
Principalul obiectiv al acestui proiect a fost schimbul de bune practici alături parteneri din Regatul Unit al Marii Britanii, Sully Primary School (coordonatorul proiectului), Kindergarten 8 „Bodra smyana”, Dobrich, Bulgaria, Beșocak Ilkokulu, Ceyhan, Turcia.
Scopul proiectului a fost de a crea un mediu de învățare în care copiii folosesc abilități din cele 5 domenii, pentru a rezolva probleme reale. Educația STEAM reprezintă un avantaj important pentru copii și astfel trebuie integrată în dezvoltarea lor de la cele mai mici vârste.
Proiectul a urmărit creșterea gradului de conștientizare a beneficiilor programelor STEAM în educația copiilor, creșterea numărului de profesori instruiți pentru a include programele STEAM în programa națională, precum și dezvoltarea instrumentelor pentru integrarea activităților STEAM în clasă prin încorporarea orelor și activităților în aplicațiile STEAM.


Principalele activități ale proiectului se bazează pe 3 axe:
- Implementarea activităților de codare bazate pe STEAM în clasă;
- Aducerea creativității și entuziasmului în clasă;
- Explorarea activităților de codare bazate pe STEAM ca parte a curriculumului.
Provocările educației STEAM, prin implementarea acestui proiect, includ ideea de lucru în echipă, de dialog, de punerea întrebărilor relevante, de căutarea informațiilor importante și de contextualizarea acestora în vederea descoperirii celor mai bune soluții.
Rezultatul acestui mix de știință, tehnologie și artă presupune un mediu de învățare atractiv pentru participanții la acest tip de educație, unde se pune accent pe învățarea experiențială, rezolvarea problemelor, colaborarea și lucrul în echipă. Cheia succesului în societate este să oferim copiilor cunoștințele și abilitățile necesare pentru a se descurca, chiar mai mult de atât, într-o lume ce se află într-o continuă schimbare.
Obiectivele proiectului au fost atinse prin ateliere de lucru creative, concentrând toate domeniile STEAM: roboți reciclabili, jocuri scratch, codare prin artă, experimente.
Sprijinul acordat de Comisia Europeană pentru elaborarea acestei publicații nu constituie o aprobare a conținutului, care reflectă doar opiniile autorilor, iar Comisia nu poate fi trasă la răspundere pentru orice utilizare a informațiilor conținute în aceasta.
Coordonator proiect,
Prof. drd. Luciana FÎCEA
DIRECTOR,
Prof. Georgiana STĂNESCU
cincaluciana
 
Mesaje: 4
Membru din: 25 Iul 2014, 14:13

Înapoi la Invatamant prescolar

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 12 vizitatori